נדל"ן ותשתיות

קרן ריאליטי ואפריקה ישראל יקדמו תוכנית לשינוי ייעוד חטיבת קרקע באזור

אפריקה ישראל מגורים נכנסה כשותפה עם קרן ריאליטי במתחם באזור, לפי שווי של 245 מיליון שקל. השתיים מקדמות תכנית מפורטת לשכונת מגורים, תעסוקה, מסחר ודיור מוגן.
על פי תכנית המתאר הכוללנית שקודמה במחוז יהיו במתחם מעל ל-630 יחידות דיור
 
אריאל נוי | 
מיכה קליין, שי צפדיה (צילום שירן כרמל, טל גבעוני, צחי קיבנשטיין)
חברת אפריקה ישראל מגורים, מבית לפידות קפיטל, תרכוש מקרן ריאליטי ובנק לאומי מחצית מזכויותיהם במתחם 'אופיס' בעיר אזור ותחזיק לאחר רכישה זו בכ- 34% מחטיבת קרקע של כ- 55 דונם. כך פורסם היום (רביעי)  בדיווח בורסאי של אפריקה ישראל מגורים. קרן ריאליטי רכשה את זכויותיה במתחם בשנת 2017 לפי שווי של 150 מיליון שקל, בשותפות עם בנק לאומי, ובמסגרת הליך כינוס נכסים לנכסי אליעזר פישמן.
יתרת הזכויות (שאינן מוחזקות ע"י ריאליטי ובנק לאומי) מוחזקות על ידי אמות השקעות. הקרקע, שהייתה מיועדת לתעשייה, צפויה לעבור הליכים לאישור תכנית מתאר כוללנית חדשה לאזור שנוסחה הנוכחי מתייחס, בין היתר, להקמת מעל 630 יחידות דיור על המקרקעין ועשרות אלפי מטרים של שטחי תעסוקה ומסחר. התכנית קודמה בשיתוף פעולה מלא ובתאום עם מועצת אזור.
המתחם משתרע על פני שטח של כ- 37 דונם ביעוד לתעשייה שמושכר כיום לחברות אופיס טקסטיל וקירוסקאי ומניב  כ-5 מיליון שקלים בשנה. המתחם נמצא מול פארק אריאל שרון ומוקף בשכונות מגורים ומאז הרכישה מקדמת הקרן תוכנית חדשה עם חברת 'אמות' שבבעלותה חטיבת קרקע סמוכה בשטח 18 דונם (55 דונם לשני המתחמים), לשינוי הייעוד הנוכחי של הקרקעות לשימושים מעורבים והגדלת זכויות הבנייה למאות יח"ד וכ- 45 אלף מ"ר לשטחי משרדים ותעסוקה, דיור מוגן, שטחי מסחר, ושטחים המיועדים לצורכי ציבור כמו פארק ומוסדות חינוך. התכנית מקודמת בשיתוף פעולה מלא ובתאום עם מועצת אזור.
בשבוע שעבר, השלימה הקרן עסקה גדולה נוספת עם חברה ציבורית: הקרן מכרה מחצית מזכויותיה במתחם התחייה בתל אביב לקבוצת מנרב לפי שווי של 375 מיליון שקל. המתחם, בשטח של כ-10.5 דונם ברחוב התחיה 14-16 בייעוד של תעשייה קלה ומלאכה, נרכש במספר עסקאות בין השנים 2017-2018 תמורת 200 מיליון שקל והתכנית העתידית שמקדמת הקרן כוללת תכנון משותף עם בעלי המגרשים הסמוכים על שטח של 22 דונם וכוללת את הגדלת זכויות הבניה לכ- 70 אלף מ"ר הכוללים כ- 400 דירות בשילוב שטחי תעסוקה ומסחר לצד שטחי ציבור שיכללו בי"ס ושימור חלק מהמלאכות הקיימות בנכס.
שי צפדיה, שותף בקרן ריאליטי: "גל המימושים האחרון הינו פועל יוצא של התמדה באסטרטגיית הקרן וראייה ארוכת טווח במטרה להשיא תשואה מרבית למשקיעים שלנו. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות המקומיות כדי ליצר תכנון מיטבי שמביא לידי ביטוי את האינטרסים של הרשות, היזמים, ולא פחות חשוב מכך הציבור. מימוש הנכסים נעשה בבחינת העת הנכונה, לפי תנאי השוק ובהתאם למיצוי תהליך ההשבחה אנו שוקלים מימוש מלא או הכנסת שותף מתאים להמשך קידום התוכנית. זו הפעם הראשונה שאנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם אפריקה ישראל ואנחנו מצפים לכך בקוצר רוח".
מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים: "אנחנו מאמינים שהביקוש למתחמי מגורים איכותיים במרכז הארץ בכלל ובאזור בפרט ילך ויגבר בשנים הקרובות. העיר יושבת כפסע מתל אביב ובסמיכות לאזורי תעסוקה, בילוי ופנאי במטרופולינים של גוש דן והשפלה. אנו צפויים לבנות מאות יח"ד על הקרקע ועוד עשרות אלפי מטרים של תעסוקה ומסחר. אנחנו מודים לשותפינו בקרן ריאליטי ומצפים להביא את בשורת מגורי האיכות של אפריקה ישראל מגורים גם לעיר אזור".
ריאליטי היא קבוצת קרנות השקעה בנדל"ן הגדולה בישראל שבראשה עומדים מיכאל ורדי, אסף ורדי ואוהד רוזן. הקבוצה מנהלת מספר קרנות פרייבט אקוויטי ונכסים בהיקף של כ- 6.5 מיליארד שקל ונמצאת בצמיחה עקבית תוך יצירת תשואות גבוהות למשקיעיה ופועלת לפיתוח עירוני וסביבתי, זאת לצד שיתופי פעולה נרחבים עם הרשויות השונות. לאחרונה הודיעה הקרן כי היא מקימה קרן חוב במסגרתה צפויה לגייס כמיליארד שקל שישמשו לטובת מימון הון עצמי ליזמי נדל"ן. הקרן תעמיד מימון זה תוך ניצול הידע והניסיון שקיימים בקבוצה בכל הקשור להשבחת נדל"ן ולפוטנציאל המימוש של הנכסים. הקבוצה נוסדה בשנת 2008 ומנהלת 4 קרנות המתמחות בהשבחת נדל"ן בישראל,  האחרונה שבהן הוקמה בשנת 2019 וגייסה כ- 1.5 מיליארד שקל.
אפריקה ישראל מגורים בשוק הנדל"ן למגורים בישראל. החברה, שבשליטת קבוצת לפידות קפיטל בראשות יעקוב לוקסנבורג, מתמקדת בייזום והקמה של פרויקטים למגורים על כל שלביהם - החל משלב רכישת הקרקע, דרך כל שלבי התכנון, הבניה, הפיתוח הציבורי, השיווק, מכירת הדירות ואכלוסן. אפריקה ישראל מגורים שינתה את פני תרבות הדיור בישראל עם יצירתו של המותג סביונים, המאגד תחתיו שכונות מגורים קהילתיות ברחבי הארץ, מתוכננות ללא דופי על פי מתכונת "שכונה שהיא עיר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה