נדל"ן ותשתיות

בכירי העולם החרדי חוגגים: בית הכנסת הגדול בעולם נפתח

רגע לפני חתונתו הקרבה ובאה של נכדו של האדמו"ר, העניק ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, טופס אכלוס למבנה החדש והמהודר של חסידות גור. ומה גודל המבנה?   
מערכת ice |  1
משה ליאון, ראש עיריית ירושלים (צילום יוסי זמיר)
שמחה בתוך שמחה עבור חסידות גור. טופס אכלוס ניתן על ידי עיריית ירושלים לבית הכנסת החדש של חסידות גור, הממוקם ברחוב ירמיהו בעיר. לטיימינג קבלת האישור משמעות גדולה עבור החסידות, שכן בשבוע הבא צפויה להתקיים חתונת ענק של נכדו של האדמו"ר. יש לציין כי טופס האכלוס ניתן לח"כ יעקב ליצמן ולמנכ"ל בית המדרש, יוחנן בורנשטיין, שהודו בחום לראש העיר, משה ליאון.   
על פי החסידות, המבנה החדש הינו בית הכנסת הגדול בעולם, המשתרע על 35 אלף מ"ר, 12 אלף מ"ר מהם באגף החדש שצפוי כאמור להתאכלס. זאת ועוד, בין האישורים השונים הדרושים היה זה של מכבי האש, שאישר את האכלוס רק לאחר התחייבות חתומה מהחסידות שלא לפתוח את החיבור בין המבנה הישן לחדש, כך שתישמר ההפרדה בין המבנים.  
 
אגב חתונת הנכד שצפויה לעורר הדים עם אלפי משתתפים פוטנציאליים, טרם הובהר היכן מתגוררים האדמו"ר ובני משפחתו. בחסידות פרסמו לא פעם שעזב כבר לפני שנים את בני ברק לטובת המתחם בירמיהו, אך בעירייה לא מצאו סימוכין לכך שנעשה בו שימוש למגורים. בהקשר זה חשוב לציין כי ייעוד הקרקע במבנה הישן במתחם הוא ציבורי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם חשבתי לרגע כי האנטישמיות של גרמניה נגמרה. טעיתי (ל"ת)
    לביא 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור