נדל"ן ותשתיות

מכרז הענק הוכרע: מי תשלם 1.1 מיליארד שקל למחצבה?

"מחצבות כפר גלעדי אגש"ח" תשלם למדינה 1.1 מיליארד שקל לאחר שזכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל למחצבת זנוח בהיקף של 1 מיליארד שקל
מערכת ice | 
האקזיט של המושבניקים (צילום pexels edit ice)
"מחצבות כפר גלעדי אגש"ח" זכתה במכרז של רמ"י למחצבת זנוח בהיקף של 1.1 מיליארד שקל. בשנה שעברה, שיווקה רמ"י בהצלחה 6 מכרזים למחצבות בשטח כולל של כ-4,300 דונם עם צפי של כרייה וחציבה בהיקף של כ-11.5 מיליון טון בשנה. בשנת 2024 מתוכנן שיווק של 2 מכרזים נוספים.
במכרז זה שווקה בהצלחה קרקע למחצבה, למחצבות כפר גלעדי אגש"ח אשר  תשלם 1.1 מיליארד שקל לרשות מקרקעי ישראל, להפעלת ולתכנון הרחבת מחצבת זנוח. ההתקשרות תבוצע בשני חוזים; חוזה הרשאה לתכנון; חוזה הרשאה והפעלת המחצבה. למכרז זה הוגשו 4 הצעות בסך הכל.

מחצבת זנוח הינה אחת מתוך שתי מחצבות ענק המצויות באזור בית שמש ואשר הייתה מופעלת שנים רבות על ידי חברת שפיר. במחצבה היקף עתודות גדול במיוחד העומד על כ-59 מיליון מ"ק. כמו כן בתכנית מתאר ארצית לכרייה וחציבה (תמ"א14ב) סומן שטח הרחבה למחצבת זנוח – אתר 103 ובמסגרת מכרז זה נתנה לזוכה האופציה לקדם תוכנית הרחבה למחצבה.
שיווק המחצבה התאפשר אודות להסכם פשרה שנחתם בין רמ"י לחברת שפיר ואשר קיבל תוקף של פסק דין בבית המשפט העליון ביום 2.5.23. זכייתה של מחצבות כפר גלעדי במכרז תביא להגדלת התחרות האזורית. שיטת המכרזים הנוכחית בה פועלת רמי לשיווק מחצבות, כוללת הוראות שיש בהן כדי לתמרץ את הזוכים לשווק חומרי גלם בהיקפים גדולים, וזאת מתוך מטרה לסייע להמשך פיתוחו ושגשוגו של שוק הבנייה והסלילה במדינת ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה