מדדים ומחקרים

בדרך לקלפי? בנט בסכנה, סמוטריץ' מתחזק: סקר חדשות 12

נראה שהסקרים כולם מנבאים לליכוד באופן יציב 35 מנדטים, אך האם תהיה לגוש הימין אפשרות להרכיב ממשלה או שמא בחירות יגררו אותנו שוב למצב של חוסר הכרעה?
מערכת ice |  1
קלפי (צילום לעמ)
סקר חדשות 12 שפורסם במהדורת אולפן שישי, מנבא לגוש הימין ניצחון מבחינת מנדטים, אך אי יכולת להקים ממשלה, לפחות לא בהישענות על מפלגות הימין והחרדים בלבד, שעומדים יחד על גוש של 59 מנדטים בלבד. 
אם ייערכו בחירות בקרוב, הליכוד מקבלת 35 מנדטים לפי הסקר שנערך על ידי מכון מדגם של מנו גבע. השניה בחוזקה היא יש עתיד עם 17 מנדטים בזמן שכחול לבן מתמקמת כמפלגה השלישית בגודלה עם עשרה מנדטים.
לפי הסקר ש"ס תצליח להשיג בבחירות אם יתקיימו, היקף של 9 מנדטים, ובינה לבין יהדות התורה נעמדת הציונות הדתית עם 8 מנדטים. יהדות התורה עם שבעה מנדטים בלבד. הרשימה המשותפת עם שישה מנדטים וכמוה גם מפלגת העבודה עם שישה מנדטים.
במספרים המסוכנים של הסקר מתמקמת מפלגת השלטון, ימינה, עם חמישה מנדטים בלבד. כמוה גם ישראל ביתנו. תקווה חדשה, מרצ ורע"מ עם ארבעה מנדטים בלבד.
הסקר שהוצג אמש (שישי) בתכנית אולפן שישי בקשת 12, הצליח לעורר סערה בקרב העיתונאים ברשתות החברתיות, כאשר השאלה שנשאלה בו הייתה 'האם אתה מסכים עם הטענה שהממשלה נשענת על תומכי טרור", שאלה שהרוב בה היה כן.
העיתונאית איריס לאעל כתבה: "הנה שאלות מדוייקות יותר לסקר של ערוך 12: א. האם כשנתניהו רצה להקים קואליציה עם רע״מ הוא התכוון להקים ממשלה עם תומכי טרור? ב. האם רע״מ הם תומכי טרור רק כשהוקמה ממשלה בלי נתניהו? ג. האם ממשלה עם בן גביר שאלילו הוא רוצח ההמונים ברוך גולדשטיין, היא ממשלה שנשענת על תומכי טרור?".
 
עיתונאית הארץ שירין פלאח סאאב הוסיפה: "בנימה אישית ועצובה; הסיפור כאן לא רק הסקר של ערוץ 12, אלא כיצד ערבים נתפסים בעיניי יהודים בישראל. ודווקא בגלל שהאמנתי שמעולם זה לא יקרה, עם כל הרצון שלי לשותפות אמיתית והוגנת-הסקר הזה מבחינתי הוא סטירת לחי מכאיבה. כי זה משקף את עומק השנאה; דה-הומניזציה וההסתה כלפי ערבים אשר הם".
גם נועה לנדאו מ'הארץ' הצטרפה לטענות: "הצעות נוספות לסקרים בחדשות: האם אתה מסכים עם הטענה ״מוות לערבים״? האם אתה מסכים עם הטענה ״שיישרף להם הכפר״? מתוך סולם של 1-10, האם אתה מסכים עם הטענה שהגיע הזמן לנכבה שנייה?".
 
בטוויטר הרשמי של התנועה קומי ישראל הפנו את האצבע המאשימה לא לחברת החדשות: "הסקר אתמול בחדשות 12 מעיד על כך שעמית סגל כבר לא שופר של הליכוד, אלא של תומך הטרור בן גביר. גם הליכוד היום הוא מפלגת לווין של מחבלי הגבעות".
אילן לוקאץ' כתב: "בואו נודה באמת. אם התוצאה הייתה 95% לא מסכימים ו-5% מסכימים, כל הסערה הצדקנית על מוסריותה של עצם הצגת השאלה לא הייתה מתחוללת. הזעם של רובכם הוא על *התוצאה*, והוא מבטא רצון לעצום עיניים חזק ולא לדעת. אני מציע לדעת. ויש לזה גם שם: תהליכים".
 
ענת סרגוסטי כתבה גם היא בזעם רב: "תגידו חדשות 12 אתם סניף של בן גביר? איזה כלי תקשורת שמחשיב את עצמו מקצועי מנסח שאלה כזאת בסקר? מה הגזענות הזאת? איזו בושה".
מנגד, ינון מגל תקף: "אז מתברר שרוב הציבור חושב שהממשלה נשענת על תומכי טרור יופי בנט ואיילת וכל ה"ימין הערכי" קיבלתם החלטה נכונה שתסיים כנראה את הקריירה הפוליטית שלכם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אני בכלל בהלם מזה שלא פחות מ43% השיבו ׳לא״ לשאלה. (ל"ת)
    חנה 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור