תקשורת ומדיה

מורידים פרופיל: כתבי כאן 11 בקטאר מסתירים זהות ישראלית

בעקבות שורת תקריות לא נעימות של צוותי שדרי המונדיאל הישראלים, הורו בכאן 11 להסיר את הלוגו מהמיקרופון. אתמול חשף עיתונאי ישראלי כיצד גורש מאוטובוס וממסעדה כשגילו את זהותו
מערכת ice | 
דור הופמן בקטאר (צילום מתוך האינסטגרם)
תאגיד השידור הישראלי הנחה את צוות כאן 11 להוריד פרופיל במהלך שהותם במקומות הומי אדם בקטאר, ובין השאר להסיר את הלוגו של "כאן" מהמיקרופון.
העיתונאי רן בוקר פרסם הבוקר בטוויטר שלו אודות ההוראה שניתנה לשדרים ואנשי הצוות שמסקרים את המונדיאל בקטאר. זאת, בשל שורת תקריות מילוליות מול הצוותים של התאגיד, ופרסום הלוגו של "כאן" בחשבונות פרו פלסטינים ברשתות החברתיות – מה שמעלה חשש לפגיעה בהם.
 
מאז הגעתם של העיתונאים הישראלים לסקר את המונדיאל בקטאר, נתקלו בעוינות מצד המקומיים וגם מצד תיירים אוהדים מוסלמים ממדינות ערב שבאו למונדיאל, ואינם רגילים לפגוש ישראלים פנים אל פנים.
בין השאר פורסם כי שליח חדשות 12 לקטאר, אוהד חמו, נתקל בגילויי אנטישמיות כאשר התעמת עם אוהדים מלבנון שפוצצו עימו ריאיון ותקפו אותו מילולית.
אתמול סיפר העיתונאי דור הופמן, שליח כאן 11, כי עבר חוויה משפילה רק בשל היותו ישראלי: "יום מעפן ששם דברים בפרופורציות", סיפר הופמן למגיש טל ברמן באולפן המונדיאל, "זה התחיל בבוקר כשעלינו על מונית והנהג גילה שאנחנו ישראלים. הוא לא אהב את זה והוריד אותנו בשום מקום. הוא גם לא היה מוכן לקחת מאיתנו כסף כי אנחנו 'הורגים את האחים שלו'".
 
עוד סיפר הופמן: "הגענו למסעדת חוף כדי לצלם אייטם ובעלי המסעדה גילה שאנחנו מישראל, והזעיק מאבטחים שיעיפו אותנו. הוא לקח לי את הטלפון וביקש גם שאמחק כל דבר שצילמתי. הרגשתי מאוים. לא באתי לכאן בשביל הסיפורים האלה. אני מרגיש מאוד רע. אני ישראלי במדינה עוינת וצריך לדעת להתמודד עם הדברים האלה. צריך לשמור על עצמנו ולדעת שזה חלק מהעסק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה