נדל"ן ותשתיות

מבנה רוכשת מיעקב אטרקצ'י 290 יחידות דיור ב-750 מיליון שקל

מעונות הסטודנטים בקרית אונו נחשבות לאחד הנכסים המרכזיים של אטרקצ'י והן כוללות גם שטחי מסחר; מבנה תשלם לאאורה 750 מיליון שקל; מניית אאורה עולה ב-6%
ניצן כהן |  1
יעקוב אטרקצי דודו זבידה (צילום ראובן קפוצינסקי ואיתן ריקליס)
קבוצת מבנה רוכשת מאאורה 290 דירות להשכרה ו-4,000 מ"ר של שטחי מסחר בעסקה גדולה של 750 מיליון שקל.  העסקה כוללת גם את מעונות הסטודנטים של אאורה בקרית אונו, אחד הנכסים האטרקטיביים ביותר של יעקב אטרקצ'י. הפרויקטים ממוקמים באזורים אטרקטיביים באזור המרכז- רמת חן, קריית אונו, רמת השרון ועוד. עוד כוללת העסקה שיתוף פעולה פוטנציאלי בין החברות
הרכישה תאפשר למבנה להעמיק את האחיזה בתחום הדיור להשכרה. הרכישה של מבנה מצטרפת לרכישות נוספות שביצעה בתקופה האחרונה במתחם האלף בראשל"צ במגרש המשתרע על כ-10 דונם מתוכנן פרויקט רחב היקף שיכלול 400 יחידות במעונות סטודנטים ועוד 200 דירות להשכרה, ובירושלים מקבץ דיור "מלון חן" הכולל מעל 300 יחידות דיור מושכרות  
כאמור, התמורה עבור הרכישה מסתכמת לסך של כ-750 מיליון ש"ח. מבנה מסרה שהתשלומים הראשונים ישולמו מהונה העצמי. במבנה מעריכים שהתשואה הצפויה על ההון עומדת על כ- 11%, כבכוונתה של מבנה לנהל את הנכסים ולהשכיר את דירות המגורים לציבור הרחב תוך שהיא פועלת לקבלת הטבות מכוח חוק עידוד השקעות הון.
עבור אאורה, המכירה תתרום לעלייה בהכנסות, לשיפור בפרמטרים התפעוליים והפיננסיים החל מהרבעון השני של 2021  וכן ברבעונים הבאים. כל אלה יביאו גם לשיפור משמעותי בהיקף החוב בחשבונות הליווי של אאורה, ביחסים הפיננסיים שלה ולגידול מהותי בהונה העצמי.
אאורה צפויה לרשום רווח גולמי מהותי ברבעון הנוכחי, מה שישפר את דירוג האשראי שלה.
אאורה העניקה למבנה אופציה לרכישת 20-50 יח"ד מתוך כלל הדירות העומדות למכירה במסגרת מכירות מוקדמות (Pre-sale) בכל אחד מ-17 פרויקטים עתידיים שהיא תקים במחיר המשקף הנחה של 5% על מחיר השמאות. למבנה תהיה האפשרות לסחר אופציה זו לתאגיד בו היא מחזיקה לפחות 50% מההון המונפק והנפרע במהלך תקופת המימוש.
עוד נקבע בהסכם כי במידה וחברה בשליטת מבנה שפעילותה קרן ריט למגורים תפרסם תשקיף הנפקה ראשונה לציבור של ניירות ערך, בכפוף לתנאים מסוימים - תעמוד לקבוצת אאורה הזכות לרכוש עד 15% ממניות הריט, בסך השווה לשווי המניה במועד ההנפקה בהפחתה של 7.5%.
דודו זבידה, מנכ"ל מבנה: "העסקה עם אאורה כוללת נכסים איכותיים בפריים לוקיישנס. אנו רואים בעסקה הזדמנות להעשיר ולהעמיק את האחיזה שלנו בתחומי ההשכרה לטווח ארוך לצד יצירת יתרון משמעותי בסיגמט הדירות קטנות המוצעות כיום בשוק. כמו כן, בימים אלו אנו מתחילים בשיווק הדירות של פרויקט הדגל שלנו – הסוללים בתל אביב, כאשר גם בפרויקט זה אנו מייעדים חלק מהדירות להשכרה לטווח ארוך".
יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל אאורה ציין: "העסקה מהווה הכרה והבעת אמון חד משמעית באיכות הפרויקטים שלנו באזורי הביקוש במרכז הארץ.
"אנו משוכנעים כי המכירה מבטיחה ניהול מקצועי ותחזוק הנכסים באמצעות גוף אחד, חזק ומתמחה, עם הסתכלות ארוכת טווח ושמירה על הנכסים לטובת הדיירים תוך יצירת חווית מגורים איכותית ושלמה עבורם. אנו מאמינים כי העסקה תאפשר לנו להתמקד בייזום שכונות מגורים באזורי ביקוש, תחום המומחיות של החברה, ולהאיץ את קידום צבר הפרויקטים העצום של החברה, כמו גם לחיזוק האיתנות הפיננסית של החברה מטווח הזמן המיידי וקדימה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עסקה טובה של אטרקצ'י וחלשה למבנה
    שוק הדירות 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכר 290 דירות + מרכז מסחרי קטן ב 750 מיליון ש"ח , כלומר יותר מ 2 מיליון ש"ח לדירה קטנה ,עסקה מצוינת לאאורה ופחות טובה למבנה
    סגור