דעות

משמר לאומי או ז'נדרמריה? האות לפתיחת מלחמת אזרחים

כדור השלג מתגלגל וצובר מסה ונדמה כי בכל רגע הוא עלול להיפך ל"כדור אש", אשר יהיה האות לפתיחת מלחמת אזרחים או כפי שכואב יותר לכנותה - "מלחמת אחים"
יום טוב סמיה |  26
יום טוב סמיה (צילום פייסבוק/ יום טוב סמיה)
מתחילת ינואר לכודה מדינת ישראל במערבולת ההולכת ומסתחררת וגם אחרי פרסום "מתווה העם" (איזה עם?) של הנשיא הרצוג, איש אינו יודע לאן זה מוביל וכיצד זה עלול להסתיים. כדור השלג מתגלגל וצובר מסה ונדמה כי בכל רגע הוא עלול להיפך ל"כדור אש" אשר יהיה האות לפתיחת מלחמת אזרחים או כפי שכואב יותר לכנותה "מלחמת אחים".
בהינתן משבר ביטחוני, כלכלי, רפואי עומדת מיד המנהיגות הקיימת ברגעי מבחן - רגע האמת, כפי שבחרתי את שם ספרי הקודם "מנהיגות ברגעים של אמת". היו לנו ב- 75 שנות העצמאות לא מעט משברים של איומים חיצוניים (מלחמות, פיגועים, הקורונה, משברים כלכליים), וגם פנימיים (הפנתרים השחורים, בעד ונגד מלחמת של"ג, השהייה בלבנון, אוסלו, רצח יצחק רבין, ההתנקות מעזה וצפון השומרון ועוד). אולם, נדמה כי המשבר הנוכחי אשר חלק ניכר בציבור רואה בו אפשרות וסכנה לקץ הדמוקרטיה הוא החריף מכולם. המאפיין העיקרי של האיום במחוץ הוא – האחדות ולעומת זה באיום הפנימי המאפיין הוא הרחבת השסעים בחברה הישראלית עד כדי איום קיומי על קיומה של המדינה.
אבל, מה קורה כאשר המנהיגות המכהנת נתפסת ע"י ציבור המתנגדים כגורם למשבר החברתי העמוק? יש פתגם בערבית האומר – "אילי שבקאה איכ'ליסאה" ובתרגום פשוט "מי שרישת/סיבך אותה הוא שיפתור אותה". לכן, רק בידי המנהיגות הנוכחית בעיקר בנימין נתניהו היכולת לעצור את כדור השלג הזה. זוהי זעקת חירום! בכל משברי העבר, לא מוכרת לנו שום תקופה ארוכה הנמשכת כבר אחד עשרה שבועות בהם: 120-500 אלפי מפגינים מביעים מחאתם בכל רחבי הארץ בצורה כה נחושה.
למי שחושב שרק הרפורמה המשפטית עומדת "לפרק" אותנו אזי דבריי ברורים – טעות בידכם! ברקע, האיום הקיומי על מדינת ישראל אינו חיצוני. האיום הוא השסעים ומצבה של החברה הישראלית. ובפועל הצעדים להפרת האיזונים העדינים זה כבר כאן. הכפפת המנהל האזרחי בידי מי שאינו שר הביטחון, או מג"ב בידיו של שר או הקמת "משמר לאומי" (הכוונה לז'נדרמריה – כן, עד כמה שהמילה מטרידה) שתהיה כפופה לשר פוליטי ולא בשרשרת הפיקוד של המפכ"ל או הרמטכ"ל – כלפי חוץ אלו צעדים המסכנים את יחס העולם ובתי המשפט הבינלאומיים כלפי המדינה, אזרחיה ובעיקר אנשי צבא ומשטרה אשר ימצאו עצמם נתבעים בבתי המשפט הבינלאומיים. ובבית, הללו צעדים הראשונים של מלחמת אזרחים.
כל תקוותי ותפילתי היא כי בעת קריאת שורות אלו ערב יום העצמאות ה- 75 למדינה לא יהא זה מאוחר מדי. בנימין נתניהו – זה בידיים שלך. מיום הקמתה של המדינה - גורלה לא היה בידיים של איש אחד. לטוב או לרע זה אתה.
הכותב הוא אלוף מיל', סוציולוג, איש עסקים ופעיל חברתי. המאמר מבוסס על אחד הפרקים בספרו הבא "אחדות או למות" אשר ייצא לאור באביב 2023
תגובות לכתבה(26):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    יומטוב ... עד כה חוץ מלפטפט. מה עשית בנושא ?
    לבנת חבלה 09/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תועמלן שמאלני מצוי
    סגור
  • 17.
    עד עכשיו החזקתי ממך קצת מעבר לקצין ממוצע
    חנן 04/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מה, נהיית דובר המחאה? מאיפה הדברי בלע האלו על ז'נדרמריה? רואים שאת שומר חומות ראית מהטלויזיה. ולתת את זה למשטרה זה לא לעשות כלום. גם אתה אכלת ומאכיל את הבלוף של צבא בן גביר? ואם הוא יהיה תחת המשטרה הוא לא יהיה תחת בן גביר? גם אתה עןשה הכל כדי לא לתת לגיטימציה לימין לשלוט? אז תגיד שאתה בעד המחאה ואל תשחק אותה כותב נייטרלי. הזהרו מן הצבועים
    סגור
  • 16.
    אזהרה של יום טוב סמיה
    בן גביר בטאטא 04/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחד האנשים הרציניים והחכמים שאני מכיר. מצער שלא הצטרף למחנה פוליטי כלשנו.באפשרותו לתרום המון. מתיע לקחת את דברחו ברצינות הגבוהה ביותר
    סגור
  • אם כך, אתה מכיר מעט מאוד אנשים, ולא כולם "גאוני הדור" (ל"ת)
    יהודה קפלן 09/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    במלחמת האחים רשמו אותי בשמאל הליברלי. (ל"ת)
    אשכנזי 04/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • מצויין. אתה יכול לכתוב גם את הכתובת? שנדע לאן להגיע (ל"ת)
    שרון 04/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    טול קורה מבין עיניך
    רוני 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    העליון עזר למישהו?! חוץ מעצמו? לדעתו אישה שתבחר לשיר בפני נשים בלבד ימנע ממנה חלקה במימון הציבורי לתרבות? רוב שיירצה לפטור חלק מהאוכלוסיה משרות צבאי יקבל רשות רק אם המיעוט הזה הוא לטעמו. בית המשפט יופנה למשפט העברי כשהגורו שלו לא יודע מה זה. את מי מעניין מה חושבים בהאג בריסל או וושינטון? מביבי אתה מבקש?! היועצת אסרה!!
    סגור
  • 13.
    טול קורה מבין עיניך
    רוני 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העליון עזר למישהו?! חוץ מעצמו? לדעתו אישה שתבחר לשיר בפני נשים בלבד ימנע ממנה חלקה במימון הציבורי לתרבות? רוב שיירצה לפטור חלק מהאוכלוסיה משרות צבאי יקבל רשות רק אם המיעוט הזה הוא לטעמו. בית המשפט יופנה למשפט העברי כשהגורו שלו לא יודע מה זה. את מי מעניין מה חושבים בהאג בריסל או וושינטון? מביבי אתה מבקש?! היועצת אסרה!!
    סגור
  • 12.
    לא רציני
    פטריוט 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מר סמיה היקר, אני חושש שקיבלת "זפטה שמש" (כמו שנאמר בסרט "גבעת חלפון אינה עונה") אחרת אין לי הסבר לשטויות שאתה כותב. אני ממליץ לך להתפכח מהר ולהיזכר במה שעולל השלטון המפא"יניקי להוריך כשעלו ארצה. אולי אז תבין את הנרטיב ואת ה"רעיון הגאוני" שעומד מאחורי דבריו של בעל המוח האנליטי, הלא הוא רה"מ לשעה וחצי לשעבר אהוד ברח{ק}. אני מקווה מאוד שאחרי שתתפכח, יחזור אליך ההגיון הבריא והשכל הישר. ושלא ימכרו (גם) לך לוקשים ושקרים מהונדסים של דיקטטורה ועוד כל מיני הברקות פרי יצירתם של חבורת הלוזרים ברק-אולמרט-לפיד ושו"ת. מספיק אנשים נפלו שולל לגחמותיהם המונעת מקנאה עד כדי שנאה עזה לאדם איכותי ומצליח כמו נתניהו. פשוט חבל שגם אתה תהיה שותף לקרע בעם, לשנאה ולזרעי הרוע שזורעים ה"כוכבים" שמוזכרים לעיל. לא מתאים לך, חזור הביתה מר סמיה היקר !
    סגור
  • 11.
    "איזונים עדינים" הוא שם קוד לאפליה ודיכוי של עשרות שנים
    יהודי 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נגד מזרחיים, חרדים ושאר הדתיים. "איזונים עדינים" הוא שם קוד לדיקטטורה של המיעוט האשכנזי חילוני אתאיסטי שונא היהדות והלאום, שהוקמה בידי אהרון ברק לפני כארבעים שנה ומנוהלת על ידו בטרור משפטי בלתי פוסק שעיקרו חקירות שווא, עדים נסחטים, משפטי ראווה שקריים.
    סגור
  • 10.
    חבל שלא היה מענה כזה בפרעות תשפע בעכו בלוד ועוד
    בוהה ותוהה 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המשטרה מפנה את הפגסוסים לתפור תיקים לפוליטיקאים. הזניחה את הפשע במגזר. לא מזמן קראנו בהגדה על איך המצרים פחדו מבני ישראל שיעלו כגייס חמישי "הָבָה נִתְחַכְמָה לוֹ פֶּן יִרְבֶּה, וְהָיָה כִּי תִקְרֶאנָה מִלְחָמָה וְנוֹסַף גַם הוּא עַל שׂנְאֵינוּ וְנִלְחַם בָּנוּ וְעָלָה מִן הָאָרֶץ" (שמות א י). והיה ויתממש התסריט שד"ר מוטי קידר סיפר עליו (מתקפה משולבת) מקבלי הפנסיות התקציביות שנקטו בתבוסתנות כדי לקנות שקט לא יצילו אותנו
    סגור
  • 9.
    אמר
    יואב 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אמר המזרחי המתייפייף !!!! מי הכניס את המדינה לכאוס הזה ??!! מי מאיים בסרבנות ??!! מי מאיים ברצח ??!! מי מאיים במלחמת אזרחים ??!! (לא מלחמת אחים, כי אתם לא אחים שלי ) מה קרה... אתה לא פה ??!! התעוורת ??!! מי המסית ?! מי המדיח ?! עלוב נפש שכמוך !!! אתה מאשים את נתניהו ??? לך.... לך.... קבור את עצמך באיזשהו חור. טוב שנעלמת לנו מהעיניים במשך שנים. אז תשאר שם, מעבר להררי החושך. לא זקוקים לך.
    סגור
  • 8.
    רק הרס וחורבן ביבי והמושחתים מביאים אלינו (ל"ת)
    מ.ר 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 7.
    חצוף מי אתה בכלל
    מ.א 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אז מה אלוף במיל' ומתעלק, אתה אכול קינאה , התמודדת במפלגת העבודה ולא צלח לך . ואיתמר הגיע משום מקום אבל עם ביצים גדולות, מה שלך אין . כן משמר לאומי יקום על אפך וחמתך , כן אתםגנרלים בדימוס את העבודה שהייתם צריכים לעשות הזנחתם דירדרתם את המדינה על פי תהום , ובחוצפתכם אתם מטרללים ופיכם מלא מלא זבל... איפה הייתם לפני הבלאגן במדינה ....
    סגור
  • כסיל ובער
    ירון 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חצוף ואבק הארץ שכמוך ככל נתיני הקיסר
    סגור
  • 6.
    מי שרואה בעיות רק השני לא יכול לתרום לפתרון
    ישעיהו 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    3 1
    עשרות שנים שפקידים ומשפטנים מדרדרים את מדינת ישראל. פסילת חוקים גררה את ישראל מערכות בחירות, הציפה את דרום תל אביב בעשרות אלפי מסתננים, וסייעה לארגוני הטרור והפשיעה להילחם במדינת ישראל ובאזרחיה. מי שלא רואה כיצד ראש ממשלה מוצא את עצמו חשוד בפלילים על סיקור אוהד שלא היה מעולם, כשיריבו, לפיד קיבל סיקור אוהד בתמורה להעברת חוק ישראל היום מתעקש להיות עיוור ביחס לחוליי המערכת האנטי דמוקרטית שחונקת את המדינה. מי שרואה כיצד טופל משפטית ראש לשכת עורכי הדין אפי נווה כשהפר את הברית המושחתת בין בג"ץ ללישכה, וכיצד מגוננת המערכת על עבריין מין שמצדד בפשעיה מתעקש על העיוורון הקדוש. מדינת ישראל כבר אינה דמוקרטיה. השמאל משליט בה אימה על כל מי שלא מיישר קו. מסתבר שבדמוקרטיה השמאלנית החוק שייך לחלשים. אם אתה במחנה הנכון, הוא לא מחייב אותך, ומוראו לא חל עליך. ואם אתה בצד השני, גם את תהייה ישר כסרגל לא תימלט מציפורני המערכת. אם יש לך חזות של נוער גבעות, זכויות האדם שלך ירמסו, וגם רוצחיך יצאו לחופשי, שוטרים ומחבלים כאחד. יום טוב סמיה יודע שדרכם של אנשי המחנה הנכון לתפקידי פיקוד ומטה סלולה, ולאחרים חסומה.
    סגור
  • 5.
    ז'נדרמריה יש בצרפת איטליה הולנד ספרד פורטוגל אוסטריה
    יהלי 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    גרמניה, הונגריה רומיה מולדובה
    סגור
  • 4.
    הקרע עמוק מידי. לעולם לא אוכל לראות בביסטים כאחים
    חצו גבול 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 6
    תועבת הארץ
    סגור
  • חצו גבול? אתה חי כאן?
    שרון 04/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי כל בר דעת עם אין אחת יכול לראות בדיוק, אבל בדיוק מי הצד שחצה את כל הגבולות עם ה"מחאה" שלו. ליצן.
    סגור
  • כמה זבל יוצא מפיך
    מ.א 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 2
    טינופת סרוחה
    סגור
  • כסיל ובער
    ירון 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יצאה ממנו רק אמת לעומתך שיודע רק לקלל כמו כל אוהדי הקיסר
    סגור
  • 3.
    יום טוב - תחזור להוביל
    דניאל 04/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 8
    יום טוב - אלופי, אינך יכול להמשיך לשבת על הגדר ! אנא חזור להוביל ! תודה
    סגור
  • 2.
    על תאיימו
    איתי1 04/2023/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עלינו, אתם לא מפחידים אותנו, אתם מיעוט קטנטן.
    סגור
  • 1.
    לידיעתך מלחמת אזרחים ולא אחים
    ייייייישששששש 04/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 7
    הם לא האחים שלי!! הם רוצים להקים מדינת הלכה שתחסל את מדינת ישראל!! כך שהם לא האחים שלי
    סגור
  • הרי כבר הכרזתם ,
    מ.א 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כן אני יודע שאנחנו לא אחים , כי מי שמכריז שאני לא אחיו זה בסדר , אז מלחמת אחים כפי שהכרזתם בשער , אז את לא מפחידים אותנו , עוד תגלו שאנו נעמוד החומה בצורה כנגד הדיקטטורה השמאלנית. והשיפוטית שאנו חיים בה , רפורמה תהיה על אפך וחמתך ... שתהיה כאן דמוקרטיה לעילא ולעילא
    סגור
  • כסיל ובער
    ירון 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טיפש מוחלט חסר מוח ככולכם!!!
    סגור