תקשורת ומדיה

חדשות 12 תחת מתקפה: "שיח מפלג ומסית"

שאלת הסקר של חדשות 12 ממשיכה לעורר סערה בטענה לגזענות על הצגת השאלה לגבי "תומכי טרור" בממשלה. היום הוגשו עשרות תלונות לרשות השניה בעניין, "אמורים לתת יחס שוויוני"
מערכת ice |  2
עמית סגל
סקר שהוצג בשישי בערב בתכנית אולפן שישי בקשת 12, ממשיך לעורר סערה בקרב העיתונאים ברשתות החברתיות, כאשר השאלה שנשאלה בו הייתה "האם אתה מסכים עם הטענה שהממשלה נשענת על תומכי טרור", שאלה שתשובת הרוב עליה היתה חיובית.
לצד זאת, פרסום שאלת הסקר במהדורת השישי של חדשות 12, עורר סערה ציבורית וביקורת נרחבת בחברה הערבית, בעקבותיו עלה קמפיין הקורא להגשת תלונות לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. עד כה, דווח על עשרות תלונות שהוגשו לרשות השנייה באמצעות פעילות  נרחבת של פרויקט "אקט", המעודד אקטיביזם של האזרחים הערבים ברשתות החברתיות למען השפעה על התקשורת העברית.
ינאל ג'בארין, רכז פרויקט ייצוג האזרחים הערבים בתקשורת העברית בסיכוי-אופוק: "התקשורת אמורה לתת יחס שוויוני והולם לכלל אזרחי המדינה. יש לה אחריות להיות הרשות הרביעית שתפקידה לפקח על עבודת רשויות החוק וגורמי הרשות המבצעת והמחוקקת ולקדם חברה משותפת במדינה".
  
ג'בארין מוסיף: "הניסוח שבחרו בחדשות 12 לשאלת הסקר כפי שהוצג במהדורת שישי האחרונה, לא רק מעצים את השסעים ואת הקיטוב בחברה הישראלית, אלא גם מחריף את משבר האמון בין האזרחים הערבים לבין התקשורת הישראלית המיינסטרימית בשפה העברית. האזרח הערבי רוצה לראות את עצמו מיוצג על המסך באופן הוגן ושיוויוני, כחלק אינטגרלי ולגיטימי מהחברה הישראלית בכלל. זאת ועוד, תפקידה של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו כגוף מפקח על כלי התקשורת בישראל, להיות סמן מרכזי המקדם שוויון וייצוג הולם ולא לאפשר שיח מפלג ומסית".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סקר: האם אתם בעד או נגד שבן של טרוריסט ישב בפאנל של 12?
    קובי שלוש 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    18 1
    האם לדעתכם זה ראוי מבחינה מוסרית? לדעתי לא. והוא עוד מעז לברבר את עצמו לדעת?
    סגור
  • עלוב (ל"ת)
    גוטה 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור