נדל"ן ותשתיות

גדי יברקן חשף: כך התנהל ליל החניונים

לילה דרמטי היה בכנסת במהלכו גדי יברקן הגיע חולה למשכן במטרה להפיל את הצעת חוק של הקואליציה. המהלך צלח ויברקן הסביר איך זה קרה?
מערכת ice |  3
גדי יברקן (צילום יוטיוב: כאן חדשות)
לילה דרמטי בכנסת ישראל: גדי יברקן הגיע חולה אמש (רביעי) למשכן במונית והתחבא ברכבו של יואב קיש במה שכונה "ליל החניונים", הדבר הוביל להפלה של שלוש הצעות חוק. יברקן חושף מה היה מאחורי הקלעים. 
בהודעה שיצאה מלשכתו נכתב: "כמה עובדות על מאחורי הקלעים לליל החניונים בגירסה המשופרת. הגעתי במונית למשכן הכנסת מרחובות, ישבתי במושב האחורי ברכבו של ח"כ יואב קיש (והלא נוח!)  בחניון במשך שעתיים: 01:00-03:00. חברי הכנסת יריב לוין ויואב קיש מכירים את היריבים הפוליטיים שלנו היטב, הם יודעים שהם שקרנים חסרי תקנה והכינו תכנית פעולה מהסרטים. מפני שידעו שהקואליציה יפרו קיזוז, הקפיצו את ח"כ כסיף שהיה מקוזז והוכנס לחדר צדדי כגיבוי במידה וח"כ של הקואליציה שיש לו קיזוז יפר קיזוז".
 
יברקן חשף כי הייתה הצעה מוקדמת לקזז אותו ושנתקל בסירוב, כך פעל: "לפני כל הדרמה, קודם לכן, ח״כ לוין הציע לקואליציה לקזז אותי והם אינם הסכימו. בצהריים הייתה לי הסכמה ג'נטלמנית עם טופורובסקי על קיזוז 'שקט', קיזוז שרק שניינו יודעים עליו. הוסכם שאם יקרה משהו חריג נעדכן אחד את השני. ברגע שהוקפצתי עדכנתי את טופורוסקי ש'הקיזוז' הג'נטלמני איתו בוטל. למעשה, הקואליציה ידעה שאני אגיע להצבעה.(הקואליציה קיזזה את טופורוסקי עם ח"כ אחר ככל הנראה בניגוד להסכם). קואליציה שאין לה מוסר ולא בוחלת בשום אמצעים ומפירה קיזוז".
לאחר מכן החלו חילופי האשמות שבהן יברקן טען לכך שיו"ר ועדת כספים, ח״כ אלכס קושניר, הפר קיזוז עם ח"כ אתי עטיה שיושבת שבעה על מות אביה ז"ל: "כך היה להם רוב של 48-47 בו מעבירים את החוק במרמה. ואז... ברגע הנכון, ח״כ קיש התקשר אלי ואמר לי 'אתה יכול לצאת מהרכב ולהכנס למליאה'. נכנסתי ברגע ההצבעה, הרוב שהיה לקואליציה נמחק. עם הקול שלי התוצאה הייתה 48-48 והחוק נפל. אחריו נפלו עוד שני חוקים של הקואליציה כי הם סגרו את 'סדר היום' ברגע שהבינו שאני בכנסת וגם לחוקים הבאים לא יהיה להם רוב. אם פאניקה לא היתה תוכנית עבודה של הקואליציה הזו, יכלו לנצח בשני החוקים שהיו בסדר היום. אני בכלל תכננתי לנסוע חזרה הביתה ולא להשתתף בשני החוקים שנותרו. אבל הם התמכרו לפאניקה, לכן קשה להם להיגמל. כשהם בפאניקה אזרחי ישראל מפסידים. מוסר השכל, אל תקבלו החלטות כשאתם בפאניקה ובלחץ. התוצאות יהיו אסון עבורכם".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כותרת
    חולד 01/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תעלול שניתן להגדירו במילה אחת . קיקוש
    סגור
  • 2.
    גועל נפש.מתי יתחילו לשחק "חמור ארוך"או "1,2 3,דג מלוח"? (ל"ת)
    הטבח השבדי 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    פששש.... מאז אנטבה לא היה מבצע כזה - פיהוק...
    פולי 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הצלחת לברוח מהמחנה באוסטריה?
    סגור