בעולם

הסכם הנורמליזציה מתקרב? משלחת סעודית נכנסה לרמאללה

לראשונה מזה 30 שנה, נכנסה משלחת סעודית לשטחי הרשות הפלסטינית, דרך מעבר אלנבי. בימים הקרובים צפוי להיות ממונה שגריר סעודי בראשות הפלסטינית לראשונה בהיסטוריה. דבר זה מגיע על רקע שיחות הנורמליזציה בין ישראל לערב הסעודית
מערכת ice | 
מוחמד בן סלמאן אאל סעוד (צילום יוטיוב/ כאן חדשות)

האם הסכם הנורמליזציה עם ערב הסעודית מתקרב? כרגע זה עדיין נראה רחוק, אם כי הצעד הבא עשוי לקדם את המהלך. לראשונה מאז תחילת שנות ה-90 נכנסה משלחת ביטחונית סעודית לשטחי הגדה המערבית דרך מעבר אלנבי. המשלחת צפויה להיפגש היום עם נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן, כשבימים הקרובים צפוי להתמנות שגריר סעודי ברמאללה, לראשונה בהיסטוריה. כניסה זו תואמה עם כוחות הביטחון הישראלים.

כזכור, בימים האחרונים דווח כי ישנה התקדמות במגעים להסכם נורמליזציה בין ישראל לממלכה הגדולה בעולם הערבי. יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן התראיין בשבוע שעבר לCNN במהלך שהותו בארצות הברית ואישר כי כל יום שעובר מקדם את האפשרות להסכם נורמליזציה עם ישראל. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי הסכם נורמליזציה עם הסעודים קרוב מתמיד.

אולם עד שהסכם כזה ייחתם, סעודיה ממשיכה בתמיכתה העקבית בפלסטינים, משרד החוץ הסעודי העביר היום ביקורת על מדיניותה של ישראל בירושלים בדגש על הר הבית, זאת לאחר שמספר רב של 1,000 יהודים עלה במהלך יום כיפור להר ולטענתם פגע במקומות המוסלמים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה