נדל"ן ותשתיות

צפו: העליון החליט לבטל את הבנייה באקו פארק בהרצליה

העליון קיבל את טענות עיריית הרצליה, הוועדה המקומית לתכנון ולבניה הרצליה וארגון "אדם, טבע ודין" נגד תכנית בנייה של 3,000 יחידות דיור ומבנים נוספים לצד פיתוח הגן הלאומי אפולוניה. ראש עיריית הרצליה: "הצדק יצא לאור"
אביחי דלאל | 
בית המשפט העליון (צילום אוליבייר פיטוסי פלאש90)
בית המשפט העליון קבע היום (חמישי) כי יש לבטל את האישור ואת ההפקדה של תכנית הבנייה באפולוניה. ההחלטה ניקבעה ברוב של שישה שופטים כנגד אחד. ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, ברך על ההחלטה ואמר כי יותר מכל מי שזכה היום אלו הם הטבע ובעלי החיים הנדירים.
כזכור, התכנית משתרעת על שטח של כאלף דונם מצפון לשכונת נוף ים בהרצליה ונועדה להסדיר הקמה של שכונה חדשה בהיקף של כ-3,000 יחידות דיור ומבנים נוספים לצד פיתוח הגן הלאומי אפולוניה. מחצית מהמתחם היה אמור להיבנות על מיקומו של מפעל תע"ש נוף ים שפעל שם עד לשנת 1995. כתוצאה מפעילות התחם נוצרו זיהומים בקרקע ובמי התהום. בנובמבר 2015 פורסמה לראשונה התכנית להפקדה ולה הוגשו לא פחות מ-260 התנגדויות.
בפסק הדין נכתב כי: "לאחר בחינה נוספת של הדברים הם מכירים בטעותם ומקבלים על עצמם לערוך בחינה מחודשת, כמתואר בפסק דינו של חברי. לא נותר אפוא אלא להצר על השתלשלות העניינים ועל התנהלות משיבי המדינה, שבמשך שנים ארוכות לא מילאו אחר התחייבויות שנטלו על עצמם לגבי השלמת סקרי הקרקע; ושבהמשך הדרך לא ראו לנכון לקבל עליהם את הדין ולמלא אחר פסק דינו של בית המשפט לעניינים מינהליים, מה שבדיעבד היה חוסך מכלל הצדדים כשלוש שנים וחצי של התדיינות משפטית מיותרת, על העיכובים, העלויות והמשאבים הכרוכים בכך".


פארק אפלון (צילום: רמי זאבי)
ממשה פדלון נמסר: "תודה גם לתושבי העיר שנטלו חלק במאבק הן כנגד גורמי התכנון במדינה שניסו לחמוס ברגל גסה את חלקת הטבע האחרונה באזור השרון. בזכות החלטת בית המשפט יוכלו ילדינו והדורות הבאים להכיר בעלי חיים וצמחייה ארץ ישראלית שהולכת ונעלמת ממחוזותינו. עיריית הרצליה תמשיך בפעולות השימור של אקו-פארק לאומי אפולוניה, של  הדרכות סיורים ותוכניות חינוכיות".
כמו כן, פדלון שחרר וידאו לאחר החלטת העליון ובו אמר: "אני שמח על החלטת בית המשפט העליון והצדק יצא לאור. לא ניתן לקחת מתחם נדיר, מדהים, ולכתוש אותו יש פה צמחיה נדירה וצמחים נדירים, צריך לשמר את זה למען הדורות הבאים".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה