דעות

האופוזיציה מנעה מלחמה בהדרת הנשים

המהפכה בתחום המלחמה בהדרת הנשים כבר היתה מוכנה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית בכנסת אבל מחיר הבחירות יקר וגם היא תדחה. מפלגות האופוזיציה נאבקו כדי שהצעת החוק לא תכנס
ח"כ יוליה מלינובסקי |  4
יוליה מלינובסקי (צילום נועם מושקוביץ דוברות הכנסת)
בשנים האחרונות אנחנו נחשפים יותר ויותר למקרים של אלימות נגד נשים, אבל שלא תהיה טעות: התופעה האיומה הזאת מתחילה הרבה לפני שהיא מגיעה לאלימות פיזית. שורש הבעיה הוא קודם כל בחינוך, בשפה פוגענית ובנורמה של ציבורים מסוימים בחברה שמעודדים הדרת נשים מהמרחב הציבורי.
אני נאבקת בתופעה האחרונה שהזכרתי כבר בהיותי חברת כנסת צעירה בכנסת ה-20, כשיותר ויותר מודעות שמופיעות עליהן דמויות נשיות הושחתו. דמויותיהן של פוליטיקאיות מימין ומשמאל, תמונות של ילדות, ניצולות שואה, שחקניות ועוד, הושחתו. לא יכולתי לשתוק על כך והגשתי הצעת חוק שתחמיר את הענישה על משחיתי מודעות על רקע מגדרי כדי להגביר את ההרתעה. לצערי הרב, בכנסת ה-20, שרת המשפטים דאז, איילת שקד התנגדה להצעת החוק (בלחץ חברי הכנסת מהמפלגות החרדיות) וכששאלתי את יועצו של שר הבריאות לשעבר, יעקב ליצמן, מדוע הם כל כך מתנגדים לחוק, קיבלתי את התשובה: "לציבור שלנו אין כסף לשלם את הקנסות האלו". עניתי לו אז שפשוט לא ישחיתו.
 
מאז הגשתי את הצעת החוק בכל כנסת, אבל בהיותי חברת כנסת מהאופוזיציה וכשהמפלגות החרדיות בשלטון ביחד עם הליכוד, זה היה פשוט חסר סיכוי. בכנסת הנוכחית הצלחנו להתקדם עם הצעת החוק ובמהלך הדיונים בוועדת החוקה היא קיבלה שדרוג והנוסח שלה שונה. הנוסח המתוקן הוא בגדר מהפכה בתחום המשפט ומהווה מלחמה בהדרת הנשים. הצעת החוק כעת הפכה לתיקון לחוק העונשין שמגדירה עבירות נגד רכוש, עבירות של איומים או תקיפה במטרה להגביל או לצמצם שלא כדין את הגישה החופשית של נשים במקום ציבורי או במטרה למנוע שלא כדין הצגה של דמויות נשים במקום ציבורי, יהיו עבירות בנסיבות מחמירות- כלומר כפל קנס.
בקיצור- הדרת נשים מהמרחב הציבורי ואלימות נגד אשה בגלל שהיא אשה יחשבו לעבירות בנסיבות מחמירות. שוויון מגדרי צריך להיות מובן מאליו בכל חברה. כשאני רואה שלט חוצות שמופיעה עליו ילדה שפניה הושחתו, הלב שלי נחמץ. כשאני שומעת שבערים מסוימות יורקים על נשים ברחוב אני מזדעזעת. זו האווירה שאנחנו רוצים לחיות בה? זו החברה שאנחנו שואפים אליה?
מדינת ישראל נכנסת כעת לתקופת בחירות שתוקעת תהליכים ומיזמים חיוניים. המהפכה בתחום המלחמה בהדרת הנשים שאני מקדמת הייתה כבר מוכנה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית בכנסת אבל כעת, מחיר הבחירות יקר וגם היא תדחה. מפלגות האופוזיציה נאבקו כדי שהצעת החוק לא תכנס במסגרת ההסכמות בחקיקה עם הקואליציה. אני מאמינה בכל מאודי שבכנסת הבאה נלחם ונצליח להעביר את התיקון החשוב הזה. להדרת נשים, לאלימות נגד נשים ולחוסר שוויון לנשים אין מקום- לא בבית ספרנו.
הכותבת היא ח"כ מטעם מפלגת ישראל ביתנו
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כפייה פמיניסטית אלימה
    אני 10 07/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההשתלטות הפמיניסטית על המרחב הציבורי מעמיקה ומתפשטת. מה לגבי התחשבות ברגשותיהם הדתיים והמוסריים של הדתיים? למה לאנוס אותם לראות תמונות שבעיניהם הן תועבה ופגיעה בדת?
    סגור
  • 3.
    הביתה
    שפוי 07/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ויפה שעה אחת קודם
    סגור
  • 2.
    הדרת נשים? או שאת יותר מתעניינת באכיל חזיר (ל"ת)
    מריו 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    את מי היא מעניינת ?
    ש"ג 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בתקווה שלא בכנסת הבאה לא אותה ולא את מפלגתה
    סגור