נדל"ן ותשתיות

אדגר: טיוטת הערכות שווי הנכסים בטורונטו - כ-243 מיליון שקל

אדגר מעדכנת בדבר הערכות שווי לנכסים באזור Liberty Village, טורונטו, קנדה בהמשך להרחבת זכויות בנייה למגורים. החברה מחזיקה כיום במבנים וקרקעות המשמשים בעיקר למשרדים וחניונים בשטח להשכרה של כ-20.6 אלף מ"ר וכ-20.6 דונם קרקע. המנכ"ל רועי גדיש: "אזור המיועד לפיתוח משמעותי המשלב תעסוקה, מגורים ותחבורה"

מערכת ice | 
קנדה, טורונטו (צילום freepik)
בהמשך לאישור מועצת העיר טורונטו מדצמבר 2023 להסדר בין חברת הבת של אדגר לבין עיריית טורונטו, להרחבת השימוש האפשרי בזכויות הבנייה בקרקעות ובמבנים של החברה (יחד עם שותף בחלק מן הנכסים) באזור Liberty Village בטורונטו, קנדה, למגורים בהיקף של עד 55% מסך הזכויות, בנוסף לשימוש למשרדים ולמסחר, ולעדכון מיום 28 לינואר 2024 כי התקבל אישור מוועדת הערר של פרובינציית אונטריו, קנדה להסדר.
החברה מעדכנת כי התקבלה בידיה טיוטת הערכת השווי מאת מעריך שווי החיצוני ובלתי תלוי, לפיה עליית הערך של שווי הנכסים האמורים נכון ליום 31 בדצמבר 2023 תסתכם לסך של כ-89 מיליון דולר קנדי (כ-243 מיליון שקל - חלק החברה). שטח הקרקעות אשר בבעלות חברת הבת והשותף המקומי הינו כ-32.8 דונם (חלק החברה, כ- 20.6 דונם) ועליהם מספר מבנים המשמשים בעיקר כמשרדים (וחניונים), בשטח להשכרה של כ-31.5 אלפי מ"ר (חלק החברה, כ-20.6 אלפי מ"ר) וכ-6 דונם פנויים (חלק החברה, כ- 3 דונם).
 
עוד מעדכנת החברה, כי על פי טיוטות הערכות שווי נוספות שהתקבלו ביחס לנכסים נוספים, נכון ליום 31 בדצמבר 2023, צפויה ירידת ערך בשווי כולל של כ-91 מיליון שקל ביתר הנכסים בקנדה, ירידת ערך של כ-13 מיליון שקל בשווי הנכסים בישראל וירידת ערך כוללת בסך כ-27 מיליון שקל בבלגיה ופולין. זאת בשל פרמטרים שונים ובכללם עליית שיעורי ההיוון בחלק מטריטוריות אלו.
רועי גדיש, מנכ"ל החברה, מסר: "אנו שמחים לעדכן, כי המאמצים בהם נקטנו ביחד עם השותף המקומי ובעלי הנכסים הסמוכים להרחבת השימושים בנכסים המוחזקים על ידנו באזור Liberty Village בטורונטו, קנדה, נשאו פרי עת קיבלנו את אישור ועדת הערר של פרובינציית אונטריו להרחבה זכויות הבנייה למגורים. אנו מעדכנים כי עליית השווי הצפויה לנכסים אלו על פי טיוטת הערכה אותה קיבלנו ממעריך שווי חיצוני ובלתי תלוי, עומדת על סך של כ-243  מיליון שקל נכון ליום 31 בדצמבר 2023".
 
"עליית שווי זו תקוזז בחלקה כתוצאה מירידת שווי בסך כולל של כ-131 מיליון שקל (עפ"י טיוטות הערכות שווי חיצוניות), בין היתר כתוצאה מעליית שיעורי ההיוון בחלק מהטריטוריות בהן אנו פועלים. מחוז אונטריו מבצע השקעות משמעותיות בתשתיות ובפרט בהקמת קו רכבת תחתית חדש שיעבור מ-Liberty Village דרך מרכז העיר טורונטו וצפונה. מדובר באזור המיועד לפיתוח משמעותי בשנים הקרובות המשלב מקומות תעסוקה, מגורים ושירותי תחבורה נוחים, בעוד אנו מחזיקים בחלק נרחב ומרכזי באזור זה ושמחים לשמש כשותפים מרכזיים בתהליך הצמיחה המתחדשת שיכללו בעתיד גם פרוייקטי נדל"ן משמעותיים".
יובהר, כי האמור לעיל מבוסס על טיוטות הערכות שווי שטרם הסתיים בגינם תהליך הביקורת על ידי החברה ועל ידי רו"ח מבקר של החברה. יתר על כן, מובן כי הנתונים האמורים לעיל טרם אושרו ע"י האורגנים המוסמכים בחברה ומשכך לא ניתן לקבוע בשלב זה מה תהא ההשפעה הסופית במסגרת הדוחות הכספיים של החברה לשנת 2023.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה