תקשורת ומדיה

רוסיה פרסמה "רשימה שחורה": צוקרברג בפנים, מה לגבי טראמפ?

משרד החוץ הרוסי עדכן את רשימת האנשים שנאסרה עליהם כניסה למדינה, כצפוי נכללו בה: נשיא ארה"ב המכהן ג'ו ביידן, ומשפיענים כמו מארק צוקרברג והשחקן מורגן פרימן. אלא שמי שייצר את הכותרות הוא דווקא הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, שבלט בהיעדרו
מערכת ice |  1
ולדימיר פוטין, דונלד טראמפ (צילום pexels)

משרד החוץ הרוסי פרסם אתמול (שבת) רשימה מעודכנת של 963 אמריקאים שנאסר עליהם לצמיתות להיכנס למדינה, צעד סמלי בלבד לעומת הסנקציות המשמעותיות שהוטלו על רוסייה מכיוון מדינות המערב.

"בהקשר של צעדי תגמול על הסנקציות האנטי-רוסיות המוטלות על ידי ארה"ב ובתגובה לפניות הנוגעות לאנשים ברשימת העצירה הלאומית שלנו, משרד החוץ הרוסי מפרסם רשימה של אזרחי ארה"ב שנאסר עליהם לצמיתות להיכנס לפדרציה הרוסית", נכתב בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט של המשרד בשבת.
 


כמובן שלטארמפ בניגוד לנשיא המכהן, אין השפעה ישירה על הסנקציות ברוסיה, ואמנם "הרשימה השחורה" הרוסית כוללת אנשי ציבור ומשפיענים רבים אחרים, בהם: סגנית הנשיא קמאלה האריס, מייסד פייסבוק מארק צוקרברג, והילרי קלינטון, שרת החוץ לשעבר והגברת הראשונה, והשחקן מורגן פרימן.

בכלי התקשורת בארה"ב, מזכירים כי במהלך השנים שיבח טראמפ את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואף ביקר חקירות על התערבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016. בCNBC מציינים גם כי הנשיא לשעבר הועמד לדין ב-2019 על מניעת סיוע צבאי שהקונגרס אישר עבור אוקראינה, בעת הנשיא הפרו מערבי ולודימיר זלנסקי נבחר. "זו אחת השערוריות הפוליטיות הגדולות בהיסטוריה, איך אני מחזיר את המוניטין שלי?", אמר על כך טראמפ בראיון לפוקס ניוז בשבת האחרונה.
 


למרות הטענות שלרוסיה יש סיבות טובות לא לכלול את טראמפ ברשימה, חשוב לציין כי יש הבדל ברור בינו לבין מי שמכהן כנשיא והכריז על הסנקציות בפועל, שכן גם הנשיא לשעבר ברק אובמה וסגן הנשיא של טראמפ, מייק פנס,  אינם ברשימה.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממש מזיז להם לא להיכנס לדיקטטורה הזאת
    אני 06/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר לחשוב מי זאת רוסיה ? מדינה הכי פרימיטיבית ומגעילה בעולם
    סגור