תקשורת ומדיה

יאיר גולן יתמודד על ראשות מרצ: "יהודים שטופי שנאה"

ח"כ הכנסת יאיר גולן הודיע באופן רשמי על התמודדותו בפריימריז לראשות מרצ: "נחרד מיהודים שטופי שנאה וקנאות דתית שתוקפים את חיילי צה"ל"
מערכת ice | 
יאיר גולן מודיע על התמודדותו בפריימריז לראשות מרצ (צילום יחצ)
ח"כ יאיר גולן הודיע הבוקר (רביעי) באופן רשמי על התמודדותו בפריימריז לראשות מפלגת מרצ.  "אתמודד מתוך מטרה לבנות שמאל ציוני חזק וגאה, הנאבק על דמותה ועל עתידה של ישראל. אתמודד, כי אני מאמין, שערכי השמאל  צריכים להוביל את מדינת ישראל. מול הלאומנות, המשיחיות, האלימות והשחיתות חייב לעמוד כוח נגדי שפועל באותה נחישות ועוצמה" אמר בנאומו. 
עוד הוסיף: "אתמודד מתוך מטרה להיאבק בימין המושחת ובימין המשיחי החותרים בכל הכוח  לשנות את פניה של המדינה האהובה שלנו. אני נחרד ממנהיגים ששחיתותם זועקת לשמים, ונחרד מיהודים שטופי שנאה וקנאות דתית שתוקפים את חיילי צה"ל, שמכים ערבים רק כי הם ערבים, שמשחיתים רכוש ומצבות קבורה – אקט מובהק של פחדנות ושפלות". 
 
גולן אף התייחס לנאומו המתוקשר בהיותו אלוף בצה"ל, לדבריו "אתמודד כי כבר לפני שש שנים, באותו נאום "משואה" שהימין בחר לעוות במקום להתמודד איתו, הזהרתי מפני תהליכים אפלים שעוברים על החברה הישראלית ועל מדינת ישראל. תהליכים של לאומנות, גזענות, התבהמות ושחיתות. תהליכים המאפשרים לפוליטיקאים ציניים להחריד או משיחיים להפליא, לפרק את החברה הישראלית, ולהסית קבוצות אחת נגד רעותה כדי לצבור עוד ועוד כוח, כסף וכבוד".

מוקדם יותר היום הגיבו חברים שונים במפלגה לפריימריז הצפויים. השר הפורש עיסוואי פריג' סימן את המועמדת המועדפת עליו,  בראיון לכאן רשת ב': "אני קורא לזהבה גלאון להנהיג את המפלגה. היא היחידה שמסוגלת להחיות את מרצ ולהבטיח שתהיה מפלגה חיה ובועטת" אמר. 
 
לדבריו, "היינו חייבים להוביל את המהלך של קידום המגעים עם הפלסטינים. לא הצלחנו לעשות את זה מספיק כי לא היה לנו את ניצן שיוביל את זה בקבינט ובפורום המפלגות. היינו צריכים מנהיג שיוביל דרך, היינו צריכים משענת "".
ח"כ אחרת מהמפלגה מיכל רוזין הגיבה גם היא לנושא. "יאיר גולן התקשר אליי והודיע לי על התמודדותו. אמרתי לו בהצלחה. אני חושבת שצריך המשכיות. עשינו עבודה מצוינת. תמיד יהיו סיפורים על רשימות תמיכה וחיסול בתוך ועידה קטנה. בסוף יותר מעשרת אלפים חברים מצביעים" סיפרה בראיון לאריה גולן. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה