בארץ

מלחמת "חרבות ברזל": מאות ישראלים נרצחים, אלפי פצועים וחטופים

מיליציות חמושות של חמאס השתלטו על מעבר ארז ואפשרו מעבר של טנדרים עם מחבלים עליהם. תוך דקות הם הגיעו ליישובי הדרום והחלו לנסות "לצוד" ישראלים ברחובות. בסך הכל, הוכרזו עד כה למעלה מ-250 נרצחים באופן רשמי, 50 בני ערובה בבארי, עשרות של חטופים לתוך רצועת עזה בהם משפחות עם ילדים
מערכת ice | 
שיגור טילים מעזה (צילום פלאש 90/ עבד רחים חטיב)
יום שבת שחור למדינת ישראל. לפנות בוקר, מחבלים חדרו מרצועת עזה לישראל ובמקביל החלו שיגורים של אלפי רקטות על ישובים מדימונה וירוחם בדרום ועד פתח תקווה ותל אביב במרכז ואפילו לירושלים בהמשך.
מיליציות חמושות של חמאס השתלטו על מעבר ארז ואפשרו מעבר של טנדרים עם מחבלי חמאס עליהם ואלו הגיעו תוך דקות ליישובי עוטף עזה, לאופקים ושדרות והחלו לנסות "לצוד" ישראלים ברחובות. בסך הכל, הוכרזו עד כה למעלה מ-250 נרצחים באופן רשמי, 50 בני ערובה בבארי, עשרות של חטופים לתוך רצועת עזה בהם משפחות, נשים ותינוקות.
 
מנהיגים העולם, בהם נשיא צרפת עמנואל מקרון, ראשי איטליה, גרמניה והבכירים בארצות הברית שלחו מסרים של גיבוי חד צדדי לישראל, מלבד רוסיה שטוענת שיש לשמור על 'איפוק בין הצדדים'. בשעות הבוקר המוקדמות חוסלו חוליות חמושות שניסו להגיע דרך הים לחופי ישראל.

עמותת נט"ל (נפגעי טראומה על רקע לאומי) הודיעה כי במהלך היום נרשמה עלייה של 3,300% בפניות לסיוע נפשי לעומת יום ממוצע, ולכן תגברה את קו הסיוע במספר 1-800-363-363. לפי העמותה, במהלך היום התקבלו בקווי הסיוע מאות שיחות מאזור המרכז ומאזור דרום מאנשים שהמצב הביטחוני עורר בהם מצוקה נפשית שבאה לידי ביטוי בחשש לצאת, נפגעי חרדה, בני משפחה מודאגים שמחפשים פצועים ונעדרים ו תושבים מהדרום שהיו נעולים בבתיהם בשל חדירת מחבלים.
במקביל, אגף השיקום במשרד הביטחון הודיע כי הוא "מזמין את נכי צה"ל ובני משפחותיהם המתמודדים עם פוסט- טראומה וחיילים משוחררים שחשים מצוקה נפשית בעקבות האירועים הביטחוניים, לפנות לקו התמיכה והסיוע הנפשי 'נפש אחת' בטלפון 8944*. גורמי מקצוע מפעילים את קו התמיכה בשבילכם ולמענכם, 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע".
משרד הבריאות מעדכן כי עד כה פונו לבתי החולים 908 פצועים לבתי החולים. חמל משרד הבריאות פועל לווסת את הפצועים בין בתי החולים וכן לשחרר חולים שאינם זקוקים להמשך אשפוז לביתם או למוסדות לאשפוז המשכי.
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מסר כי "יש יישובים שטוהרו, וכעת יש שני מוקדים עיקריים עם בני ערובה בהם יש כוחות מיוחדים - באופקים ובקיבוץ בארי". הגרי הוסיף כי "יש לחימה על בסיס מפקדת אוגדת עזה עצמה (מחנה רעים) והכוחות בתוך הבסיס מנהלים לחימה על המפקדה בסיוע מסוקי קרב. נגיע בשעות הקרובות לביטחון ונהרוג את כל המחבלים שחדרו לשטחנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה