נדל"ן ותשתיות

מהפכה בנדל"ן בישראל: זו התקנה החדשה שתחייב כל בניין

בהובלת משרד האנרגיה והתשתיות: מהיום, כל בניין חדש בישראל יחויב בהכנה של תשתית טעינה לכלי רכב חשמליים
מערכת ice |  1
קבלן ומהנדס בניין (צילום freepik)
אחרי החובה להכין תשתית טעינה לכלי רכב חשמליים בבנייני מגורים, מעתה חלה חובה על יזמים להכין תשתיות טעינה גם בבנייה חדשה שאינה למגורים. התקנות החדשות שאושרו היום על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה מחייבות הכנת תשתיות טעינה בבנייה חדשה של מבני מסחר, משרדים, חניונים ועוד, זאת במטרה להבטיח זמינות ונגישות של עמדות טעינה לכלל האוכלוסייה, במהלך שצפוי לעודד את המעבר לתחבורה חשמלית, יעילה וירוקה
משרד האנרגיה והתשתיות מודיע כי המועצה הארצית לתכנון ובנייה המליצה היום לשר הפנים על  התקנת תקנות התכנון והבניה, המחייבות יזמים להכין תשתיות עבור עמדות טעינה לרכבים חשמליים גם בבנייה חדשה שאינה למגורים. התקנות החדשות הן צעד משמעותי נוסף לקידום התחבורה החשמלית בישראל ולהפחתת פליטות, ויאפשרו לבעלי הרכבים החשמליים ליהנות מגישה נוחה ופשוטה יותר לעמדות טעינה. חובה להתקין תשתית לעמדות טעינה בבנייני מגורים כבר נכנס לתוקף בתחילת שנת 2023. 
 
שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן: "התקנות החדשות הן נדבך נוסף במאמצים שלנו להוביל את ישראל לעידן של תחבורה חשמלית, זולה ונקייה ולהפחתת פליטות. אנחנו רואים חשיבות רבה בהנגשת עמדות טעינה, הן למען נוחות והן למען בריאות הציבור ושמירה על הסביבה. אנו פועלים רבות בכדי שהתחבורה החשמלית תגיע לכלל שכבות האוכלוסייה, גם לאזרחים ואזרחיות אשר אין להם חניה צמודה בבית. המעבר לכלי רכב חשמלי יאפשר לאזרחים לחסוך בהוצאות השוטפות על דלק ובכך להוריד את יוקר המחייה של משקי הבית".
מדובר במהלך תכנוני עליו עבדו אגף בכיר תכנון פיסי והחטיבה לאנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה והתשתיות יחד עם מינהל התכנון. המהלך, שהעבודה עליו החלה לפני כשנה וחצי, יכנס לתוקף לאחר חתימת שר הפנים.
התקנות החדשות חלות על בנייה חדשה של מבנים הכוללים מעל ל-30 מקומות חניה, בהם מבני מסחר, משרדים, חניונים, מבני תעשייה, מוסדות ציבור ועוד. התקנות מחייבות את היזמים להכין תשתיות טעינה הכוללות, בין היתר, מקום להצבת שנאים ולוחות חשמל ומובלים המשמשים לחיבור מקומות החניה במבנה.
המהלך צפוי להביא לשורה של יתרונות משמעותיים למשק בכלל ולמשק האנרגיה בפרט, בהם הבטחת זמינות תשתיות טעינה נוחות ונגישות לכלל האוכלוסייה, עידוד המעבר לתחבורה ירוקה, חיסכון בעלויות ובמורכבות  בהוספת תשתיות טעינה לאחר הקמת המבנים ויצירת תשתית איתנה להתפתחות התחבורה החשמלית בישראל בשנים הקרובות. כמו כן, הקמת עמדות טעינה במרכזי תעסוקה ומסחר תעודד פיזור של שעות הטעינה של הרכבים החשמליים לאורך כל שעות היממה ובכך תקל על משק החשמל ותאפשר לנצל באופן מיטיבי את כושר היצור הסולארי הגבוה בשעות הצהרים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדינה לא סגורה על עצמה
    יניב 04/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצד אחד המדינה מעודדת מעבר לרכב חשמלי ובצדק ומצד שני היא תגבה מס נסועה והצמדת אגרת הרכב לרכב בנזין מזהם. אין הגיון...
    סגור