דעות

סוף לפקקים: זה הפתרון היחיד לעומסי התנועה בערים

האתגר המרכזי הבא של ממשלת ישראל הוא עומסי התחבורה והפקקים הבלתי נסבלים בכבישים. אם המדינה לא תשקיע בפיתוח מערכות להסעת המונים, העומס בכבישים יגדל יחד עם האוכלוסייה ויגרום לסטגנציה כלכלית

יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל (צילום ליאור בר סימן טוב באדיבות עיריית גבעת שמואל)
כאשר מגיעים לגבעת שמואל, הדבר הראשון שתופס את העין הוא תנופת הפיתוח והבנייה שעוברת בשנים האחרונות העיר. עשרות מנופים מעטרים את השכונות השונות ומספרים את סיפורה של עיר מתפתחת, הנמצאת בשיאו של תהליך תנופה והתחדשות. מדובר בין היתר בבניית שכונות חדשות, שדרוג והוספת תשתיות בכל רחבי העיר, הקמת מבני ציבור, מוסדות חינוך מהמובילים בארץ, אולמות ספורט, תרבות ופנאי, פארקים ירוקים, מרכזי מסחר ועסקים – וגולת הכותרת: עבודת הרכבת הקלה, שצפויה לשנות את פני העיר ולחבר אותה מרחק דקות נסיעה מלב תל אביב.
אני מאמין כי ההתחדשות העירונית בגבעת שמואל, לצד החיבור למטרו וכניסת הרכבת הקלה, יהפכו את העיר שלנו להכי מרושתת ולהכי מבוקשת באזור המרכז. בזכות הרכבת הקלה הנסיעה של תושבי העיר למקומות העבודה, ללימודים או לפנאי, תהיה קלה ונוחה יותר מתמיד. עם תחנות הממוקמות בנקודות אסטרטגיות, התושבים יוכלו ליהנות מגישה נוחה ומהירה למוקדי העניין העיקריים בעיר ובאזור גוש דן.
זה לא סוד, הצפיפות בכבישי ישראל היא גבוהה במיוחד. עומס התנועה בכבישים שלנו גדול פי 3.5 מהממוצע במדינות ה-OECD, כשאין תושב או תושבת בכל גוש דן, שלא מרגיש את מצוקת הפקקים. האתגר המרכזי הבא של ממשלת ישראל הוא לספק פתרונות מעשיים לעומסי התחבורה הבלתי נסבלים בכבישי ישראל. אם המדינה לא תשקיע בפיתוח מערכות להסעת המונים, העומס בכבישים יגדל יחד עם האוכלוסייה ויגרום לסטגנציה כלכלית. הסעות המונים הן למעשה הפתרון היחיד לעומסי התנועה בערים.
במסגרת זו אנו פועלים בימים אלו מול משרד התחבורה ונת"ע, במטרה לקדם את השלמתה של הרכבת הקלה וקווי המטרו, ובמקביל דואגים לחנך להליכה רגלית ולרכיבה על אופניים, כמו גם לשפר ולייעל את התחבורה הציבורית בעיר – תוך תגבור קווי התחבורה הציבורית מגבעת שמואל לקו האדום של הרכבת הקלה. הקו האדום הוא למעשה רק תחילתו של עידן תחבורתי חדש בגבעת שמואל ובמדינה כולה – שכן עם כניסת הקו הסגול של הרכבת הקלה לגבעת שמואל, יתאפשר לעוד תושבים לנוע ממקום למקום בתחבורה ציבורית איכותית, וכולנו נוכל להרגיש הקלה משמעותית בנושא זה.
בהקשר הזה צריך כמובן להביא בחשבון כי החיבור לרכבת הקלה יעודד את השימוש בתחבורה ציבורית ויפחית את התלות ברכב הפרטי, מה שצפוי להביא לירידה בפקקי תנועה ובזיהום האוויר, ולתרום לחוויה עירונית נעימה וירוקה יותר.
בנוסף לרכבת הקלה, מקודמת כאמור בגבעת שמואל תוכנית נוספת – המטרו. תוכנית זו משלימה את הרכבת הקלה, וביחד יספקו מערכות הסעת ההמונים הללו את הפתרון הטוב ביותר למצוקת הפקקים. החיבור המהיר בין כל יישובי גוש דן, ייקצר משמעותית את זמני הנסיעה לעבודה ויצור מטרופולין אחד גדול ושוקק, שניתן לנוע ולהגיע בו מנקודה לנקודה בקלות ובמהירות.
זהו רגע היסטורי שיוביל לשינוי עצום בכל אזור המרכז, ובגבעת שמואל בפרט. כבר בימים אלו העיר עוברת תהליך משמעותי של התחדשות עירונית, שיסייע במיתוגה כעיר מרכזית, מודרנית ומשמעותית יותר. תחנות המטרו, בשילוב תחנות הקו הסגול של הרכבת הקלה, יהפכו את גבעת שמואל לנחשקת מאי פעם – הן עבור תושבי הפריפריה שרוצים להתקרב למרכז, והן עבור משקיעים ועסקים. התחדשות זו מציעה פוטנציאל רב לצמיחה כלכלית ולהעצמת הקהילה המקומית, על ידי יצירת מקומות עבודה חדשים ומשיכת תיירות ומבקרים.
הכותב, יוסי ברודני, הוא ראש עיריית גבעת שמואל.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    בעלי ההון מרוויחים ממכירת מכוניות ,דלק חלפים ביטוח..
    יוסי 12/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם לא יתנו למדינה לפתח תחבורה ציבורית טובה. כמובן הממשלה גם מרוויחה מעושק בשוק התחבורה - זו הסיבה שאין עו "חנה וסע" בכל צומת גדולה בישראלץ ואין כמעט קווים לאזורי תעשייה בישראל.
    סגור
  • 6.
    גבעת שמואל?
    ד"ר איינשטיין 11/2024/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    התנגדתם לחיבור העיר לרכבת הקלה שנים. מה קרה נזכרתם? מי ישלם את המיליונים הנוספים בגלל ההתנגדות שלכם לחיבור הרכבת הקלה לגבעת שמואל. חוצפן
    סגור
  • 5.
    איזה השגים תחבורתיים ברודני לוקח לעצמו?! (ל"ת)
    גבעת.ש 11/2024/20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 4.
    רק דרך הים
    שלי 11/2024/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אין צורך בהשקעה כל כך מטורפתת רק לחשוב מחוץ לקופסה. ישראל היא כמעט קו ישר מהצפון עד הדרום . חייבים תחבורה ימית לאורך ישראל וכביש החוף מתפנה בחצי. מוריד מהרכבת הדרדלה את העומס , מייצר מקומות עבודה.
    סגור
  • 3.
    רק תחבורה ציבורית 24×7
    דניאל ק 11/2024/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ללא תחבורה ציבורית מסביב לשעון כל השבוע, האנשים לאניוכלו להיפרד ממכוניותיהם
    סגור
  • 2.
    כולם מתעלמים מהפיל באמצע החדר
    שמעון 11/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אם לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת, כולנו נצטרך לקנות ולהחזיק מכונית לשימוש בשישי שבת, ואז כבר יהיה נוח להשתמש בה כל השבוע,
    סגור
  • אולי נתחיל בתחבורה ציבורית בימי ראשון - אחר כך שני ...
    יוסי 12/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עם תחבורה ציבורית בימי שישי או מוצאי שבת? למה זה לא קיים?
    סגור
  • 1.
    צריך לחייב כל מכונית ליום בשבוע השבתה מראשון עד חמישי (ל"ת)
    כמו במלחמת יום כיפור 11/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור