תקשורת ומדיה

כתב כאן 11 זועם: "שרת חינוך פופוליסטית וחסרת ידע"

כתב איזור ירושלים בחדשות כאן 11 חשף הבוקר בעמוד הטוויטר שלו כי בעקבות החלטה של שרת החינוך, תוכנית בשווי של מיליארדים צפויה לקרוס, "הכל תחת ססמאות חלולות"
מערכת ice |  2
יפעת שאשא ביטון (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
כתב חדשות כאן חושף הבוקר בסדרת שרשורים בעמוד הטוויטר שלו, צעד שנקטה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון שלפי דבריו עלול להוביל לעצירת תהליך הטמעה משמעותי של משרד החינוך במזרח ירושלים.
מסוודה פירט את מהלך הדברים וכתב כי, "לפני כחמש שנים החלה עיריית ירושלים במהלך אסטרטגי חסר תקדים ושנוי במחלוקת של הטמעת מערכת החינוך הישראלית בבתי הספר במזרח ירושלים, במקום מערכת החינוך הפלסטינית ירדנית. 
"בהתחלה זה היה 1% מבתי הספר שלימדו את מערכת החינוך הישראלית. היום זה כבר עומד על 15%. במערכת החינוך הוכנסו אלמנטים ישראלים על חשבון הפלסטינית. לא מדובר בשינוי טוטלי של ספרי הלימוד, אלא פיקוח, שינוי קטן בתוכן וכו.
"הארגונים הפלסטינים, בראשם פתח, התנגדו נמרצות לתהליך הזה ותמכו בבתי ספר שמלמדים את מערכת החינוך הפלסטינית במזרח ירושלים. אפילו עשו שיימינג להורים ומנהלי בתי ספר שהצטרפו למהפכת לימודי מערכת החינוך הישראלית. העניין הזה נשאר מתחת לרדאר ולא היו מחאות. ואז, החליטה השרה יפעת שאשא ביטון לעשות מעשה מהגרועים ביותר ששר חינוך עשה פה. היא הכריזה לפני חודשיים שהיא מתכוונת להחרים תקציבים לשני בתי ספר (גילוי נאות: למדתי באחד מהם) כי הם מלמדים תוכן של הסתה.
"עד כה אף אחד לא יודע להגיע מה זה התוכן הזה. אבל ההחלטה הפופוליסטית הזאת העלתה לכותרות את עניין תמיכת העירייה בבתי ספר שמלמדים לימודיים ישראליים. העניין הסלים, בתי הספר התנגדו ובקרוב יהיה להם שימוע. שתבינו, מדובר בשני בתי ספר שמרניים מאוד שהחליטו לשתף פעולה עם העירייה, בשקט בשקט, ולקבל תקציב תמורת לימוד מערכת החינוך הישראלית.
 
"העניין עורר את הארגונים הפלסטיניים והובילו לשביתה נרחבת במזרח ירושלים שהחלה היום. בהתחלה זה היה בתי ספר פרטיים שהושבתו, אבל בתי ספר שמלמדים את מערכת החינוך הישראלית נרתעו מהשיימינג ומאיומים של ארגונים הפלסטינים, והחליטו להצטרף (בעל כורחם) לשביתה. וכעת הורים רבים חושבים שוב אם לשלוח את ילדיהם ללמוד בבתי ספר שמלמדים את מערכת החינוך הישראלית.
"האירוע ככל הנראה יגרום לרגרסיה משמעותית בתהליך אסטרטגי שהחל לפני שנים, רק כי שרת חינוך פופוליסטית וחסרת ידע בתחומה החליטה להגיע לכותרות בזמן בחירות, תחת ססמאות חלולות של 'הסתה על חשבון המדינה'".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד סיבה למה ערביי ירושלים צריכים להצביע לליכוד
    חוזליטו הירושלמי 09/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אה סליחה, אין להם זכות הצבעה לכנסת...
    סגור
  • בטח שיש להם על מה אתה מדבר? מי שרוצה יכול לקבל תז כחולה
    ד 10/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולהצביע.
    סגור