משפט

דרמה בכנסת: יברקן השווה את החיסונים למחנות ריכוז

גלעד קריב הרחיק את גדי יברקן מדיון בוועדת החוקה לאחר שאמר: "אתם עושים כמו אוסטריה.רק חסר מחנות ריכוז". היו"ר קריב: "צמד המילים הזה הוא דבר בזוי ונאלח". ירקן לאחר הסערה: "אני חושש מכך שהממשלה עלולה להביא אותנו לקיצון"
מערכת ice |  5
גדי יברקן (צילום יוטיוב: כאן חדשות)
יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב הרחיק היום (ראשון) את ח"כ גדי יברקן מדיון ועדת החוקה לאחר שאמר "אתם עושים כמו אוסטריה.רק חסר מחנות ריכוז".
ח"כ קריב ביקש מח"כ יברקן, לסיים את דבריו לאחר שהמשיך לדבר שוב ושוב במהלך דברי פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא: "דבר אחר הוא להביע עמדה, ודבר שני הוא לשבש דיון של ועדה. קראתי לך קריאה ראשונה ואני ממשיך הלאה". ח"כ יברקן: אתה לא יכול לסיים לי את זכות הדיבור. אני אפסיק כשאני ארצה, אתה לא תגיד לי לשתוק. אתם עושים כמו אוסטריה... רק חסר מחנות ריכוז..."
ח"כ קריב: "קריאה לסדר פעם שלישית ותצא מהאולם. אמרת את המילים מחנות ריכוז, תצא מהחדר. סיימת את ההשתתפות שלך בדיון. השימוש שלך בצמד המילים הזה הוא דבר בזוי ונאלח. תצא מחדר הוועדה מיד. מילים בזויות, רגע של שפל. בחדר הזה לא ישתמשו במילים האלה בהקשר לפעילות ממשלת ישראל. יש גבולות גם לחברי כנסת. בושה להשתמש בצמד המילים הזה בהקשר של מדיניות של ממשלה שעסוקה בלהגן על הציבור. אפשר לחלוק על מדיניות הממשלה, אפשר להתווכח, אפשר לא להסכים ואפשר להפיל פה בהצבעה דברים. לדבר בשפה הזו, על משרתי ציבור, שעסוקים יום ולילה להגן על בריאות הציבור, גם אם דעתך שונה מדעתם... בושה וכלימה".
 
ח״כ גדי יברקן בעקבות הסערה בוועדת חוקה: ״לפי נתוני משרד הבריאות, רק 45% מאזרחי מדינת ישראל מחזיקים בתו הירוק. קרי, לרוב הציבור אין ׳תו ירוק!׳. התו הירוק רומס את חוק כבוד האדם וחירותו ללא תכלית ראויה. הוא אינו אמצעי אפידמיולוגי ואינו מונע את המחלה. כך אמר גם שר הבריאות. ההוכחה לכך, לדבריו של פרופ׳ זרקא, פרויקטור הקורונה, שישנה רק אישה אחת בדיור מוגן שהיא חולה קשה באומיקרון. האם בשל מקרה אחד כזה הממשלה מתכננת להטיל הגבלות שאפילו במדינות דיקטטורית אינן קיימות? הגבלות אלה הן פגיעה קשה בכבוד האדם וחירותו. על זה כל עם ישראל צריך לזעוק. רק באוסטריה יש ׳מחנות ריכוז׳ לאזרחים שלא חוסנו והיא הדוגמא הקיצונית לטיפול בקורונה. אני חושש מכך שהממשלה עלולה להביא אותנו לקיצון.״
  
בתגובה לח"כ יברקן, אמרה רחלי ברץ ריקס, ראש המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית: "גם אם יש ביקורת כלפי התנהלותה של הממשלה, אין שום הצדקה להשוואה כזו למעשי הנאצים. אמירות כאלו  הן הוזלה של השואה ומתן כר פורה לצמיחתה של האנטישמיות. אמירות מסוג זה לא יכולות להתקבל בשום צורה שהיא, בטח שלא מנבחר ציבור במדינת ישראל".
​יגאל כהן, מנכ"ל מוזיאון בית לוחמי הגטאות, בתגובה לאמירת ח"כ יברקן: "חלקים בחברה הישראלית איבדו מזמן, לצערי, את המצפן והמצפון. הדעת והלב אינם סובלים את השימוש הנלוז באירועי השואה הנוראים בחיי העם היהודי והעולם כולו כדי להעביר מסר של "זכויות  אדם". זה ההיפך הגמור מזכויות אדם. זו רמיסת כבוד האדם ודריסת ערכיו".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    יברקן, העריק, פותח פה ושוכח לסגור אותו
    מרק 12/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הגיוני שהוא חייב אמונים לאופוזיציה שקבלה אותו בזרועות פתוחות אבל מדוע הוא חייב לאמץ לעצמו התנהלויות פסולות של ותיקים ממנו בליכוד? למשל, להתחיל לדבר ולא חשוב מה שקורה מסביב, לא להפסיק. למשל, להעלות את הטונים, למשל אף אחד לא יגיד לי לשתוק אפילו לא ראש הוועדה, למשל לטעון שהתו הירוק פוגע בזכויות האדם (למה? לא מנמק). תרשום לעצמך נקודה יברקן, שאמנם לא תעזור לך בפריימריז אבל כרגע מדברים עליך ואיך זרקו אותך מהועדה. היא תתקיים גם בלעדיך אבל תוכל אח"כ לטעון על קיפוח הימין.
    סגור
  • 4.
    עם יח"צ טוב, הוא ראש הממשלה הבא (ל"ת)
    סוף סוף גבר 12/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    מכל הבובות -הוא הביביבובה הכי אהבל (ל"ת)
    Anj 12/2021/26
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 2.
    יברקן ביביסט ארור
    שולטהייז 12/2021/26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ביביזם ארור
    סגור
  • 1.
    האהבל הזה איבד את זה
    דדי 12/2021/26
    הגב לתגובה זו
    13 0
    וספק אם אי פעם היה לו את זה. לתפארת מדינת נתניהו.
    סגור