מדדים ומחקרים

שוק ה-Airbnb באוקראינה צומח למרות המלחמה וזו הסיבה

עשרות אלפי אנשים מהעולם נרתמו לצעד לא שגרתי דרכו הם מסייעים כלכלית לאזרחי אוקראינה שלא יכולים כרגע לארח תיירים
מערכת ice | 
טילים באוקראינה (צילום יוטיוב/ AFP News Agency)
עשרות אלפי אנשים ברחבי העולם הזמינו וממשיכים להזמין אלפי דירות Airbnb באוקראינה, בלי שהם מגיעים אליהן, במטרה לתמוך באנשים שחיים במדינה מוכת המלחמה. עד כה, כמעט 2 מיליון דולר הוצאו על יותר מ-61,000 הזמנות של בתי נופש לימים הקרובים בחודש מרץ, עבור שהות שהם לא יממשו, לפחות כל עוד הטנקים הרוסים עוברים ברחובות.
מטרת המהלך שצבר תאוצה הוא לתרום ישירות לאזרחי אוקראינה ולחזק אותם כלכלית בעת המלחמה מכלה את כספם, ולעתים גם את בתיהם ע"י הפצצות הצבא הרוסי. התרומות המקוריות שהחלו כקמפיין ברשתות החברתיות, גרמו לבעלי הדירות האוקראינים להתרגשות, וכמה מהם תיעדו את עצמם מודים בבכי למי שהזמין שהות בדירה שלהם. "אתם אפילו לא יכולים לתאר לעצמכם כמה אנחנו מתרגשים לשמוע שאנחנו לא לבד, דמעות בעיניים." אמרה אחת מבעלי הדירות.
 
איגור, מארח בעיר אירפין שליד קייב, שספגה הפגזות כבדות בימים האחרונים, התחייב להשתמש בדירתו כדי לספק מגורים לאלה שאיבדו את בתיהם. חוץ מבעלי הדירות, גם Airbnb עצמה הודיעה כי היא פועלת להציע דיור חינם לטווח קצר ל-100,000 פליטים אוקראינים הנמלטים מהמלחמה.
לפי חברת מחקרי השוק AirDNA, באוקראינה ישנם יותר מ-17,000 יחידות דיור לנופש לטווח קצר, במסגרת Airbnb ופלטפורמות נוספות. המלחמה בין רוסיה לאוקראינה שמזמנת תמונות מחרידות מזירת הקרבות, נכנסה היום (שני) ליומה ה-12, כאשר נראה שההשתלטות של ולדימיר פוטין על המדינה השכנה הולכת ומתגברת. עד כה, ‏אלו המדינות שהטילו סנקציות על רוסיה: אוסטרליה, בריטניה, מדינות האיחוד האירופי, איסלנד, קנדה, ליכטנשטיין, מונקו, ניו זילנד, נורבגיה, סן מרינו, סינגפור, ארה"ב, טייוואן, אוקראינה, מונטנגרו, שוויץ ויפן
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה