נדל"ן ותשתיות

מצפון תפתח התנועה: אושרה תוכנית הארכת מנהרת צה"ל צפונה

עומס התחבורה בצומת המנהרה הובילה את הוועדה המחוזית בירושלים לאשר את תוכנית הארכת מנהרת צה"ל: 1.2 ק"מ יסללו עד לאזור המלונות, שלוחה נוספת תיפתח לכיוון צפון

אורן טל | 
מנהרת צהל (צילום צוות תוכנית אב לתחבורה)
לא מעט דובר על עומסי התנועה והגודש התחבורתי בצומת חיל ההנדסה והנביאים בירושלים. שם, בצומת שגם ככה נחשב לעמוס ומורכב בפן התחבורתי, נמצאת נקודת המפגש בין כלי רכב רבים המגיעים מהיציאה הצפונית של המנהרה לבין הרכבת הקלה בעיר. והפקקים באזור? כבדים מאוד. כבר שנים רבות.  
אך כעת, הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה ירושלים בראשותו של עו"ד עמיר שקד יוצאת בבשורה חדשה: מנהרת צה"ל תוארך ב-1.2 ק"מ עד צומת שד' ברלב ורח' ואן פאסן (אזור המלונות) ואף תתווסף שלוחה נוספת למנהרה שתפנה לכיוון צפון. כל זאת בכדי לאפשר תנועה מהירה (ויעילה) יותר באזור.
חולצת הפקקים של הבירה 
התוכנית שאישרה הוועדה המחוזית בירושלים תאפשר תנועה חלקה יותר מכיוון המנהרה לצומת חיל ההנדסה והנביאים, וכן תפתח נקודת יציאה נוספת עבור התנועה הממשיכה צפונה. אך יתרה מכך, תנועת הרכבת הקלה תזכה לעדיפות ותגביר את התייעלות מערכת התחבורה הציבורית. התוכנית כוללת התייחסות להיבטים הסביבתיים, הן בשלב ההקמה והן בשלב ההפעלה, המאפשרות את מימוש התוכנית, תוך צמצום השפעותיה הסביבתיות.
מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, אמרה את הדברים האלו: "התוכנית נחוצה לייעול התחבורתי באזור מרכז העסקים הראשי (מע"ר) וצפון העיר, ותאפשר את ייעול המערך התנועתי ובפרט מערך התחבורה הציבורית ותדירות קווי הרכבת הקלה, דבר התואם את המגמה העירונית לשיפור והתחבורה הציבורית ותנועת הולכי הרגל באזור מרכז העיר. התוכנית תאפשר גישה נוחה לאזור ותחזק בין היתר את הקישוריות תוך שמירה על אופי האזור, צביונו וייחודו, דבר אשר יאפשר למבקרים רבים יותר לפקוד אזור ייחודי זה וליהנות ממנו".
התוכנית הוגשה ע"י עיריית ירושלים בהובלת צוות תכנית-אב לתחבורה, ונערכה ע"י משרד מירון כהן-דוד טולקובסקי אדריכלים ומתכנני ערים
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה