מדדים ומחקרים

סקר TGI: הקרב הצמוד הוכרע - זו תחנת הרדיו המואזנת ביותר

קרב צמוד בצמרת בין תחנות גלי צה"ל לכאן קול ישראל, רדיו אקו ממשיך בהובלה על רדיו 103, גלי ישראל נכנסת לחמישייה על חשבון רדיו קול חי וקבוצת תחנות הרדיו של כאן עם שיא האזנה מאז הקמת התאגיד - אז מהי התכנית שמאזינים לה הכי הרבה בישראל? והאם המלחמה השפיעה על הדירוג בצמרת? | כל הנתונים
יהודה לוינגר ונעם רז |  1
סקר TGI (צילום shutterstock)
סקר TGI מבית היוצר של קנטאר מדיה, חושף היום (שלישי) שינויים מעניינים ודרמטיים בצמרת ונתוני האזנה של הציבור במיוחד בעקבות חודשי המלחמה שהשפיעו משמעותית על הנתונים. נזכיר: נתוני TGI מתייחסים הן לחציון השני של שנת 2023: מחודש יולי עד דצמבר 2023, והן לסיכום השנתי מינואר 2023 ועד דצמבר 2023.
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי קנטאר מדיה בישראל, תחת החסות של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.703  מיליון נפש. הסקר עצמו נערך בישראל משנת 1998, והתוצאות, כאמור, מתפרסמות פעמיים בשנה. נציין שאמנם יש לפעמים נתונים צמודים בסקר, אך יש סטיית תקן ולכן יש לקחת את הדברים כהולמים אך לא מוחלטים.
 
יש לציין עוד ששיעור ההאזנה השנתי לרדיו ביום חול ממוצע ירד ל-60.1% (ינואר- דצמבר 2023) בהשוואה ל-63.2% (ינואר-דצמבר 2022) – ירידה מובהקת סטטיסטית.
בדירוג תחנות הרדיו הארציות: גלגל"צ היא תחנת הרדיו המואזנת בישראל עם 1.3 מיליון מאזינים, והתכנית "מדינה בדרך" עם הדר מרקס בגלגל"צ היא התכנית המואזנת בישראל עם 16.6% חשיפה וכ-800 אלף מאזינים. בגזרת החדשות והאקטואליה - כאן רשת ב' ממשיכה להיות תכנית האקטואליה המואזנת בישראל בסיכום השנתי עם 20.6% חשיפה ועם קרוב למיליון מאזינים בשנת 2023, ותכניות רשת ב' מנצחות את תכניות גל"צ בכל שעות היום - יש לציין כי בחציון גלי צה"ל עקפו עם 20.5% לעומת 19.8% של התאגיד. כך, "הבוקר הזה" עם אריה גולן ממשיכה להיות תכנית האקטואליה המואזנת בישראל עם נתון שנתי של כחצי מיליון מאזינים. קבוצת תחנות הרדיו של כאן עם שיא האזנה מאז הקמת התאגיד – 1.704 מיליון מאזינות ומאזינים (שנתי).
למרות הירידות של חלק לא מבוטל מהתחנות בחציון השני, תחנת האקטואליה 103FM מתחזקת יפה בחציון השני גם בימי המלחמה, ושומרת על מעמדה כתחנתה אקטואליה המובילה בדירוג האזורי. בדירוג המלא תחנת אקו 99 במקום הראשון עם 10.4% האזנה - עלייה של 5% לעומת הסקר הקודם, כאשר "בוקר חדש" עם טל ברמן ותם אהרון ואביה פרחי רושמת עלייה של עשרות אלפי מאזינים ל-273 אלף בבוקר, ושומרת על מעמדה כתכנית המואזנת ביותר ברדיו האזורי. נתון מרשים בהתחשב בעובדה שהתחנה החליפה רק במאי האחרון את תכנית הבוקר שלה - אחרי 20 שנה של "טל ואביעד".

תכנית הבוקר של רדיו אקו שתוך כמה חודשים הזניקה את התחנה. צילום: יחצ
סקר TGI המלא:
על פי נתוני החציון השני של שנת 2023: תחנות גלי צה"ל רושמות עלייה מהחציון הקודם, מ-36.2% ל-37.7% - ובכך משלימות מהפך בצמרת הטבלה כאשר עוקפות את תחנות קול ישראל אשר עומדות על 35.0%, ירידה של 2.4% מהחציון הקודם.  במקום השלישי נמצאות תחנות רדיו האזורי המשווקות ע"י רדיו שפ"א עם 25.8%, סוגרות את הרביעייה הראשונה הן תחנות רדיו האזורי המשווקות ע"י אס מדיה עם 11%.
גם על פי נתוני הסקר השנתי של 2023, תחנות גל"צ תופסות את המקום הראשון עם 36.9%, הפעם בפער קטן יותר כאשר במקום השני נמצאות תחנות קול ישראל עם 36.2%, נזכיר שלפי נתוני החציון של סקר TGI ב-2022, התחנות רשמו תיקו כששתיהן הגיעו ל36.6%. את המקום השלישי תופסות תחנות הרדיו האזורי המשווקות ע"י רדיו שפ"א עם 26.5% ורביעי תחנות רדיו אזורי המשווקות ע"י אס מדיה עם 12.0%.
בדירוג תחנות הרדיו הארציות בחציון השני של שנת 2023, כמו בחציון הראשון, גלגל"צ מובילה, עם 28.3%, במקום השני גלי צה"ל עם 20.5%, שעוקפת את רשת ב' שמסתפקת במקום השלישי עם 19.8%, כאן גימל שומרת על המקום הרביעי מהחציון הראשון עם 15.3% ובמקום החמישי נמצאת תחנת כאן 88 עם 9.7%.

בדירוג השנתי של תחנות הרדיו האזוריות לאחר המהפך שנרשם בחציון הראשון, רדיו אקו 99FM שומר על מקומו בראש הטבלה עם 10.1%, במקום השני נמצא רדיו 103FM, את המקום השלישי תופס רדיוס 100 עם 7.1%, רדיו לב המדינה נמצא במקום הרביעי עם 6.7%, רושם עליה מזערית מהחציון הראשון אך יורד במיקום אחד. במקום החמישי נמצא רדיו גלי ישראל עם 5.2%.
על פי נתוני החציון השני של 2023, מיקומי התחנות זהים למיקומם בנתונים השנתיים כאשר רדיו 99FM עדיין בפסגה עם 10.4%, שומרת על המקום השני היא רדיו 103FM עם 9.5%, במקום השלישי רדיוס 100 עם 7.8%, במקום הרביעי רדיו לב המדינה עם 6.9%, סוגרת את החמישייה הראשונה היא תחנת רדיו גלי ישראל עם 5.3%. רדיו ירושלים עם העלייה הגדולה ביותר מ-3.1% בחציון הקודם ל-3.9% בחציון השני, עלייה של כמעט 26%. בסיכום שנתי: רדיו ירושלים עם 3.5%. רדיו צפון 104.5 רושם גידול מרשים של 29 אחוז בשנת 2023 ביחס לשנה הקודמת עם 2.7% בסיכום השנתי, רדיו 101.5 התחנה מבית רדיו צפון עם גידול נאה של 22 אחוז בשנת 2023 עם 2.4%.
רביע באדר מנכ״ל רדיו צפון 104.5fm והתחנה 101.5fm: "עפ״י סקר TGI לשנת 2023 רדיו צפון רושם עליה מרשימה של 29 אחוז ביחס לשנה הקודמת, ואילו התחנה 101.5 רושמת גידול נאה מאוד של 22 אחוז. שתי התחנות מבססות את מעמדן כתחנות המובילות באזור הצפון, נתוני הסקר אינם מפתיעים אותנו והם מתכתבים עם נתוני האמת אליהם אנו נחשפים מידי יום הנוגעים לגידול החד במעורבות המאזינים בפלטפורמות התוכן שלנו (וואטסאפ, אייטמים ברשתות החברתיות ושלל הכותרות שזוכות לפולו אפ באתרי החדשות המובילים) כמו גם אפקטיביות הפרסום בשתי התחנות. אני רוצה להודות לכלל עובדי התחנות המצויינים שזה בראש ובראשונה בזכותם, נמשיך נספק לכלל המאזינים של התחנות את התכנים הטובים והאיכותיים ביותר".
רדיו 102 מסכם את שנת 2023 עם נתוני חשיפה של 4.1% - עלייה מסיכום 2022 אז עמד על 3.5%. מבחינת החציון השני רשם רדיו תל אביב נתונים של 3.9% - ירידה מ-4.3% מהחציון הראשון של השנה.
עוד בגזרת התחנות האזוריות יש לציין כי על פי הנתונים, רדיו 103 רושם שיעור האזנה גבוה של 9.5 אחוזים - מדובר בעלייה מהחציון הראשון של השנה, אז עמד הנתון על 9.1 אחוזים. בדירוג רוחבי של כלל התחנות, נמצאת 103fm בצמרת הטבלה בין תחנות הרדיו האזוריות (יחד עם התחנה־האחות eco99fm).  לפי הסקר, על אף ירידה שנרשמה בהאזנה לחלק לא קטן מתחנות הרדיו בחציון השני של השנה (הנובעת מדגימת ההאזנה בחודשים הראשונים של המלחמה), ובהן תחנת האקטואליה הארצית 'כאן רשת ב'', הצליחה רדיו 103fm לשמר ואף לחזק את בסיס מאזיניה בכלל שכבות הגיל.

עוד מרדיו 103FM: חיזוק בזרוע הדיגיטל שלו, ושומר על יתרון משמעותי במספר העוקבים מבין כלל התחנות האזוריות, עם יותר מ־350 מיליון צפיות בעמודי האתר והיישומון, ויותר מ־308 אלף עוקבים בכלל הרשתות החברתיות. 
ספריית ה־AOD המקיפה של הרדיו נהנית מנתוני האזנה מאמירים. כך, לדוגמה, תכני תוכנית הרדיו של ינון מגל ובן כספית נוגנו לאורך השנה יותר מ־72.5 מיליון פעמים, על ידי 13.6 מיליון משתמשים בארץ ובעולם. ליומן הבוקר של התחנה, 'שבע תשע', נרשמו קרוב ל־60 מיליון האזנות באתר ובאפליקציה. כמו כן, תוכניות האקטואליה והבידור של הרדיו זכו לעוד עשרות מיליוני השמעות. לאורך 2023 חצה הרדיו את רף 15 מיליון הצפיות בעמודי הסושיאל השונים, ואלה קיבלו יותר מ־1.2 מיליון לייקים.
איתמר דרוקמן, מנכ"ל רדיו 103fm: "מודה למאזינינו על האמון בנו כתחנת אקטואליה מובילה, במיוחד בתקופה הזו. נמשיך לעבוד קשה עבורכם גם ב־2024".

נתוני תכנית "בן כספית וינון מגל" ברדיו 103
מי שהתברג לחמישייה הפעם, כאמור, הוא רדיו גלי ישראל על חשבון רדיו קול חי.בין שדרני הרדיו ניתן למצוא מיטב אנשי אקטואליה בישראל: שרון גל, אבי רצון, פתחי וזמרי, יעקוב ברדוגו שי גולדשטיין, אלדד יניב, ארז תדמור, מתי טוכפלד ואיתמר פלישמן. במקביל התחזקה התחנה גם בתחום הדיגיטל, תחת ניהולו של מנהל מחלקת הדיגיטל של התחנה מזה 6 שנים יוסי דוידוב, עם דפי טוויטר ופייסבוק מהמובילים בישראל וגם באזור פודקסטים מגוון שנמצא באפליקציה. כך, במהלך חודש ממוצע רושם הרדיו מעל 12 מיליון האזנות ומעל 1.3 מיליון יונקים. גם בזירת הפודקאסטים התחנה רושמת גידול מרשים עם 1.6 מיליון ניגונים.

כל נתוני תחנות הרדיו של כאן:
קבוצת תחנות הרדיו של כאן עם שיא האזנה מאז הקמת התאגיד – 1.704 מיליון מאזינות ומאזינים (שנתי). כאן רשת ב היא תחנת האקטואליה המואזנת בישראל עם קרוב למיליון מאזינים במהלך המלחמה (שנתי). עוד לפי הנתונים: כאן רשת ב מנצחת את שידורי גל"צ לאורך כל שעות היום (שנתי).
כאן גימל עם שיא האזנה מאז הקמת התאגיד – 753 אלף מאזינים (שנתי). כאן תרבות עם שיא האזנה מאז הקמת התאגיד – 194 אלף מאזינים (שנתי). כאן 88 עם שיא האזנה מאז שנת 2019 –447 אלף מאזינים (שנתי). כאן קול המוזיקה עם שיא האזנה מאז שנת 2018 – 242 אלף מאזינים (שנתי).
"הבוקר הזה", יומן הבוקר עם אריה גולן – ממשיכה להיות תוכנית האקטואליה המואזנת בישראל עם חצי מיליון מאזינים.
גולן יוכפז, מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי: "קרוב לשני מיליון מאזינות ומאזינים, נותנים אמון יום-יום בתחנות הרדיו של כאן – בשידורי החדשות במהלך המלחמה ובתחנות המוסיקה והתרבות, והביאו גם השנה את התאגיד לשיאי האזנה חדשים מאז הקמתו. תודה למאזינות ולמאזינים על האמון הגדול. זו הזדמנות להודות לעובדות ועובדי התאגיד – התוצאות הללו בזכותכם".
סמנכ״ל הרדיו של כאן לי-אור אברבך: "הסקר ממשיך להוכיח כי יותר ויותר ישראלים בוחרים בתחנות הרדיו של כאן לללוות אותם ביומם, בימי שגרה ובחירום כאחד, עם מוזיקה טובה ואיכותית ותוכן מעשיר, מחכים ומעמיק".
כל הנתונים של כאן רשת ב':
הבוקר הזה עם אריה גולן – ממשיכה להיות תוכנית האקטואליה המואזנת בישראל עם נתון שנתי של כחצי מיליון מאזינים.  קלמן ליברמן עם אסף ליברמן וקלמן ליבסקינד עם נתון שנתי של כחצי מיליון מאזינים. סדר יום עם קרן נויבך עם עלייה של כ-20% בשנה החולפת ולמעלה מרבע מיליון מאזינים.  בחצי היום עם אסתי פרז עם למעלה מרבע מיליון מאזינים (שנתי). בנימיני וגואטה עם רן בנימיני ויגאל גואטה מעל 300 אלף מאזינים (שנתי).
תוכניות שישי ושבת: כאן רשת ב מנצחת את גל"צ לאורך כל סוף השבוע. "אמילי והפרופסור" המשודרת בכאן רשת ב מידי שישי 08:00-10:00 – עם כרבע מילון מאזינים (שנתי).
גל ברגר, מנהל כאן רשת ב': "זוהי הצבעת אמון של הציבור בכאן רשת ב', בפרט בזמן מלחמה. הציבור רוצה שידור ציבורי איכותי, מגוון, מקצועי ואנחנו כאן כדי לספק לו זאת גם בשנים הבאות. תודה גדולה לכל הצוות העיתונאי מן המעלה הראשונה: טכנאים, מפיקים, עורכים ומגישים, ולחטיבת החדשות כולה"
ברוך שי, מנהל חטיבת החדשות: "גם השנה כאן רשת ב היא הקול החדשותי של ישראל והבחירה של כמיליון מאזינים. הודות לעבודה העיתונאית המסורה של אנשי התחנה והחטיבה כאן רשת ב מובילה שנה אחר שנה את סדר היום. נמשיך לספק לציבור את החדשות האמינות בישראל".
כל נתוני תחנות גלי צה"ל:
סקר TGI קובע כי גלגל"צ היא תחנת הרדיו המואזנת בישראל, שמטפסת ב-3% מהתקופה אשתקד, ועומדת על 28.3% האזנה, בפער משמעותי מהבאות אחריה ו-1,328,000 מאזינים, שבוחרים בה מידי יום.
גלי צה"ל היא תחנת האקטואליה המובילה בישראל עם 20.5% האזנה, שהם 960,000 מאזינים ומנצחת את רשת ב' והבאות אחריה.
תכנית הרדיו המואזנת בישראל היא "מדינה בדרך" עם הדר מרקס, בגלגל"צ, שעולה גם כן ועומדת על 16.6% חשיפה, כ-800,000 מאזינים ביום, בפער ניכר מתכנית הרדיו הבאה אחריה. 
בשתי תחנות הרדיו גלי צה"ל וגלגל"צ - נרשמו עליות של עשרות אלפי מאזינים כמעט בכל שעות היממה.
עוד מלמד סקר TGI, כי לגלי צה"ל קהל מאזינים מגוון מבחינה גילית שעיקרו בין הגילים 35 עד 55, עם חשיפה משמעותית לשכבות גיל צעירות יותר (18-24) בשעות מסוימות. 
כמו כן, עיקר קהל המאזינים של תחנות גלצ-גלגלצ צעיר בכעשור מזה של תחנות "כאן" ועומד על ממוצע מאוחד של 35+ (בחלוקה: גל"צ 45+ ; גלגלצ 25-44) לעומת 45+ בתחנות כאן (55+ ברשת ב').
דני זקן מ"מ מפקד גלי צה"ל: "העבודה הקשה והמאומצת של השנה האחרונה ובוודאי של תקופת המלחמה, מוכיחה את עצמה. גלי צה"ל על שתי תחנותיה היא כלי התקשורת הרדיופוני החזק בישראל. כלי תקשורת ציבורי המדבר אל כל אזרחי ישראל לגווניהם ומשרת את חיילי צה"ל הלוחמים להגנת המדינה. התודה להם. הנתון החשוב ביותר שאליו כיוונתי ועליו מלמד הסקר, הוא הגיוון הרב של המאזינים לגלי צה"ל ולגלגלצ, עושים את תפקידנו החשוב ביותר. גאווה עצומה ותודה ענקית לחיילי ועובדי גלי צה"ל. נמשיך במגמת העליה, אין בזה ספק".
נדב רביד, מנהל גלגל"צ: "גאה מאוד שגלגלצ ממשיכה להיות תחנת הרדיו המואזנת בישראל. השילוב של פסקול מוזיקלי רגיש, ברומטר של מצב הרוח הלאומי, עם שדרניות ושדרנים שיודעות ויודעים לתת מילים מדויקות לתחושות הקולקטיביות, מוכיח שאין תחליף לקשר האנושי שמציע רדיו. כמו כן, עם עשרות-אלפי הקדשות שזרמו דרכנו מהעורף לחזית, זכינו לחבר בין החיילים שנמצאים בשטח לבני ובנות המשפחה המודאגים. והתרגשנו לגלות שגם בלב הלחימה, חיילי צה"ל מאזינים לגלגלצ ומקבלים הרגשה של שפיות ושל בית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק גלי ישראל ! (ל"ת)
    אזרח יהודי 01/2024/30
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור