נדל"ן ותשתיות

קנדה ישראל ומצלאוי בעסקה גדולה בבת ים, האם העיר בדרך למהפיכת נדל"ן?

חברת ICR וחברת מצלאוי חתמו על עסקת שותפות לביצוע פרויקט הממוקם בצמוד לרצועת החוף הצפוני של בת ים. הפרויקט כולל מגדלי מגורים יוקרתיים, מסחר ומלונאות

אריאל נוי | 
ערן מזור, מורדי שבת (צילום יחצ, יפעת שגב, וויופויינט)
החברות ICR ומצלאוי חתמו היום (חמישי) על הסכם שותפות חמישים-חמישים להקמת פרויקט התחדשות עירונית גדול בבת ים שיכלול מגורים, שטחי מלונאות ומסחר. המתחם, הממוקם כ-30 מטר מחוף הים הצפוני ומתחנת הרכבת הקלה - הקו האדום, משתרע על פני שטח של כ-10.5 דונם, ברח' רוטשילד בבת ים.
במסגרת תוכנית ההתחדשות העירונית, ייהרסו 163 דירות ב-9 בנייני מגורים ישנים בני 3-4 קומות, ובמקומן ייבנו 560 יח"ד חדשות למגורים (מתוכן 397 יח"ד לשיווק), ב-4 מבנים:
3 מגדלים בני 30 קומות ובניין אחד בן 10 קומות. לצד הדירות החדשות יוקמו שטחי מסחר בהיקף של כ-1,600 מ"ר ושטחי מלונאות או תעסוקה בהיקף של כ-15,000 מ"ר. נכון להיום החברות הגיעו ליעד של כ-84% חתימות דיירים.סטטוס תכנוני - תב"ע מאושרת. הפרויקט מצוי בשלבי תכנון.
כזכור,  אחרי 14 שנים פרויקט ענק נוסף של 1,078 דירות יצא  לדרך במרכז בת ים עם חברת מצלאוי,  צביקה ברוט, אמר ראש העיר בת ים: "בשנים האחרונות הופכת בת ים להיות בירת ההתחדשות העירונית"
מורדי שבת, מנכ"ל ICR: "העיר בת ים נמצאת בתנופה של בנייה ופיתוח ואנחנו גאים לצאת לדרך עם מצלאוי כשותף מלא. פרויקט של עירוב שימושים של מגורים, מלונאות ומסחר. הגדלת ההיצע ומתן מענה למחסור הגדול של דירות בלוקיישנים מבוקשים בגוש דן, תתאפשר אך ורק באמצעות קידום מהיר של פרויקטים במסגרת התחדשות עירונית"
ערן מזור, מנכ"ל חברת מצלאוי: "בפרויקטים גדולים ומרובי שימושים כדוגמת הפרויקט המדובר בבת ים, הכולל מגורים, תעסוקה, מסחר ומלונאות, יש יתרונות גדולים לשיתופי פעולה בין חברות. השת"פים הללו תורמים לצמיחה והתפתחות הן של הפרויקט והן של החברה. כל חברה מביאה לשולחן את תחומי ההתמחות שלה ואת החוזקות שלה, והסינרגיה ביניהן תבטיח מימוש מוצלח של הפרויקט ותסייע להצלחתו. פרויקט זה מצטרף לפרויקט 'רובע איילון' שהוצאנו לדרך בימים אלו בבת ים, ושניהם משקפים את תנופת הבנייה והפיתוח האדירה שעוברת העיר".
בתמורה לשילובה של ICR בפרויקט, ICR תשלם 16 מיליון שקל, שישולמו בהתאם לאבני דרך שנקבעו בהסכם. בנוסף, נקבע, כי מימון הפרויקט יהיה באופן ש-ICR תעמיד 90% מההון העצמי הנדרש ו-10% על-ידי מצלאוי. המימון העודף שיועמד על-ידי ICR ישא ריבית ויובטח בעודפי הפרויקט בהתאם.
פרויקט זה ברח' רוטשילד, מצוי בסמוך ומצטרף לפרויקט התחדשות עירונית נוסף אותו מקימה חברת ICR בעיר בת ים - פרויקט YAM הממוקם בפינת הרחובות שד' ירושלים / סוקולוב, 80 מטר מחוף הים. בפרויקט YAM, שכבר נמצא בשלבי יציקת המרתפים, נהרסו 51 יח"ד ישנות ובמקומן מוקמים 2 מגדלי מגורים בני 30 קומות הכוללים 220 יח"ד וכ-300 מ"ר מסחר. גם פרויקט זה נהנה מקרבה ממשית לחוף הים ומנגישות לקווי הרכבת הקלה המבוצעים בימים אלו. מעל 85% מהדירות בפרויקט כבר שווקו בהצלחה. הפרויקט צפוי להתאכלס בעוד כ-3 שנים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה