נדל"ן ותשתיות

התחדשות עירונית: זו העיר שתהנה מתוספת של כ-5,000 דירות

הוועדה המחוזית תל אביב החליטה לאשר את תוכנית המתאר לקריית אונו, שצפויה לתת מענה להיקף אוכלוסייה של כ-80 אלף תושבים
מערכת ice | 
קריית אונו (צילום דר' אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי)
בשורה משמחת לתושבי קריית אונו, עם אישור תוכנית המתאר העירונית על ידי הוועדה המחוזית. במסגרת זו תינתן תוספת של כ-5,500 יחידות דיור שייבנו בבינוי חדש ובמסגרת התחדשות עירונית, וייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-80,000 תושבים עד שנת 2040.
בנוסף, התוכנית כוללת תוספת זכויות בינוי סביב תחנות המטרו המתוכננות במסגרת 3M וכן הגדלה של שטחי התעסוקה והמסחר באזורים הגובלים בקו הסגול של הרכבת הקלה והמטרו.
הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב, בראשות אדר' דניאלה פוסק, החליטה כאמור לאשר את תוכנית המתאר, המהווה מסגרת תכנונית לפיתוח העיר אשר צפויה להכפיל את אוכלוסייתה. התוכנית הינה במימון מינהל התכנון ובהובלה משותפת של הרשות המקומית ולשכת תכנון תל אביב. 
יצוין כי עד לשנת היעד של התוכנית, שטחה של העיר עתיד לגדול בכ-800 דונם בתחום מחנה תל השומר אשר עתיד לעבור דרומה. בתחום המחנה קיימות תוכניות מאושרות אשר צפויות להוסיף לעיר כ-4,300 יחידות דיור. פיתוח נוסף מתוכנן בחלקה הצפון מערבי של העיר, הכולל הקמת שכונה חדשה אשר נמצאת בשלבי בנייה.
בהיבט התעסוקה, התוכנית מציעה הגדלה של שטחי התעסוקה הגובלים בקו הסגול של הרכבת הקלה ובסמוך לתחנת המטרו וזאת לטובת חיזוק הבסיס הכלכלי של העיר. באזורי תעסוקה אלה ניתן יהיה להקצות רבע מזכויות הבניה לשימושי "דיור מכליל" ולדירות בהישג יד.
 
לצד פיתוח שכונות חדשות, העיר קריית אונו מובילה התחדשות עירונית באמצעות פינוי בינוי ותמ"א 38 במסגרתה מתחדש רחובה הראשי של העיר - רחוב לוי אשכול, אשר חוצה אותה מצפון לדרום. תוכנית המתאר מחזקת את תהליכי הפיתוח של הרחוב, תוך מתן דגש לעירוב השימושים בו ולאיכות המרחב הציבורי. במסגרת התוכנית מוצעת הרחבה של צירי המסחר לכיוון רחוב שלמה המלך ולכיוון דרך לוד (כביש 461). כמו כן, לצד הפיתוח המתוכנן במרכז העיר ובשכונות החדשות, תוכנית המתאר מציעה שמירה על ליבת העיר הוותיקה ועל מתחמי בינוי וערכים הראויים לשימור.
בהחלטתה, הוועדה המחוזית שמה דגש על תמהיל הדיור המוצע סביב תחנות המטרו המתוכננות במסגרת 3M וקבעה כי תוספת זכויות תותנה בהוספת "דיור מכליל" וזאת בהתאם למדיניות הוועדה לפיתוח לאורך צירי מתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים).
יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, אדר' דניאלה פוסק, הדגישה כי "מדובר בתוכנית ראויה אשר מאפשרת את המשך צמיחתה של העיר, תוך יצירת מסגרת תכנונית מתכללת להבטחת איכות חיי התושבים. התוכנית מציעה העצמת זכויות ותוספת שימושים בהלימה למדיניות הוועדה המחוזית לפיתוח לאורך צירי מתע"ן, וכן מאפשרת שילוב משמעותי של שימושי "דיור מכליל", במטרה להבטיח את נגישות המגורים סביב המטרו והרכבת הקלה למגוון רחב של משתמשים בשלבי החיים השונים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה