נדל"ן ותשתיות

הנדל"ן רותח: זינוק במכירת הדירות החדשות, איזו עיר הפציצה?

ברבעון השני נשברו שיאים עם זינוק של 19% מכמות הדירות החדשות שנמכרו לעומת התקופה המקבילה שנה שעברה, האם רק באיזור המרכז חלה עלייה ואיזו עיר הפציצה ומובילה בפער במקום הראשון?
מערכת ice |  1
דיור (צילום Pixabay ,pexels)
רבעון מטורף ושובר שיאים במכירת דירות חדשות, כך על פי נתוני הלמ"ס שפורסמו היום (חמישי) כאשר בין החודשים יוני לאוגוסט השנה נשבר שיא רבעוני עם 13,810 דירות חדשות שנמכרו - 82% מהכמות המבוקשת שעמד על 16,840 דירות.
הנתון מהווה עלייה של 10.8% לעומת שלושת החודשים הקודמים, ממרץ ועד מאי 2021, וזינוק של 19% לעומת התקופה המקבילה שנה שעברה. הנתון המעניין הוא שכשליש מהדירות החדשות שנמכרו לא היו רק באזורי הביקוש במרכז הארץ כמו תל אביב, רמת גם ובני ברק, אלא גם בת ים, אשקלון ונתניה.
על פי נתוני הלמ"ס, כמות הדירות החדשות שנרכשו עד אוגוסט 2021 גבוהה מזו שנרכשה בכל אחת מהשנים האחרונות מבין 2007 ועד 2019.
אז באלו ערים נמכרו הרבה דירות חדשות ברבעון האחרון? אשקלון ממשיכה להוביל במדדים, ככל הנראה בעקבות פעילות אקטיבית של מחיר למשתכן ובנייה חדשה נרחבת, כאשר בעיר נמכרו ברבעון השני לא פחות מ-1,028 דירות חדשות - פי 2.6 דירות מאשר ירושלים שניצבת במקום האחרון בעשירייה עם 393 דירות בלבד.
עוד בלמ"ס: בראש רשימת היישובים שבהם חלה עלייה במכירת דירות חדשות לעומת שלושת החודשים הקודמים, נמצאות בת ים, בני ברק, קריית ים, אשדוד, נתיבות ובית שמש. היישובים העיקריים שבהם נרשמה ירידה במכירת דירות חדשות לעומת שלושת החודשים הקודמים הם: קריית אונו, חריש, מודיעין-מכבים-רעות, פתח תקווה, רעננה וירושלים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בת ים זה מרכז הארץ לא אשקלון ונתניה
    גרוס 10/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תעשו תיקון !?
    סגור