נדל"ן ותשתיות

תחנת רכבת קלה חדשה בישראל: זו העיר שמתחברת לראשונה

תחנת מטרו חדשה באור יהודה. עבודות ההקמה של תחנת יגאל אלון בקו M3 יוצאות לדרך. התחנה תחבר את תושבי אור יהודה ישירות למרכז גוש דן
מערכת ice |  6
אתר המטרו (צילום יחצ, freepik)
רק לאחרונה ממש, ועדת השרים לענייני תשתיות חיוניות, בראשות שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', אישרה  את המקטע האחרון ברשת קווי המטרו בגוש דן - M1 צפון (תת"ל 101/ ג) והיום (ראשון) מתברר כי תחנה חדשה נפתחת ועיר חדשה מתחברת למהפכה.
תחנת מטרו חדשה באור יהודה. עבודות ההקמה של תחנת יגאל אלון בקו M3 יוצאות לדרך. התחנה תחבר את תושבי אור יהודה ישירות למרכז גוש דן: עם גישה נוחה למוקדי תעסוקה, בריאות ותרבות וכמובן תיצור קישור מהיר לקווי תחבורה ציבורית נוספים ברחבי המטרופולין.

תחנת יגאל אלון היא חלק מקו M3 – קו מטרו באורך של כ-39 ק"מ שיכלול 25 תחנות, ועתיד לשרת כ-480 אלף נוסעים ביום! זהו עוד צעד משמעותי בדרך למהפכת התחבורה של גוש דן.
המטרו הינו פרויקט התחבורה הגדול והמורכב ביותר במדינת ישראל, הכולל 150 ק"מ של מנהרות תת-קרקעיות ו-109 תחנות. המערכת צפויה לייצר כ-450 מיליון נסיעות בשנה (כ-2 מיליון נוסעים ביום). 
מערכת המטרו תצטרף למערכת הרכבת הקלה בגוש דן, הכוללת את הקו האדום שכבר פועל בהצלחה, ואת קווי הרכבת הקלה הנוספים הנמצאים כעת  בשלבי  ביצוע.  מדובר  בנדבך  חשוב  בשיפור  התחבורה  הציבורית  בישראל,  שיאפשר  למדינה להיות בשורה אחת עם  שאר מדינות  המערב  בהן  קיימות  מערכות  מטרו  מתקדמות.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    זו בדיחה?
    ערדק 06/2025/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד שאור יהודה תראה קו רכבת הנכדים שלי יזדקנו. העיקר לדפוק כותרות בלי כיסוי.
    סגור
  • 4.
    עכשיו סוף סוף תושבי אור יהודה ימלאו
    אבי 05/2025/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ימלאו בהמוניהם את רחובות תל אביב. חלום שמתגשם עבור כל תושב תל אביב
    סגור
  • 3.
    נכון אם היה נעשה לפני 10שנים
    צבי 05/2025/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל התחבורה נמצא בפיגור של יותר מעשור. ולפי העבר הווה לוח הזמנים הינו המלצה בלבד. במציאות צריך להוסיף לפחות 4-5שנים
    סגור
  • 2.
    יש רכבת 'כבדה' צמוד לאור יהודה, ולא מנוצל
    אורי 05/2025/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מה שלא מספרים בכתבת היחצ הזו ודומותיה, זה שאוריהודה וכל האזור הושלכו אחור בתכנון הרכבת הכבדה בציר ת"א נתב"ג מודיעין וירושלים. מודיען זכתה, אור יהודה (ולוד) הושארו מאחור למרות שתואי הרכבת הכבדה עובד צמוד אליהן! היתה אפשרות (ועדיין יש) להעביר את תואי הרכבת ליד נתב"ג תת רקרעית כמה מאות מטר (בלבד!) ואז אור יהודה היצה זוכה מזמן לתחנת רכבת עם מסלוח ישיר לתחנות ת"א ויתר חלקי הארץ. כל אזור בקעת אונו היה נהנה, גם יהוד ובית דגן וצפון ראשלצ. אזורי התעסוקה שם היו מקבלים תנופת פיתוח אדירה במאמץ קטנטן. ועכשיו מדברים על תואי רכבת קלה עם מליון תחנות עד שיגיע לת"א, וכלל לא יהיה רחוונטי לאזורי התעסוקה. חלם ורשעות.
    סגור
  • אתה יודע מי היא שרת התחבורה?
    קליאו 06/2025/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה יודע מי היה שר התחבורה לפניה? ומי היה לפניו? זה מסביר הכל, לא?
    סגור
  • 1.
    יש רכבת 'כבדה' צמוד לאור יהודה, ולא מנוצל
    אורי 05/2025/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה שלא מספרים בכתבת היחצ הזו ודומותיה, זה שאוריהודה וכל האזור הושלכו אחור בתכנון הרכבת הכבדה בציר ת"א נתב"ג מודיעין וירושלים. מודיען זכתה, אור יהודה (ולוד) הושארו מאחור למרות שתואי הרכבת הכבדה עובד צמוד אליהן! היתה אפשרות (ועדיין יש) להעביר את תואי הרכבת ליד נתב"ג תת רקרעית כמה מאות מטר (בלבד!) ואז אור יהודה היצה זוכה מזמן לתחנת רכבת עם מסלוח ישיר לתחנות ת"א ויתר חלקי הארץ. כל אזור בקעת אונו היה נהנה, גם יהוד ובית דגן וצפון ראשלצ. אזורי התעסוקה שם היו מקבלים תנופת פיתוח אדירה במאמץ קטנטן. ועכשיו מדברים על תואי רכבת קלה עם מליון תחנות עד שיגיע לת"א, וכלל לא יהיה רחוונטי לאזורי התעסוקה. חלם ורשעות.
    סגור