תקשורת ומדיה

התביעה הייצוגית נגד חברות YES והוט: התפתחות דרמטית בפרשה

דרמה בבית המשפט המחוזי: בית המשפט אישר תובענה ייצוגית נגד ערוצי הספורט בישראל, בטענה הפרו את כללי המועצה לשידורי כבלים ולווין במהלך שידורים חיים של שידורי ספורט בטלוויזיה הישראלית
מערכת ice |  5
HOT ,yes (צילום freepik)
דרמה בבית המשפט המחוזי, שקבע היום (שני) כי ערוצי הספורט בישראל הפרו את כללי המועצה לשידורי כבלים ולווין במהלך שידורים חיים של שידורי ספורט בטלוויזיה הישראלית, כאשר על פי הטענה, הם שידרו יותר פרסומות וחסויות מהמותר. כך פורסם ב"עין השביעית".
חוק התקשורת קובע למעשה כי אסור לחברות הוט ו-YES כלול פרסומות בשידוריהם למעט במקרים חריגים, ועל כן הוגשה תביעה ייצוגית נגד שני הערוצים. על פי הדיווח, התובעים, דני ברליצהיימר ומיקי חובה, טוענים כי ערוצי הספורט בישראל מפרים באופן בוטה את החוק.
 
לטענתם, משך הפרסומות או החסויות על גבי המסך לא יעלו על 6 שניות ורק 3 פעמים במהלך משחק, כשבפועל אותן פרסומות נמשכות כ-30 שניות ומגיעות עד ל-8 פעמים במשחק. נוסף על כך, החוק אומר שמותר להציג חסויות על פרסים, אך גם כאן, מדובר אך ורק במשחקים שמתקיימים בישראל. 
בתשובה לבקשה לאישור התביעה הייצוגית, ערוץ הספורט וצ'רלטון טענו כי הם פועלים בהתאם להוראות הדין, וכי הטענות של התובעים מתבססות על פרשנות שגויה. בסופו של דבר, ביתה משפט החליט לאשר את התובענה הייצוגית, ואף חייב את הוט ו-YES לשלם לתובע הייצוגי הוצאות בסך 20 אלף שקלים.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מדינה של
    גנבים 01/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חזירי בר ערוצי הספורט
    סגור
  • 4.
    ערוץ הספורט חזירים
    Vini 01/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא פלא שלפרזנטורים שמפרסמים שם קוראים דברים איומים ... קללה
    סגור
  • 3.
    "ערוצי הספורט" גבו כסף על שידורים
    עופר 01/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באמתלה שאין להם פרסומות או חסויות כדי לממן שידורים אלה, הם גם זכו במשפט/ים עם טענה זאת. הנה כעת מותר להם פרסומות/חסויות!! ואני לא רואה ביטול ערוצי התשלום!!! -יצא המרצע מהשק-
    סגור
  • 2.
    מה עם סלקום ופרטנר (ל"ת)
    א 01/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אהבתי
    מרי 01/2024/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל הכבוד כל מילה בסלע
    סגור