תקשורת ומדיה

הסופר המוסלמי הנודע נדקר בצווארו ומונשם בבית החולים

העולם מזועזע מניסיון הרצח של הסופר החשוב שנדקר בצווארו ובטנו. נשיא צרפת: "המאבק הזה הוא של כולנו"
מערכת ice |  1
סלמאן רושדי (צילום Andrew Lih)
הסופר המוסלמי הנודע סלמאן רושדי נמצא מונשם בבית החולים ועלול לאבד עין אחת כתוצאה מהדקירה שספג אמש (שישי) בעת שנשא הרצאה בניו יורק.
לדברי סוכנו של המחבר, אנדרו ווילי, הסופר בן ה-75 יליד הודו אינו מסוגל לדבר לאחר התקיפה, שבה הוא נדקר בצוואר ובבטנו. כתוצאה מהדקירה, "נותקו העצבים בזרועו; והכבד שלו ניזוק," אמר ווילי.
רושדי הותקף על ידי אדם בעת שדיבר באירוע שנערך על ידי מכון צ'אוטוקווה במערב מדינת ניו יורק. הרשויות עצרו חשוד בשם האדי מטר, בן 24 מפיירוויו, ניו ג'רזי, אך לא הוגשו כתבי אישום רשמיים.
 
מאז פרסום הרומן מעורר המחלוקת שלו "פסוקי השטן" ב-1988, רושדי חשוף לאיומי מוות הנובעים מה"פתווה" שהוציא המנהיג העליון של איראן דאז, האייתוללה רוחאללה חומייני.
זוכה פרס "מאן בוקר" בילה כמעט עשר שנים במחבוא, אך אמר לעיתונות לפני עשור כי החליט לחדש את החיים הרגילים לאחר שהגיע למסקנה שהאיום על חייו הולך ופוחת.
פוליטיקאים וסופרים מרחבי העולם הביעו את הזעזוע שלהם עם היוודע דבר המתקפה וגינו את מה שנראה ברווחה כהתקפה על חופש הביטוי.
 
נשיא צרפת עמנואל מקרון בירך בשבת את רושדי כאדם ש"גילם את המאבק למען חופש הביטוי", והוסיף כי "המאבק הזה הוא של כולנו; זה אוניברסלי."
חתן פרס בוקר איאן מקיואן אמר שהמתקפה מייצגת "התקפה על חופש המחשבה והדיבור....חירויות העומדות בבסיס הזכויות והחירויות שלנו."
"סלמן היה מגן מעורר השראה של סופרים ועיתונאים נרדפים ברחבי העולם. הוא רוח לוהטת ונדיבה, אדם עם כישרון ואומץ עצומים והוא לא יירתע", הוסיף מקיואן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עד מדינה חדש
    חרדי 08/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה חושבות כל אויבך ישראל כצאת השמש בגבורתו . דרך פרעה בים ודרך סיסרא בנחל קישון
    סגור