נדל"ן ותשתיות
תחנת רכבת קלה חדשה בישראל: זו העיר שמתחברת לראשונה
תחנת מטרו חדשה באור יהודה. עבודות ההקמה של תחנת יגאל אלון בקו M3 יוצאות לדרך. התחנה תחבר את תושבי אור יהודה ישירות למרכז גוש דן
רק לאחרונה ממש, ועדת השרים לענייני תשתיות חיוניות, בראשות שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', אישרה את המקטע האחרון ברשת קווי המטרו בגוש דן - M1 צפון (תת"ל 101/ ג) והיום (ראשון) מתברר כי תחנה חדשה נפתחת ועיר חדשה מתחברת למהפכה.
תחנת מטרו חדשה באור יהודה. עבודות ההקמה של תחנת יגאל אלון בקו M3 יוצאות לדרך. התחנה תחבר את תושבי אור יהודה ישירות למרכז גוש דן: עם גישה נוחה למוקדי תעסוקה, בריאות ותרבות וכמובן תיצור קישור מהיר לקווי תחבורה ציבורית נוספים ברחבי המטרופולין.
תחנת יגאל אלון היא חלק מקו M3 – קו מטרו באורך של כ-39 ק"מ שיכלול 25 תחנות, ועתיד לשרת כ-480 אלף נוסעים ביום! זהו עוד צעד משמעותי בדרך למהפכת התחבורה של גוש דן.
המטרו הינו פרויקט התחבורה הגדול והמורכב ביותר במדינת ישראל, הכולל 150 ק"מ של מנהרות תת-קרקעיות ו-109 תחנות. המערכת צפויה לייצר כ-450 מיליון נסיעות בשנה (כ-2 מיליון נוסעים ביום).
מערכת המטרו תצטרף למערכת הרכבת הקלה בגוש דן, הכוללת את הקו האדום שכבר פועל בהצלחה, ואת קווי הרכבת הקלה הנוספים הנמצאים כעת בשלבי ביצוע. מדובר בנדבך חשוב בשיפור התחבורה הציבורית בישראל, שיאפשר למדינה להיות בשורה אחת עם שאר מדינות המערב בהן קיימות מערכות מטרו מתקדמות.
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(6):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
5.זו בדיחה?ערדק 06/2025/02הגב לתגובה זו0 0עד שאור יהודה תראה קו רכבת הנכדים שלי יזדקנו. העיקר לדפוק כותרות בלי כיסוי.סגור
-
4.עכשיו סוף סוף תושבי אור יהודה ימלאואבי 05/2025/26הגב לתגובה זו1 0ימלאו בהמוניהם את רחובות תל אביב. חלום שמתגשם עבור כל תושב תל אביבסגור
-
3.נכון אם היה נעשה לפני 10שניםצבי 05/2025/25הגב לתגובה זו1 0כל התחבורה נמצא בפיגור של יותר מעשור. ולפי העבר הווה לוח הזמנים הינו המלצה בלבד. במציאות צריך להוסיף לפחות 4-5שניםסגור
-
2.יש רכבת 'כבדה' צמוד לאור יהודה, ולא מנוצלאורי 05/2025/25הגב לתגובה זו3 0מה שלא מספרים בכתבת היחצ הזו ודומותיה, זה שאוריהודה וכל האזור הושלכו אחור בתכנון הרכבת הכבדה בציר ת"א נתב"ג מודיעין וירושלים. מודיען זכתה, אור יהודה (ולוד) הושארו מאחור למרות שתואי הרכבת הכבדה עובד צמוד אליהן! היתה אפשרות (ועדיין יש) להעביר את תואי הרכבת ליד נתב"ג תת רקרעית כמה מאות מטר (בלבד!) ואז אור יהודה היצה זוכה מזמן לתחנת רכבת עם מסלוח ישיר לתחנות ת"א ויתר חלקי הארץ. כל אזור בקעת אונו היה נהנה, גם יהוד ובית דגן וצפון ראשלצ. אזורי התעסוקה שם היו מקבלים תנופת פיתוח אדירה במאמץ קטנטן. ועכשיו מדברים על תואי רכבת קלה עם מליון תחנות עד שיגיע לת"א, וכלל לא יהיה רחוונטי לאזורי התעסוקה. חלם ורשעות.סגור
-
אתה יודע מי היא שרת התחבורה?קליאו 06/2025/02הגב לתגובה זו0 0אתה יודע מי היה שר התחבורה לפניה? ומי היה לפניו? זה מסביר הכל, לא?סגור
-
1.יש רכבת 'כבדה' צמוד לאור יהודה, ולא מנוצלאורי 05/2025/25הגב לתגובה זו2 0מה שלא מספרים בכתבת היחצ הזו ודומותיה, זה שאוריהודה וכל האזור הושלכו אחור בתכנון הרכבת הכבדה בציר ת"א נתב"ג מודיעין וירושלים. מודיען זכתה, אור יהודה (ולוד) הושארו מאחור למרות שתואי הרכבת הכבדה עובד צמוד אליהן! היתה אפשרות (ועדיין יש) להעביר את תואי הרכבת ליד נתב"ג תת רקרעית כמה מאות מטר (בלבד!) ואז אור יהודה היצה זוכה מזמן לתחנת רכבת עם מסלוח ישיר לתחנות ת"א ויתר חלקי הארץ. כל אזור בקעת אונו היה נהנה, גם יהוד ובית דגן וצפון ראשלצ. אזורי התעסוקה שם היו מקבלים תנופת פיתוח אדירה במאמץ קטנטן. ועכשיו מדברים על תואי רכבת קלה עם מליון תחנות עד שיגיע לת"א, וכלל לא יהיה רחוונטי לאזורי התעסוקה. חלם ורשעות.סגור



