נדל"ן ותשתיות

הווילה "הצנועה" ברומא לא נמכרה, זו "ההנחה" שתינתן

גם ציור קיר יקר ערך של האמן קאראווג'ו לא הועיל למכירת הווילה, שהועמדה למכירה במחיר התחלתי של 471 מיליון יורו. ובכמה ייחתך המחיר?
מערכת ice | 
מילאנו איטליה (צילום סקיי ניוז)
לא בכל יום זוכה וילה בתואר נחשק כמו הנכס הנמכר היקר בתבל. וילה אורורה שברומא הייתה אמורה לענות על ההגדרה הזו, למעט שינוי קטן אך מהותי: היא טרם נמכרה. הווילה בבירה האיטלקית, הכוללת ציור קיר עתיק יומין של האמן המפורסם קאראווג'ו, הועמדה למכירה פומבית במחיר התחלתי של 471 מיליון יורו, אך לא התקבלו עבורה הצעות קונקרטיות.
יש לציין שהווילה האמורה, לה לא פחות משישה מפלסים, נמצאת במרכז קרב משפטי בין הדיירת הנוכחית, הנסיכה ריטה בונקומפני לודוביסי, לבין בניה החורגים. בשל העובדה שטרם נמכרה, ייעשה ניסיון נוסף להעמידה למכירה בעוד כשלושה חודשים, במחיר "מוזל" ביחס לזה הראשוני – הנחה של 20%.
 
כאמור, אחת האטרקציות הבולטות בווילה היא ציור קיר של מיכלאנג'לו מריסי, הנודע כקאראווג'ו וחי במאות ה-16 וה-17. ציור השמן שלו, ששרד שנים ארוכות, מתעד את נפטון, פלוטו ויופיטר, ובמרכזו העולם כולו. על פי מקורות היסטוריים, האמן התבסס על עצמו כאשר צייר את האלים. שוויו של ציור הקיר היחיד מסוגו בעולם של האמן, מוערך בסכום של כ-310 מיליון יורו.   
יש לציין כי שוחרי אמנות מוחים כנגד העמדת הווילה למכירה פומבית וקראו לממשלת איטליה לרכוש אותה, במטרה להנגיש  את אוצרותיה התרבותיים הרבים לציבור הרחב. לא מדובר בעניין של מה בכך, שכן יותר מ-38 אלף איש חתמו על עצומה הקוראת למדינה להתערב. על פי החוק האיטלקי, המדינה אכן יכולה לרכוש את הנכס, אך רק לאחר שהתקיימה מכירה פומבית תמורת אותו מחיר.
חרף ההנחה האמורה, ספק גדול אם הממשלה האיטלקית אכן תיענה לאתגר, מה גם שנודע כי כל קונה עתידי יצטרך להתחייב להשקיע בשיפוץ מאסיבי של הווילה בסכום של 11 מיליון יורו נוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה