דעות

ואולי השנה נצליח לנצח במאבק התודעה ברשת?

פריחתן של הרשתות החברתיות בשנים האחרונות, הציפה מחדש את השיח האנטישמי ושנאת היהודים ובמוקדן הסכסוך המדיני-לאומי. אולם בשונה משדה הקרב הרשת מפגישה את שני המחנות "פנים אל פנים", וכך הכוח והיכולות  נמצאים בידיים של כל אחד ואחת מאיתנו
תומר אלדובי | 
תומר אלדובי (צילום יחצ)
אין זה סוד שבמשך עשרות שנים אנו משתפרים במאמץ הצבאי אבל מפקירים את השדה התודעתי. במשך זמן רב היה ניתן "להאשים" במצב את ממשלת ישראל והגופים המוסדיים מול אמצעי התקשורת הבינלאומיים והכתבים הזרים המסקרים את הסכסוך הישראלי – פלסטיני בפרט.
אך פריחתן של הרשתות החברתיות בשנים האחרונות, הציפה מחדש את השיח האנטישמי ושנאת היהודים ובמוקדן הסכסוך המדיני-לאומי. אולם בשונה משדה הקרב  הרשת מפגישה את שני המחנות "פנים אל פנים", וכך הכוח והיכולות  נמצאים בידיים של כל אחד ואחת מאיתנו.
וכן, ניתן לראות שישראלים רבים לוקחים חלק במאמץ המקוון, בעיקר בתקופות של מתיחות ביטחונית. מהרגע שהרקטה הראשונה משוגרת לישראל, מציפים את הרשת אלפי תיעודים של רגעי האימה תחת מתקפת טילים. לצידם, מצטרפים עשרות מתנדבים למאבק באותם התכנים.
כך קושרים הארגונים שמובילים את מסע הדה-לגיטימציה למדינת ישראל לשנאת יהודים, תוך שימוש בהפצת פייק ניוז ותיאוריות קונספירציה. מתחילת התפרצות  מגפת הקורונה, נצפה גל אנטישמיות בהיקף חסר תקדים ברשתות החברתיות באירופה ובארצות הברית, שקשר בין המגפה ליהודים ומדינת ישראל.
בניגוד למגפה שלעתים נרגעת, תכנים רעילים רווים באנטישמיות מציפים את הרשתות החברתיות גם במשך כל השנה ובממדים שלא הכרנו בעבר. הם זוכים לחשיפה של מיליונים ברחבי העולם בכל רגע נתון, לעומת אותם עשרות אלפים בודדים של תכנים שמציגים תמונה מאוזנת יותר כלפי מדינת ישראל והעם היהודי. קריאות מזוויעות ומזעזעות כמו "על היטלר לסיים את מלאכתו ולהשמיד את שני הווירוסים השולטים בעולם – מגפת הקורונה ומדינת ישראל", הן רק חלק משטיפת המוח באינטרנט שמתפרסמת כמעט באין מפריע.
השיח האלים שוטף את הרשת ופוגע ביהודים ברחבי העולם בכל השנה, וגורר אחריו פעולות שנאה פיזיות המסכנות חיי אדם, שאינן תמיד מצליחות למצוא את דרכן לכותרות המהדורות בייחוד בישראל. במטרה להילחם בתופעה, הוקמה "התנועה למאבק באנטישמיות ברשת", שעוסקת באיתור וניטור התכנים הפוגעניים, ופועלת באופן ישיר  מול הרשתות החברתיות על מנת להביא להסרתם. לצד זאת, אנו קוראים כל העת להרחבת מדיניות הסרת התכנים, בכדי שיכללו גם את כלל התכנים החותרים תחת זכותה הקיומית וההיסטורית של מדינת ישראל.
אין ספק שעוד אזרחים שיתגייסו למאבק הסיזיפי והיום-יומי בסוגייה באופן קבוע, נוכל להקים "יחידת רשת" חזקה ומאורגנת שתהווה כוח משמעותי מול אותם גזענים. מאות ואלפי מתנדבים ומתנדבות מכל הארץ, הם עוצמה בלתי מבוטלת שבהחלט תילקח בחשבון על ידי תאגידים בינלאומיים וממשלות ברחבי העולם, שלא יוכלו, אלא להתמודד ברצינות רבה יותר  עם ההסלמה בשנאה ברשת.
הכותב תומר אלדובי הינו מייסד התנועה למאבק באנטישמיות ברשת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה