נדל"ן ותשתיות

זו שכונת הענק החדשה שתיבנה בכפר סבא

הוחלטה להפקדה בוותמ"ל התכנית שקידמה רשות מקרקעי ישראל – כפר סבא צפון – שכונת המוביל להקמת שכונה בת אלפי יח"ד לצד שטחי מסחר תעסוקה ודיור מוגן
מערכת ice |  10
יקי קוינט, מנכ"ל רמ"י. הדמיה תוכנית כפר סבא צפון – שכונת המוביל. הדמיות: קורין אדריכלים (צילום מתוך אתר gov)
שכונת ענק חדשה בכפר סבא. תוכנית שקידמה רמ"י והוחלטה להפקדה בוותמ"ל עוסקת בהקמת שכונה חדשה בשטח של כ-646 דונם, בחלק הצפון מזרחי של כפר סבא, אשר כוללת תמהיל מגורים מגוון בהיקף של כ-3,500 יח"ד, כ-50,000 מ"ר לתעסוקה, כ-15,000 מ"ר למסחר וכ-400 יח"ד לדיור מיוחד. עוד בשכונה פארק אשר לאורכו שדרה מסחרית ראשית עם שימושים מעורבים של מסחר, תעסוקה ומגורים ושטחים ציבוריים פתוחים בתוך הבלוקים העירוניים.
התוכנית שיזמה רשות מקרקעי ישראל יחד עם עיריית כפר סבא להקמת שכונת המוביל החדשה, ממוקמת בחלק הצפון מזרחי של העיר בצמוד לשכונות כפר סבא הצעירה ו"בית נוף", ממזרח למושב צופית וממערב לשכונת קפלן, ציר 5503 תוחם את השכונה מצפון והיא מתפרשת כאמור על שטח של כ-646 דונם.
 
התוכנית עוסקת ברובע מגורים חדש המתחבר למרקם העירוני הקיים ויוצר רציפות עירונית שלימה, ומתוכנן כגריד עירוני עם פיתוח היררכי של תמהיל מגורים מגוון היוצר את דפנות הרחובות העירוניים ומשלב בתוכו שטחים למבני ציבור ושטחים ירוקים. בסיס הרובע הוא בלוק מגורים המעודד הולכי רגל ורוכבי אופניים, בניה מרקמית אשר עוטפת גינות כיס ציבוריות הנקשרות ביניהן ויחד עם הפארק הממוקם לאורך השכונה נוצרת מערכת ירוקה אחת רציפה והמשכית.
בקומת הקרקע של מבני המגורים, משולבים מסחר, שימושים ציבוריים ושימושים משותפים לדיירים אשר יוצרים מרחב עשיר ותוסס. ברובע משולבים מבני ציבור וחינוך בגדלים שונים התואמים את צרכי התושבים והעיר וכיכר עירונית עם שטחי תעסוקה, מסחר ומגורים הנמצאת בלב הרובע וצפויה להעשיר אף היא את הפעילות האורבנית בשכונה. את הפרויקט תכנן עפר קורין וצוות בראשות נתנאל כהן ממשרד קורין אדריכלים.
רפי אלמליח, מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, בירך על הפקדת התוכנית כפר סבא צפון, וציין כי "התוכנית מוסיפה רובע מגורים חדש ואיכותי לעיר כפר סבא במגוון תמהילי דיור לכלל האוכלוסייה. התוכנית קודמה בהתאם לעקרונות התכנון האורבני ונותנת מענה למגורים, מסחר, תעסוקה ומבני ציבור וכן מקדמת פעילות אורבנית בשטחה באמצעות מרחבים ציבוריים, קישוריות, כיכר עירונית מעורבת, שימושים ושטחים ירוקים לרווחת הציבור".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    שילמד מראש עירית ירושליים
    א.ל. 04/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שזרק את קווינט מנכל המנהל מכל המדרגות. עלול לעשות נזק בלתי הפיך לעיר והוא בכלל לא תושב העיר
    סגור
  • 9.
    בונים
    מיכאל שארף 01/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה יהיה עם המכוניות החדשות שיתווספו לתנועה? לך תדע, שיסתדרו, כמו כולם. אם אפשר לדחוס ולהרוויח, למה לא?
    סגור
  • 8.
    תושב כפר סבא
    יוני 01/2022/06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הורסים את העיר. כל פינת חמד וטבע שיש בה הורסים לטובת בנייני מגורים צפופים ומכוערים. עוד כמה שנים נהייה כמו ערים אחרות בגוש דן - עיר צפופה, אפורה, פקוקה וחסרת כל ייחוד
    סגור
  • 7.
    כל הזמן אומרים לנו לצופף ולבנות גבוה אבל גם ככה זה לא ע
    צחי 01/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז אולי מעכשיו לבנו ת רק בתים פרטיים ומי שלא יכול שלא יביא ילדים יותר, מה עדיף לחכות עד שכל הארץ תהייה מרוצפת בשיכונים של 25 קומות ???
    סגור
  • 6.
    הולך להיות זוועה לגור בכפר סבא
    דנה 01/2022/05
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מדד איכות החיים שהיה גבוה בשלוש שנים האחרונות הולך להשתנות חזק. בונים ובונים בלי הכמה של תשתיטת וכבישים, כיפק היי לפקקים!!
    סגור
  • 5.
    עוד שכונת ותמל שלא תתממש
    זמי 01/2022/04
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הגדלת נפח תנועה באזור בעייתי מלכתחילה, עומס על כביש אזורי פקוק, על כבישים עירוניים צרים פקוקים, דרך שכונות קיימות בתשתית לקוייה. מהר , מהר,הכל מהר. הפזיזות תהייה בעוכרי כולם.
    סגור
  • 4.
    צפיפות מ-א-ו-ד נמוכה לבינוי חדש. כנראה עוד שכונה לעשירי (ל"ת)
    מאיה 01/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 3.
    במקום תיאור מילולי מצרפים מפה. (ל"ת)
    הלו 01/2022/04
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 2.
    על גבול
    מישאלי 01/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 2
    קלקיליה
    סגור
  • 1.
    הריסת החלום הציוני בכפר סבא
    שבתאי שלו 01/2022/04
    הגב לתגובה זו
    16 0
    נוכלים נמאסתם הריאות הירוקות של כפר סבא אותם אתם רוצים לחפור ולקבור . אתם הפוסט ציוניים לכו מכאן. בושה וכלימה.שלא תעזו לגעת בשדות השלחין והתות בכרי הנמיות והשועלים במטעי התפוזים והאבוקדו. תגדם ידו של הכורת . ארץ שתאוות הבצע מעבירה את הדעת.
    סגור