תקשורת ומדיה

מצוקת הדיור למפונים: האיחוד החקלאי מציע הסבת שטחים חקלאיים

מזכ"ל האיחוד החקלאי במכתב לשר השיכון גולדקנוף: "לרתום את השטחים החקלאיים  לצורך יישוב זמני של תושבים המפונים מבתיהם"

מערכת ice | 
דודו קוכמן (צילום יחצ, פלאש 90/ ענת חרמוני, גרשון אלינסון)
מזכ"ל תנועת כפרי האיחוד החקלאי, עו"ד דודו קוכמן פנה הבוקר במכתב לשר הבינוי והשיכון בהצעה להסב למגורים מבנים חקלאיים ואחרים לטובת מגורים בחלקות א' של החקלאים ולהשמישם למגורים באופן זמני.
"כידוע, מצב המלחמה מחייב הירתמות של כל זרועות המשק למתן פתרונות מיידים גם למצוקת הדיור, שהוחמרה עוד יותר בשל פינוי יזום של קהילות שלמות ועזיבה עצמית של משפחות מאזורים רגישים, לאזורים אחרים בישראל". כך נכתב. 
עוד במכתב מציע עו"ד קוכמן כי המרחב הכפרי, יכול להיות רתום ולסייע לצמצום מצוקת הדיור. עו"ד קוכמן מזכיר כי בשנות ה 90 היה זה שר השיכון, דאז שרון ז"ל שהבין את גדול השעה והוביל להוראת שעה של משרד הפנים מחד והחלטות מיוחדות של מועצת מקרקעי ישראל מאידך שאפשרו את הקמתם/ הסבתם של מבנים למגורים.
לדבריו, בדרך זו ניתן מענה לאלפי משפחות אשר קיבלו פתרון זמני. התקנת תקנות יאפשרו בפרק זמן קצר לייצר אלפי פתרונות דיור נוספים לצמצום המצוקה שכוללים גם מעטפת קהילתית של קהילות שיודעות להכיל ולסייע לנקלטים.
בשנות ה 90 הותקנה הוראת שעה ל חמש שנים שהוארכה בהמשך לעשר שנים נוספות ואיפשרה להסב אלפי מבנים חקלאים, לולים, מחסנים, מבני תעשיה ואחרים לטובת מגורים. היו חקלאים שקיבלו מענק מחברות משכנות כדי לעשות זאת.
 
עו"ד קוכמן אומר כי מדובר בעשרות אלפי מבנים שחלקם אינם בשימוש וכבר כיום ניתן להסבם כאשר על פי התקנות שיש לתקן, ניתן לחייב את החקלאים להחזירם לשימוש הקודם או להשמיש למגורי קבע בתום התקופה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה