תקשורת ומדיה

האח הגדול 2022: לרשת 13 יידרשו קווי עלילה מוטרפים

העונה החדשה של האח הגדול 2022 נפתחה אתמול עם ליהוק מגוון שחרג מהשטאנץ, ועדיין: קשה לראות איך רשת 13 תוכל לנצח את שוק הריאליטי מבלי לעמוד בסף גירוי גבוה ואכזרי. ביקורת טלוויזיה
אלעד ליפשיץ |  1
האח הגדול 2 ברשת (צילום מיכה לובטון)
בעונה הזו של האח הגדול, מודל 2022, שהחלה אתמול (שלישי) בערב, גיא זו-ארץ קרא לזה טיקי-טקה. זה יצא ממנו כשהוא ולירון ויצמן עברו לפרסומות קצרות במיוחד. מדובר ממש ב-40 שניות, כך בישר זו-ארץ, ומיד השלים ואמר - טיקי-טקה. מעניין איך זה עלה בסיעור המוחות - גיא, תגיד טיקי-טקה, זה ממש הולך היום. ואולי מדובר בהחלטה ספונטנית של זו-ארץ, ככה כדי לנסות להביא איזו נגיעת אסי-עזריות. 
בכל אופן, זו-ארץ התכוון להסביר שהשידור החי הולך והנה מיד חוזר. רגע אחד פרסומת, והופה, שוב שידור. ועכשיו, הנה סיפור די עצוב: ברצלונה שיחקה טיקי-טקה כששלטה באופן בלעדי בספרד ובליגת האלופות. עברו מאז, ובכן, איך לומר, עברו מאז כמה וכמה שנים טובות. כיום, יש לליגת האלופות מלכות חדשות. יש ליברפול, יש ריאל, יש מנצ'סטר סיטי. ומה אין? אין ברצלונה. לא רלוונטית בהווה, זקוקה לריענון. רגע, רגע, רגע, כן, בדיוק.  
 
מישהו ברשת 13 צריך לזמן לישיבה את זו-ארץ ואת הרעיונאים מאחורי האח הגדול ולפתוח דיון יצירתי: ליאו מסי כבר מזמן לא נמצא בברצלונה ויש לה קושי גדול להמציא את עצמה מחדש. מה עושים? גם לצופי הטלוויזיה בישראל יש כיום מלכות חדשות, ומהעונות המפוארות של האח הגדול של שפרה ובובליל ואלירז, נשאר רק השם. שפרה ובובליל הם הליאו מסי של האח הגדול. היו, עזבו, לא ישוחזרו. מה עכשיו? עוד מאותו הדבר, רק קצת פחות טוב? כמה רייטינג בכלל שווה עוד מאותו הדבר, רק קצת פחות טוב?  
קשה להבין איך "האח הגדול" תוכל להשיג כעת תוצאה עקבית חזקה מול כל מה שיש כיום מבחינת היצע. מילא התחרות עם "חתונה ממבט ראשון" של קשת 12, אבל יש עוד שחקנים. בנטפליקס למשל יש שלל תוכניות ריאליטי נועזות: החוצפה בהן יותר חוצפתית, הערום בהן יותר ערום, המיניות בהן יותר מינית והתככים בהן יותר מכוערים. ומה באח הגדול - ניכר כי נעשו מאמצים משמעותיים לגוון העונה בליהוק, לא מדובר רק בברנשים וחתיכות, יש ייצוג לשוליים חברתיים נסתרים.
ועדיין, ספק אם החריגה מהשטאנץ תספיק. כדי לרתק את הצופה חובה לייצר קווי עלילה מוטרפים בסף גירוי גבוה ואפילו אכזרי. האם לחברים בסיעור המוחות יש מספיק אומץ?  קשה להמציא את הכדורגל מחדש. אבל להמציא את הריאליטי מחדש, ובכן, זה כבר אולי בלתי אפשרי. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תוכניות מיושנת. צודק
    יוסי 06/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין תכלס מה לראות שם. עשתה את שלה כבר מזמן
    סגור