תקשורת ומדיה

ביידן: "נפעל צבאית כמוצא אחרון" למנוע מאיראן נשק גרעיני

נשיא ארה"ב התייחס בראיון ששודר היום בחדשות 12 למספר נושאים מדיניים שעל סדר היום הציבורי בישראל. בין השאר אמר כי הוא נחוש להגיע להסכם, אך במידה ולא יצליח יפעל באופן צבאי נגד איראן "כמוצא אחרון" כדי למנוע ממנה נשק גרעיני. בנוגע ליחסי ישראל  וסעודיה: "נורמליזיה לוקחת זמן"
מערכת ice | 
לפיד והרצוג מקבלים את נשיא ארה"ב (צילום קובי גדעון לעמ)
בראיון ששודר הערב (רביעי) במהדורה המרכזית של חדשות 12 , התייחס נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ליחסים של מדינתו עם ישראל וסיפק מספר אמירות מעניינות, אודות הנושאים המדיניים שעל סדר היום. 
באשר להחלטתו לחזור לשולחן המו"מ בהסכם הגרעין מול איראן אמר כי "הדבר היחיד שיותר גרוע מאיראן של היום זה איראן עם נשק גרעיני. נוכל לחזור להסכם ו'להחזיק אותם קצר' ". הוא אף התייחס לצעד של טראמפ שהכריז במהלך כהונתו על ביטול ההסכמות עם איראין, "הנשיא הקודם טעה בענק כשעזב את ההסכם. איראן קרובה יותר לנשק גרעיני משהייתה קודם. אנחנו יוכלים לפעול נגד 'כוח אל קודס" ועדין להגיע להסכם, הצענו נוסח להסכם וכעת זה תלוי באיראן",  טען. 
 
לאחר שלאחרונה החליטה ארה"ב להשאיר את משמרות המהפכה ברשימת ארגוני הטרור, על אף דיווחים שונים על כוונתם להוציא את איראן מרשימה זו, התחייב ביידן שלא לשנות החלטה זו, גם במחיר של מניעת הסכם גרעין. כמו כן אמר כי במידה ולא יגיעו להסכמו, יפעלו באמצעות כוח צבאי "כמוצא אחרון". 
באשר לשאלת ביקורו הצפוי בסעודיה מיד עם עזיבתו את הארץ, אמר כי המטרה היא יציבות במשרד התיכון. חיוני לפנות למועצת שיתוף הפעולה של מדינות המזרח, לא רק לערב הסעודית שבה נערכת הפגישה. היו שחשבו שנטשנו את המזרח התיכון, שהשארנו וואקום לסין או רוסיה לפעול- אסור לתת לזה לקרות". 
 
בהמשך סיפק מספר הצהרות שבוודאי ירגיזו את הפלסטינים. אמנם הוא הודה כי "נורמליזציה לוקחת זמן" והדרך להסכם רשמי של ישראל מול סעודיה היא רחוקה, אך לדבריו "ככל שישראל תשתלב כשווה ומקובלת באיזור, סביר יותר שתהיה דרך להגיע להסכמים עם הפלסטינים". 
 
באשר לשאלת המפלגה אודות קולות במפלגה הדמוקרטית שקוראים להפסיק את הסיוע  הצבאים לישראל, ומכנים אותה מדינת אפרטהייד, השיב כי "יש כמה קולות כאלה, לדעתי הם טועים. ישראל היא דמוקרטיה ואני לא מתנצל , הממשלה שלי הקצה 4 מיליארד דולר ועוד מילארד דולר לכיפת ברזל. יש לנו אינטרס שישראל תהייה יציבה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה