נדל"ן ותשתיות

רגב ואמסלם בלחץ? כהונתו של יו"ר נתיבי ישראל הוארכה בשנה בלבד

ועדת המינויים של רשות החברות קבעה כי יגאל עמדי ימשיך לכהן כיו"ר הדירקטוריון, אלא שבמקום שלוש שנים בתפקיד כמקובל - ימשיך לשנה אחת בלבד. טיוטת דו"ח של רואה חשבון שהוזמנה על ידי רשות החברות בזמן כהונתו של רם בלינקוב כממלא מקום מנהל הרשות, הציגה ליקויים בחברה - שהובילו ככל הנראה להחלטה 
מערכת ice | 
מירי רגב ודודי אמסלם (צילום יונתן זינדל/פלאש 90)
ועדת המינויים של רשות החברות הממשלתיות בראשות מ"מ יו"ר הוועדה השופטת בדימוס שולמית דותן החליטה אמש (רביעי) להאריך את כהונת יגאל עמדי כיו"ר דירקטוריון חברת נתיבי ישראל. עם זאת, הוועדה הכריעה כי כהונתו תוארך בשלב זה בשנה אחת בלבד ולא בשלוש שנים כמקובל. 
בשנה הבאה ועדת המינויים אמורה להתכנס שנית ולדון במינוי, ולבחון האם הליקויים שהוצגו בדוחות השונים שהגיעו לוועדה תוקנו. מינויו של עמדי, איש ליכוד, נתמך על ידי שרת התחבורה מירי רגב והשר האמון על רשות החברות הממשלתיות דודי אמסלם. מינויו של עמדי נתקל בקשיים, וזאת לאחר שבשבוע שעבר החליטה ועדת המינויים בראשות דותן לדחות את ההכרעה בשבוע.
 
הסיבה לכך שהמינוי לא אושר היא ככל הנראה כהונתו של עמדי כיו"ר, שהתאפיינה בטענות על אי-סדרים ועיסוק לא תקני במינויים. במהלך כהונת מנהלת רשות החברות הממשלתיות הקודמת מיכל רוזנבוים נכתב דו"ח על כך שנעשה ניסיון למנות את מינויו של אחיינו של העסקן ואיש התקשורת יעקב ברדוגו לתפקיד היועץ המשפטי של החברה.
בנוסף, טיוטת דו"ח של רואה חשבון שהוזמנה על ידי רשות החברות בזמן כהונתו של רם בלינקוב כממלא מקום מנהל הרשות, הציגה ליקויים דוגמת מכרזים, התקשרויות מיותרות, ניגודי עניינים, חוסר שיתוף פעולה עם הרגולטור וליקויים בביקורת הפנימית. מלבד רגב, נטען כי מינוי של עמדי נדחף גם על ידי השר הממונה על רשות החברות דודי אמסלם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה