דעות

בנט הלך ולפיד נכנס? הציבור בישראל תומך בנתניהו

"ברית האחים" הושלמה, ומראש ממשלה שנהנה מתמיכה ציבורית אפסית, עברנו לראש ממשלה שנהנה מתמיכה ציבורית מועטה
ח"כ אמיר אוחנה |  15
אמיר אוחנה (צילום יהונתן זינדל פלאש 90)
ממשלת מעבר מוגדרת בחוק יסוד: הממשלה, כ"ממשלה יוצאת". המדובר בממשלה שאיננה נהנית עוד מרוב בכנסת ורק כדי לא להשאיר ריק, מין ואקום שלטוני אנרכיסטי, ממשיכה לכהן.
הרעיון הוא לאפשר רציפות שלטונית לממשלה היוצאת שתאפשר למדינה להמשיך ולהתנהל. אם רציפות, ואם ממשלה יוצאת, הכיצד זה ראינו ראש ממשלה חדש שנכנס לתפקידו בימים האחרונים? דבר זה אכן איננו מתיישב עם הרעיון של ממשלת מעבר. אך היות שנותרה עוד הבטחת בחירות אחת שנפתלי בנט טרם הפר ("אני לא אאפשר ליאיר לפיד להיות ראש ממשלה, גם לא ברוטציה, כי לפיד הוא איש שמאל ואני ימין") הוא היה חייב להשלים את הרצף לפני שעזב את תפקידו.
 
למעשה, התפקיד הקשה והמורכב בעולם, תפקידו של ראש הממשלה של מדינת היהודים, המאוימת והמאותגרת כל העת, הפך למטבע עובר לסוחר. "ברית האחים" הושלמה, ומראש ממשלה שנהנה מתמיכה ציבורית אפסית, עברנו לראש ממשלה שנהנה מתמיכה ציבורית מועטה.
והנה, המחרימים והמנדים גזרו עלינו מערכת בחירות נוספת כי "רק לא ביבי" והתהום אליה הדרדרנו מאז ההחלטה על הפתיחה בחקירה נגד נתניהו, ובהמשך הגשת כתב האישום, עלולה להיות עמוקה יותר משחשבנו. חקירה פלילית בדרך כלל מתחילה במקום בו נעברה עבירה, ויש לגלות מי האדם שביצע אותה.
 
כאן התהפכו היוצרות: המערכות החולות שבפרקליטות ובאגף החקירות שמו למטרה אדם – וחיפשו מהי העבירה שביצע. כל האמצעים היו כשרים: עצרו את כל סביבתו, הרעיבו, מנעו שינה, סחטו באיומים תוך שהם מבהירים שגורלו של הנחקר יהיה רע ומר, ועולמו כפי שהוא מכיר אותו - יחרב. המשפחה, הפרנסה - הכל.
אך יש לו, למקורב, דרך להציל את עצמו ולמלט את נפשו: הב לנו את ראשו של נתניהו. אלה החומרים מהם עשוי תבשיל הבאושים שלקחה הפרקליטות, ארזה והגישה לביהמ"ש המחוזי בירושלים ביום בו חתם נתניהו על ארבעה הסכמי שלום עם מדינות ערב. וזאת הסיבה שאין לנו עד היום ממשלה קבועה ויציבה בראשותו של האדם שנהנה מהתמיכה הציבורית הרחבה ביותר בפער ניכר מכל יריביו הפוליטיים.
 
ומכאן לעתיד: שלושה נושאים מרכזיים יעמדו בפני הציבור במערכת הבחירות הקרובה: האחד - האם מערכת המשפט תיוותר ברקבונה או שמא יבוצעו בה התיקונים הנדרשים? הרעיון הוא לתקן, לשנות - לא להרוס חלילה. כולנו מבינים שמדינה מתוקנת חייבת מערכת משפט טובה וחזקה, אך היא גם צריכה להיות נקייה, טהורה ושקופה - ולמרבה הצער כיום איננה כזאת.
השני - האם "הניסוי שנכשל" קרי, קואליציה יחד עם המפלגות הערביות, עם נציגים ששוללים את ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ושאיתם לא ניתן להיאבק בטרור, יכול לחזור על עצמו? אין ליאיר לפיד שום אפשרות להרכבת קואליציה שאיננה כוללת הן את רע"מ (רק התיאור של ראש ממשלת ישראל שולח בהיסטריה את נציגתו למועצת השורא עם "פנקס צ'קים פתוח" מעורר חלחלה) והן את הרשימה המשותפת. ממשלת לפיד תהיה תלויה וקשורה בטבורה לא רק לוואליד טאהא אלא לאיימן עודה ועופר כסיף.
 
והדבר השלישי - יוקר המחיה ההולך ומאמיר יחד עם עליות המחירים, דבר הדורש התמודדות מורכבת הן על ידי פיתוח מנועי צמיחה למשק והן על ידי הורדת מיסים. נתניהו הוכיח בעבר שהוא יודע לעשות זאת. יש אפשרות לממשלה לאומית רחבה, יציבה וטובה לישראל. יש לנו הזדמנות לצאת ולבחור נכון, את הבחירה שתגשים בדיוק את זה. בהצלחה.
# הכותב הוא ח"כ מטעם מפלגת הליכוד
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    הדם של קרבנות מירון לא יבש ואתה עדיין מדבר (ל"ת)
    אזרח ישראל 07/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    חוץ מלשון ארוכה אין בך כלום מר אוחנה כלומניק (ל"ת)
    טוני המרוקאי 07/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 13.
    שכח מזה.. תגידו תודה ל 27 מנדטים..,ביבי בטיעון או בכלא (ל"ת)
    דן השרון 07/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 12.
    מלחך פינכה כושל וחסר כישרון, העיקר שמפטפט עצמו לדעת (ל"ת)
    קלבסיאלה 07/2022/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 11.
    אוחנה
    דפנה 07/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבר הכנסת אוחנה לא מאמין בשטויות שהוא אומר שנתניהו יבחר חחח,את יכול להגיד 24 שעות ביממה ילומות באספניה
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    אין היתכנות להקמת ממשלת ימין ללא צירוף עבאס
    הנרי 07/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומה שנמאס לנו בעיקר זה המשך פיזור האשליות על ידי אוחנה ודומיו, כאילו אנחנו טמבלים שלא מבינים כלום. אוחנה רשאי לטמון את ראשו בחול אבל שלא יטמון את הראש לנו. עבאס איש אמיץ וכנראה גם ישר, והוא רוצה ומוכן לשתף פעולה עם ממשלת ימין, לא צריך יותר. אוחנה סבור שיש לו ולחבריו את הזכות לקבל מאתנו קולות אבל לפעול נגדנו. לא רוצים קואליציה עם גנץ היינו כבר בסרט הנורא הזה. רוצים את צירוף עבאס. את המשותפת האנטישמית הגזענית שונאת ישראל לא אבל עבאס הוא שותף סביר.
    סגור
  • 9.
    אמר
    יוסיפון 07/2022/07
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אמר הממוחה לעניני תמיכת הציבור!! אך כמה אתה עלוב!!!!!
    סגור
  • 8.
    פטטי
    ליכדניק לשעבר 07/2022/07
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ביביסט עלוב נפש , מלקק פינכה , חסר דעה עצמית ועמוד שדרה. ממשיך לתמוך באדם נהנתן\שקרן מועד\נוכל ומטחז עינים ובבני משפחתו החזירית. נבוא איתכם חשבון ביום הבחירות וגם לאחר מכן כשאר מנהיגכם ה"אלוהי" ירד מהבמה אולי בדרכו לכלא. לא נשכח את תמיכתם בו ונדאג לטהר את המפלגה מאפסים כמוך
    סגור
  • 7.
    הנבלה הלך ..הטריפה באה..שני שקרנים נוכלים
    רני 07/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 6
    משחקים בחיינו .
    סגור
  • 6.
    אתם המחנה הלאומי, ואתם לוקחים את המערכה בנובמבר.
    כגן 07/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 4
    עלו והצליחו. הציבור רואה, מפנים, ויאמר את דברו בקלפי.
    סגור
  • 5.
    "צודק" העם עם ביבי שיחסל את מדינת ישראל (ל"ת)
    ייייייישששששש 07/2022/06
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 4.
    כרגיל אתה טועה
    זעזוע 07/2022/05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אבל אם אתה כבר פה, אז תגיד, מה עם וועדת החקירה להר המירון? לקחת אחריות על המחדלים שלך שהובילו למוות כל כך מיותר ביום כל כך רגיש? לא צובט הלב? מילא הרעבת המשטרה, המלחמה התכופה בפרקליטות והניסיון לערער את בתי המשפט, שגם הם די חמורים, אבל איך נתת אישור ועודדת מהלך כל כך לא מבוקר, שאתה לא מתמצא ולא טרחת להתמקצע בו, שהוביל למוות כל כך מחריד ומיותר? מזעזע.
    סגור
  • 3.
    דעה של ח״כ בבחירות?
    איכס 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    קוראים לזה תעמולה ביביסטית של באתר עלוב שאיבד את זה לגמרי
    סגור
  • 2.
    תאור מדויק של המציאות (ל"ת)
    אבי 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 1.
    45 חרדים אומללים ניספו באסון מירון במשמרת שלך
    מנשה 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אבל אתה לא אחראי... ובטח לא אשם.... נכון? שמענו את ההקלטות... תתבייש!
    סגור