תקשורת ומדיה

דרמה פוליטית: טראמפ גובר על צ'ייני וכובש יעד רפובליקני נוסף

ליז צ'ייני, מי שנחשבה ליריבה הרפובליקנית הבכירה ביותר של הנשיא טראמפ הפסידה בפריימריז המפלגה במדינת ווימוינג, נציגת טראמפ - הרייט האגמן נבחרה במקומה
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום ויקיפדיה)
ליז צ'ייני, בתו של סגן נשיא ארצות הברית לשעבר דיק צ'ייני ומי שנחשבה לגדולת מתנגדיו של דונלד טראמפ מתוך המפלגה הרפובליקנית, הפסידה בפריימריז של המפלגה שנערכו במדינת וויומינג. צ'ייני היא חברה בוועדה של בית הנבחרים החוקרת את המהומות השש בינואר בקפיטול. בפריימריז הפסידה להרייט האגמן, שזכתה לתמיכתו של טראמפ.
  
למעשה וויומינג הקטנה הייתה נחשבת עד הבוקר לאחד ממעוזי הימין השמרני שעדיין לא תמכה בטראמפ באופן. יש לציין שחרף העובדה שווימינג נחשבת למדינה הקטנה ביותר בארצות הברית (פחות מ-600,000 תושבים) קולה בסנאט נחשב לשווה ערך לכל מדינה אחרת. בנוסף לכך בשל גודלה היא נחשבת למעוז שאפשר לכבוש באופן קל יחסי בעזרת עבודת שטח מתמשכת. מתוך כך "סימן" הנשיא לשעבר את המאבק עליה כקריטי כחלק מהתכנון שלו ושל תומכיו לחזור לבית הלבן.
 
צ'ייני כאמור נחשבת ליריבה מרה של דונלד טראמפ ולישות הבכירה ביותר במפלגה הרפובליקנית שהתנגדה לו באופן גלוי. המאבק שלה בטראמפ החל בעיקר לאחר שהודיע כי תצביע בעד הליך ההדחה נגד הנשיא דונלד טראמפ, ואמרה כי "מעולם לא הייתה בגידה גדולה יותר שבוצעה בידי נשיא ארצות הברית". למעשה זו לא הפעם הראשונה שטראמפ ניסה לחסל פוליטית את צ'ייני - בפברואר 2021 התקיימה הצבעה בסיעה הרפובליקנית בו נערכה הצבעה על הדחתה של צ'ייני מתפקידה בהנהגת המפלגה, אך הניסיון נכשל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה