דעות

חוגגים עצמאות? מחשבה לתושבי רמת גן

ההחלטה של ראשי הערים להגביל את שכרי האמנים ביום העצמאות הוא לא יותר מגניבת דעת צינית? ראש האופוזיציה ברמת-גן טוען מה הסיבות למהלך שהפך לטרנד בשל דרישות השכר של עומר אדם
ליעד אילני |  10
ליעד אילני (צילום אילן ספירא)
איך משתמשים בנושא שכר האמנים בהופעות יום העצמאות, בתור מינוף פוליטי ציני במסווה של דאגה לתושבי העיר? ובמקרה שלי, תושבי רמת גן. גניבת דעת וציניות, הפכו להיות כלי משחק משמעותי לצערי בקרב פוליטיקאים בישראל.
לצערי, כי אני חשוף לזה יותר מכל. כי כן גם אני פוליטיקאי. אבל בין לדבר ישירות עם הציבור ולשטוח את משנתי, לבין לספר לו א' ומאחורי גבו לעשות ב', המרחק רב. אנחנו בתקופה כלכלית לא קלה, אחרי שנתיים של מגיפה, משפחות ששברו קופות חיסכון, עסקים שנסגרו, אנשים שאבדו נכסים ואפילו קריירה. והנה, מגיע לו יום העצמאות ופורסמו דרישות השכר של אמני ישראל להופעות בערב החג. אכן מקומם ומכעיס, ודאי נוכח המצב. אני בעד הצבת תקרת סכום להופעות יום העצמאות.
אבל כשבודקים באמת, כשמסתכלים בפרטים הקטנים, אלה שהציבור פחות חשוף אליהם, בעיקר הוא עסוק בימים אלה בהישרדות, בלהיות עם הילדים בבית בבידוד, בלצמצם את אובדן ימי העבודה, בלהגן על הורים מבוגרים בזמן של מגיפה, מגלים שאלה לא באמת פני הדברים. אם ראש עיר מצהיר בפוסט רשמי שמטרתו היא לשמור על כספי הציבור ולכן הגביל את הוצאות חגיגות יום העצמאות, איך קורה שהסכום שיועד לחגיגות אלה, דווקא גדל?
איך קורה שמצהירים על צמצום בשכר להופעות אמנים, אבל התקציב לחגיגות גדל? איך קורה שמצהירים על צמצום בשימוש בזיקוקים, ומסבירים לציבור שזה על מנת לשמור על הלומי הקרב (נושא שאני מכיר באופן אישי) ובעלי החיים, אבל התקציב לחגיגות גדל?
ובעיקר איך קורה שמצהירים על הגנה על תשלום המיסים, בעיר עם הארנונה השנייה בגובהה במדינת ישראל, אבל מגדילים בכמה מיליוני שקלים את תקציב החגיגות? לאן הולך הכסף שלנו? משהו פה לא מסתדר או כמו שאמרו גדולים ממני: שלא יעבדו עליכם....
הכותב: ליעד אילני, מ"מ ראש עיריית רמת-גן לשעבר וראש האופוזיציה ברמת-גן
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    איך לא מה מצפים מאופוזיציונר שיגיד,
    יאקי 01/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יש להצדיע לראשי הערים אשר מעמידים במקום את כל האמנים שמפקירים מחירים ביום העצמאות ,מעניין כמה יוציא הפעם ראש עיריית לוד , הוא רגיל לבזבז את כספי המיסים
    סגור
  • 7.
    איך עוד אפשר לבזבז כספי ציבור ?
    תושבת רמת גן 01/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוץ מנסיעות מיותרות בהרכב גדול לבתי מלון 5 כוכבים באילת או נסיעות לחו"ל????? להחליף את שאמה הכהן ומהר!!!!!!!
    סגור
  • 6.
    עלי והצלחי
    רמת גני 01/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתה צודק במה שאתה כותב מר שאמה מחלק גובים בסיטונות העיר מוזנחת רמת הניקיון מתחת לאפס לנסוע לראות פנסי תאורה בחול למה ברחוב ביאליק הרצל יש תאורה על העצים מנורות שרופות אבל אני חושב שהתאורה היא לפארק הלאומי זה נדע בעתיד.
    סגור
  • 5.
    די ברור שאתה מדבר על כרמל שאמה
    דורון 01/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק בלי לומר את שמו. לפני רגע היית איתו בקואליציה ועכשיו באופוזיציה נוח לכתוב דברים כאלו.. במקום להישמע סתם ממורמר אולי תהיה יותר ספציפי ופרקטי ותעשה משהו בנידון
    סגור
  • חבל שלא קראת, הוא היה מאד ספציפי.
    ביג דאדי 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקציב החגיגות עלה משמעותית. כלומר הבזבוז רק גדל. וכל הסיפור של הקטנת שכר האומנים- זה זריית חול בעיניים. אם תקרא תבין. לא תקרא לא תבין.
    סגור
  • 4.
    ביטול הזיקוקין בגלל שזה מבהיל את הכלבים
    אני 10 01/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא ממש שערורייה פופוליסטית הנובעת מהרצון להחניף למיעוט קולני. בשבילי הזיקוקין הוא ההנאה הציבורית הגדולה ביותרמזה עשרות שנים כי אני לא הולך לבמות הבידור.
    סגור
  • 3.
    מה זה "שכרי האומנים"?
    לונה 01/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה רע בעברית לא קלוקלת כמו שצריך ??? שכר האומנים.!!
    סגור
  • 2.
    ילד מגודל
    משה לוי 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלא מפסיק להתלונן, רוצה להיות ראש עיר בכל מחיר וכל הדרכים כשרות. מה הוא מבין בניהול עיר חוץ מלהיות כמו זינגר בובה על חוטים ? אני חושב שהוא אדם הזוי ומיותר בעיר!
    סגור
  • 1.
    אוהבים את ליעד (ל"ת)
    יורי 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • מהמם
    ח 01/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יישר כח
    סגור