תקשורת ומדיה

"אלשיך אימץ נורמות עברייניות, ניצן ניסה לקנות את שתיקתי"

משה סעדה, סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים הפורש, בראיון מטלטל לעמית סגל בחדשות 12: "אלשיך התעקש לסגור את התיק נגד רוני ריטמן, המשטרה התעללה במתלוננת. המפכ"ל ניסה לפרק את מח"ש אחרי פרשת אום אל חיראן. שי ניצן ואביחי מנדלבליט הגנו את אלשיך משיקול אחד ויחיד - תיקי נתניהו. סרט עבריינים בשירות החוק"
מערכת ice |  5
רוני אלשיך (צילום פלאש 90)
אחרי שהבטיח בציוץ שהעלה בטוויטר כי העונה השלישית של 'מנאייכ' תעלה הערב במהלך מהדורת החדשות בערוץ קשת 12, הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, גם קיים בשידור החלק הראשון מהראיון שלו עם סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים הפורש במח"ש, משה סעדה, שסיפק טענות קשות נגד המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך, פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אביחי מנדלבליט.
סעדה טוען בדבריו שהשינוי התחיל מאז התלונות והחקירות על עבירות מין נגד ראש להב 433, רוני ריטמן: "הגיעה מתלוננת, קיבלנו מידע, פונים למתלוננת והיא מספרת על מעשה מגונה. חוקרים, יש עדים. יש ישיבה אצל פרקליט המדינה, שי ניצן, וגם שם כולם תמימי דעים - שצריך להגיש כתב אישום. ואז מגיע מפכ"ל חדש (אלשיך). פתאום אתה מבין ש'לא. לא בטוח, אולי זה רק משמעתי'. ואז אחר כך אנחנו מבינים שלא רק שרוצים לסגור את התיק, אלא רוצים להחזיר אותו לתפקיד שלו. זאת אומרת להחזיר את ראש להב שחוקר את אותן עבירות ממש".
"במקביל לזה יש את המתלוננת שהיא נפגעת העבירה. משטרת ישראל בראשות אלשיך מתעללת בה. ואנחנו פונים לפרקליטות ואומרים 'איך מאפשרים דבר כזה?'. תשוו לעצמכם שהיה עכשיו שר בממשלה שמתלוננת מתלוננת נגדו על עבירת מין והמנכ"ל של המשרד, במקביל לזה שהיא מוסרת גרסה במשטרה בלהב, היה מתעמר בה וחוקר אותה על איזו עבירה משמעתית".
"בחקירה של ריטמן, אחד הדברים ששי ניצן אמר, הוא האשים את נתניהו. עכשיו ריטמן היה אחראי כראש להב על תיק המעונות. זו נראית לי כסתם אמירה, קשקוש. ואחר כך גם הסנגורים שלו שלחו מכתב ואמרו שזה קשור לתיק נתניהו. ואני ידעתי הרי מאיפה הגיע המידע וידעתי שאין לזה... זה מופרך. ופעם ראשונה הבנתי שהעניין של נתניהו נכנס לזירה. שי ניצן הוא חכם, הוא חריף. הוא יכול לטמא ולטהר את השרץ בק"כ טעמים אבל אני חייב להגיד באותה מידה שהוא איש שהאמת לא נר לרגליו. הוא איש שמסמן מטרות ומגיע אליהן גם במחיר עיוות דין".
 
"אלשיך ראה במח"ש ארגון עוין, הוא אמר את זה, שיש לו נסיון בפירוק ארגונים עוינים. הוא אימץ נורמות עברייניות כדי להילחם במי? במח"ש. והנורמות שאני מדבר עליהן, זה כולל - לאיים, לסכל, ליירט, לשקר, לשבש. זו המשטרה של המשטרה. והוא - בעיצומן של חקירות, הכול קורה בעיצומן של חקירות - זה הדברים שהוא עושה. עכשיו אני אומר, כל דבר כזה זה פרק בסדרה. שי ניצן מוכן לרצות את אלשיך בכל מחיר. הוא אומר 'אומנם המפכ"ל התנהל באופן שערורייתי, אבל יש אינטרסים של מדינה'. ברור מה זה אינטרסים. הכוונה נתניהו והוא אומר, וזה יותר חמור, ולא תרצה לשמח את מי שרוצה ברעת מערכת אכיפת החוק'".
על פרשם אום אל חיראן: "אנחנו במקביל עושים בדיקה רגילה, שגרתית, כדי לבדוק ורואים שהאירוע לא כפי שתואר לנו, זאת אומרת, הוא נוסע, יורים בו ורק אחר כך הוא דורס. באיזשהו שלב אנחנו מבינים שהחקירה משתבשת לנו, החקירה ממש משתבשת לנו. מישהו משבש את החקירה. ביחד השוטרים יושבים בחדר הימ"ר ומראים להם את הסרטון. המפכ"ל יוצא לתקשורת והוא מוסר את הגרסה של השוטרים כדי שכל השוטרים ידעו לפני החקירה שלהם".
"בעיניי זה עוד הדבר הקל בסיפור הזה. מתחילים עליי לחצים שלא לחקור את התיק. אז בהתחלה זה לחצים יפים, 'משה, למה לחקור תיק כזה? זה לא נכון...'. ואז הוא אומר לי 'משה, אתה לא פטריוט, אתה יודע איך תפגע במדינת ישראל בעולם?'. כל דבר שאנחנו בודקים - חד-ערכי זה לא פיגוע, אין שאלה בכלל. תקלה טרגית מאוד אבל זה לא פיגוע. וגם מתברר לנו שהשוטרים משקרים. השוטרים זיהמו את החקירה, משקרים בחקירה, זה גם חד-ערכי. במקביל המפכ"ל לא מסתפק, פונה לאורי (כרמל, ראש מח"ש דאז) ואומר לו 'אני אפרק את מח"ש'".
 
"ניצן אמר 'תנו לחשוב', ואז קובעים לנו מפגש שבעגה העבריינית זה נקרא 'כיפה אדומה'. קובעים לנו מפגש, מי מגיע למפגש? אלשיך והעוזר שלו. אנחנו יושבים - היועץ המשפטי לממשלה בראש השולחן, אורי, אני, אלשיך והעוזר שלו. אנחנו באנו והתלוננו, 'נפגעי עבירה'. ואז במפגש הזה, פשוט מפגש הזוי, צעקות, צרחות. העוזר של אלשיך, אלשיך שאומר 'אני אפרק, אני אפרק את מח"ש'. היועץ כולו רועד ומנסה ככה להרגיע את אלשיך 'לא... לא עכשיו, לא עכשיו, אני לא רוצה לדבר על כלום, זה לא מתאים', ואתה רואה שהוא חושש מאוד".
"שי ניצן, כשדיברנו בחדר הסגור והוא הרגיש פתוח, אז הוא אמר 'אתם יודעים, אין פה פיגוע, אבל אם יש פיגוע, יש פיגוע אחד - שאלשיך עשה על הפרקליטות'. הדבר הגדול שהוא לא מאפשר לקבוע, את מה שכל הדרג המקצועי אמר, שאזרח ישראלי חף מפשע נורה למוות".
הסיבה ששי ניצן ואביחי מנדלבליט הגנו על רוני אלשיך בפרשת אום אל חיראן: "סיבה פשוטה - יש שיקול אחד מרכזי, אחד ויחיד, תיקי נתניהו. תיקי נתניהו באותה תקופה הופכים להיות הדבר הכי חשוב, כל המערכת מוכוונת תיקי נתניהו". על הדמיון למנאייכ: "בעולם שלי זה סרט עבריינים בשירות החוק. זה ממש מה שחשתי, זה הרבה מעבר למשטרה. זה משטרה ופרקליטות".
ההצעה שקיבל: "קראו לי ללשכה של שי ניצן. הציעו לי הכול - תפקיד בשב"כ, 'אתה רוצה תפקיד חשוב בשב"כ?', פנסיה מוקדמת בגיל צעיר, אחר כך זה היה גם 13 משכורות, הכול, הכול, הכול, רק דבר אחד. או שתיישר קו או שתעזוב, או שתעזוב, תעזוב. וכמו שאמר לי בכיר אחר: 'משה, גם לשקט יש ערך'".
פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן הגיב: "משה סעדה עבד עם שי ניצן משך שנים רבות ולא העלה במהלכן שום טענה אישית נגדו. לראשונה הועלו טענות אלה לאחר שסעדה התמודד על תפקיד מנהל מחש ולא נבחר לתפקיד. מאותה עת נלחם סעדה בעזרת השמצות מגוונות ושקריות בניצן".
 
"לאחר שניצן פרש מתפקידו הוחלט לפטר את סעדה בשל מגוון פעולות פסולות שלו. לניצן לא היה קשר לפיטורים אלה. לסעדה לא היה שום קשר להחלטות להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה לשעבר נתניהו ולדיונים שהתנהלו בענין זה וכל האשמותיו בנושא זה ובנושאים האחרים מצוצות מן האויר ונובעות משיקולים זרים ואישיים. בניגוד לטענותיו,  כל הצעות הפרישה שהוצעו לו, הוצעו על מנת לאפשר לו פרישה בכבוד, לאחר שלא השלים עם העובדה שלא נבחר למנהל מחש, וביקש לפרוש מהפרקליטות, ובשום אופן לא 'כדי שישתוק'. טענתו בעניין זה הינה בבחינת שקר גס".
מטעמו של רוני אלשיך נמסר: "הדברים הנאמרים שקריים מופרכים ונטולי אחיזה במציאות עד כדי שאינם ראויים כלל להתייחסות רצינית. למרות האמור ולמעלה מן הצורך, בכל פעם שהם מועלים מחדש,  ופעם אחר פעם ללא כל חידוש, קיבלו התייחסות ישירה. לצערנו, מר סעדה אשר פוטר ממח"ש פורק את תסכולו שוב ושוב על מפכ"ל שהוביל מהפכה ערכית במשטרת ישראל, השיק מבדקי מהימנות ממוחשבים, הוביל עם השר לבט"פ ארדן את חוק ההתאמה התעסוקתית (המכונה בפי העם 'חוק הפוליגרף') ועוד".
"אלשיך, מעל כל במה ציבורית חזר ואמר כי משטרת ישראל צריכה מח"ש חזקה. בניגוד לסעדה, את הביקורת הערכית על גורמים נקודתיים במח"ש שכשלו נורמטיבית,  העביר אלשיך בצינורות המקובלים לממונים על מח"ש, שבעצמם נוכחו עם הזמן בהקשרים חמורים נוספים במי המדובר ומה כנראה מניע אותם, מה שהביא אותם ובתוכם את סעדה למצבם הנוכחי ולתסכולם. לו היה סעדה נדרש לעבור את מבדקי המהימנות המחייבים שוטרים את בדיקות הפוליגרף המחייבות קצינים בכירים, נראה כי היה מוצא עצמו מפוטר בשלבים הרבה יותר מוקדמים".
 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מושחתים אלשייך וניצן (ל"ת)
    ישראל 07/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    הדס שטייף מקומה להיתלות !!! (ל"ת)
    אסף 07/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אתה לא חושב שאתה מגזים? (ל"ת)
    טוב 07/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אלשיך וניצן ומנדלבליט עבריינים (ל"ת)
    אני 07/2022/26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 1.
    רפובליקת בננות
    מאור 07/2022/25
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מ פ ח י ד אתם אנשי השמאל במרכאות הליברלים שלטון החוק חשוב לכם יפה הנפש ככה אתם מתנהגים המציאות עוברת כול דמיון שונאי אדם ואוהבי אנושות נגמרה הדמוקרטיה בישראל
    סגור