מינויים

משרד התחבורה בצעד מסקרן: זו הרשות החדשה שהוקמה

?יחידת החוקר הראשי לתאונות אוויריות היא מעתה "הרשות לחקירה בטיחותית בתעופה"' לדברי מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק, "יחידת החוקר הראשי היא גוף מקצועי מוביל במשרד, והגדרתו כרשות היא צעד לעבר הבטחת עצמאותו המלאה, ואי תלותו כגורם חוקר"
מערכת ice | 
שדה תעופה (צילום freepik)
מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק, הכריזה היום (שלישי) על שינוי שמה של יחידת החוקר הראשי לתאונות אוויריות במשרד שתיקרא מעתה כ"רשות לחקירה בטיחותית בתעופה". 
״זהו צעד חשוב בהבטחת מעמדה של היחידה כרשות עצמאית, בהתאם לדרישות האמנה וארגון התעופה האזרחית העולמי ICAO״, אמרה פרנק לאחר ההכרזה על  שינוי השם. היחידה לחקירת תאונות ותקריות בתעופה, בראשות גדי רגב, פועלת בהתאם למחויבות המדינה לפי אמנת התעופה האזרחית, ומכוח הוראות חוק הטיס (2011).
 
האמנה דורשת, בין היתר, את הבטחת עצמאותה של הרשות החוקרת ושל החוקר הראשי, הפועלת במסגרת המשרד. כדי לעמוד באמנה, נדרשת הסדרה כוללת של מעמד היחידה, תפקידיה וסמכויותיה, באמצעות כתיבת חוק "הרשות לחקירה בטיחותית בתעופה", עבודה הנמצאת בשלבים מתקדמים.
לדברי מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק, "יחידת החוקר הראשי היא גוף מקצועי מוביל במשרד, והגדרתו כרשות היא צעד לעבר הבטחת עצמאותו המלאה, ואי תלותו כגורם חוקר. המשרד יפעל מול הכנסת להשלמת החקיקה בנושא בהקדם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה