תקשורת ומדיה

מגיש כאן 11 על האירוע ביו"ש: "לא הייתי ממהר להסיק מסקנות"

עקיבא נוביק יוצא נגד ההתנפלות התקשורתית על המתנחל שנפצע קשה בראשו וירה בפלסטיני למוות. "אני מכיר אישית את הבחור, עטים עלי פה שונאי מתנחלים אוטומטיים שהשנאה מעוורת את שיקול דעתם"
מערכת ice |  1
המאחז מעוז ציון (צילום פלאש90)
אירוע קשה ביהודה ושומרון עם כניסת השבת אמש: עימות אלים בין חקלאים יהודים באחז מעוז ציון, לתושבי הכפר הפלסטיני בוקרא. תושב פלסטיני נהרג, וישראלי נפצע קשה ומטובל בביה"ח שערי צדק.
בעוד בתקשורת הישראלית אימצו בקלות את זווית הראייה הפלסטינית על "פרעות של יהודים", התמונה היא כנראה יותר מורכבת. המתיישבים טוענים כי האירוע החל כאשר רואה צאן יהודי התקרב עם העדר שלו לשולי הכפר, והם קראו לו להתרחק ואיימו עליו.  לאח מכן הזעיק רועה הצאן מספר חברים שהגיעו לשהות לידו כדי למנוע הידרדרות. לדבריהם, מאות מתושבי הכפר ירדו חמושים באלות, זיקוקים וסלעים והחלו לתקוף את המתיישבים בצורה קשה ומסכנת חיים. 
 
במקום התפתח עימות בין הפורעים הערבים לבין המתיישבים שהזעיקו עזרה. בשלב מסוים, טוענים המתיישבים, התקרבו תושבי הכפר אל עבר המתיישבים והגיעו לטווח קרוב ממנו ירו לעבר המתיישבים זיקוקים בכינון ישיר וסלעים מטווח אפס. בשלב זה ספג אחד המתיישבים סלע בראשו מטווח אפס ונפצע באורח קשה. לפני שפונה, הספיק לירות לעבר הפורעים באמצעות נשק אישי שהוא נושא ברישיון, וכתוצאה מהירי אחד מתושבי הכפר נהרג.
 
מגיש החדשות והעיתונאי עקיבא נוביק כתב בתגובה להשתלחות התקשורת במתיישבים: "איני יודע מה בדיוק קרה ליד עוז ציון השבת, אבל אני מכיר אישית את הבחור היהודי שנפצע קשה בתקרית. הוא רחוק מאד מלחפש עימותים וחיכוכים. לא הייתי ממהר להסיק מסקנות פה."
עוד כתב, "הבחור חטף סלע לראש. הגולגולת שלו נשברה, והוא מנותח עכשיו. מי זרק אותו עליו? למה? האם הירי היה הגנה עצמית או תקיפה? האם האירוע התרחש בתוך הכפר או מחוץ לו? אני לתומי חשבתי שיש משמעות לחקר האמת. להטלת ספק. מה שאני יודע: הבחור הזה רחוק מהטייפ קאסט שאתם מדמיינים. אפשר גם לנשום רגע."
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדינה מחרידה.
    שני 08/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איזה גועל נפש מצד השוטרים לנסות להעליל עלילות על אנשים שהיו בסכנה והגנו על עצמם. כמה רישעות וחוסר צדק. בשמיים עוד יפתח המשפט האמיתי בינכם לבין אותם נערים שהותקפו ורק בנס נשארו בחיים. על אכזריות וחוסר צדק משלמים. כמה אכזריות וחוסר צדק. כאילו לא מספיק להם שהתקיפו אותם. מדינה הזוייה ומטורפת.
    סגור