תקשורת ומדיה

מזכ"ל האו"ם שוב מעורר סערה: "עזה הופכת לבית קברות לילדים"

אתמול (שני), מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, שכבר עורר סערה בדבריו נגד ישראל כשטען שהטבח שביצעו מחבלי חמאס "לא התרחש בחלל ריק", אמר כי הוא מודאג עמוקות '"מההפרות הברורות של ישראל בכל הנוגע לחוק ההומניטרי הבין-לאומי" 

מערכת ice |  1
אנטוניו גוטרש מזכ"ל האו"ם (צילום shutterstock)
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, ממשיך לתקוף ולהאשים את ישראל שתוקפת מטרות טרור ברצועה. "בוצעו הפרות ברורות של המשפט ההומניטרי הבין-לאומי. ההפצצות פוגעות באזרחים, בתי חולים ומתקני או"ם. עזה הופכת לבית קברות לילדים". כך לדבריו. 
עוד טען והאשים: "ישראל מפציצה ופוגעת באזרחים, בתי חולים, מחנות פליטים, מסגדים, כנסיות ומתקני או"ם. אני קורא להפסקת אש הומניטרית". כזכור, שבועיים לאחר תחילת המלחמה עורר גוטרש סערה גדולה, לאחר שהביע ביקורת קשה במועצת הביטחון נגד פעולותיה של ישראל.
המזכ"ל טען שפעולות הטבח שחמאס ביצע "לא התרחשו בחלל ריק" - וקישר אותן ל"כיבוש החונק שתחתיו נמצאים הפלסטינים במשך 56 שנה". עוד הוסיף כי "התקפות לא יכולות להצדיק את הענישה הקולקטיבית של הפלסטינים".
לאחר שנפגש עם משפחות החטופים, גוטרש חזר בו ואף וקרא לשחרורם המיידי של החטופים. "לאחר שנפגשתי עם משפחות שיקיריהם נלקחו כבני ערובה, אני מאשר את קריאתי לשחרור מיידי וללא תנאי של כל החטופים המוחזקים בעזה. שום דבר לא יכול להצדיק הרג, פציעה וחטיפת אזרחים בידי חמאס".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לך לעזה, תרתי משמע (ל"ת)
    גל 11/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור