נדל"ן ותשתיות

מהפכה בתחנות הדלק: היכן יוקמו מאות עמדות טעינה לרכבים?

אפקון תחבורה חשמלית ודור אלון מאחדות את רשתות ההטענה שלהן לכלי רכב מונעים בחשמל ומעמידות לרשות הנהג הישראלי כ-500 עמדות הטענה בכל רחבי ישראל. החברות הקימו גם תאגיד ייעודי להטענת כלי רכב בבתים משותפים ובנייני משרדים
מערכת ice | 
רכב חשמלי (צילום unsplash)
דור אלון, מקבוצת אלון רבוע כחול, ואפקון תחבורה חשמלית, החברה המובילה בישראל בתחום טעינת רכבים חשמליים בבעלות אפקון החזקות וקרן ההשקעות הליוס, חתמו אמש (שלישי) על הסכם להפעלה משותפת של רשתות ההטענה של רכב מונע בחשמל ויאפשרו למשתמשי הרכב החשמלי לטעון את רכבם במיקומים שונים - במתחמי התדלוק של דור אלון לאורך צירי התנועה, במרכזי קניות ותרבות, ובמרכזי תעסוקה.
במקביל חתמו החברות גם על הסכם להקמת תאגיד ייעודי להקמת תשתיות טעינה בחניונים בבתים משותפים ובנייני משרדים להטענת כלי רכב מונעים בחשמל. החברות הודיעו כי השלמת העסקה כפופה לאישור רשות התחרות. איחוד הרשתות נעשה באפליקציה שתאפשר לנהג לטעון ברשת הטעינה הגדולה והמקיפה ביותר בישראל, תוך קבלת שירות תמיכה מקצועי 24/7, המסוגל לפתור בעיות בשליטה מרחוק ברשת. לרשות הנהגים עומדת כבר היום רשת של 82 עמדות DC מהירות ואולטרה מהירות ו-376 עמדות טעינה AC בכל רחבי הארץ - מקרית שמונה ועד אילת. את העמדות ניתן למצוא לאורך צירי התנועה בתחנות של דור אלון, בחניונים, בערים, מרכזי תעסוקה, במלונות ובאתרי הבילוי.
 
הסכמי השת"פ מבקשים לייצר מהפכה גם בתחום הטעינה החשמלית בבניינים משותפים. תשתיות השירות וההפצה של שתי החברות יחברו יחד כדי לספק ללקוחות פתרונות מקיפים, מקצועיים ויעילים תוך שימוש בכלים מתקדמים של ניהול אנרגיה, פתרונות חיוב ושירות מקצועי 24/7. הצדדים הודיעו כי בכוונתם לפרוש בשנים הקרובות מאות עמדות נוספות.
עודד גולן, מנכ"ל דור אלון ציין כי: "שיתוף הפעולה הוא בשורה של ממש לבעלי רכבים חשמליים, לאיכות הסביבה ולמשק הישראלי. כחברה העוסקת בפתרונות אנרגיה, אנו רואים את כניסת הרכב החשמלי כאבולוציה טבעית ונשמח להעמיד לרשות לקוחותינו הפרטיים וכן לציי הרכב רשת אחודה המונה מאות נקודות בפרישה ארצית, שתאפשר למשתמשים לטעון את רכבם בכל רחבי הארץ, בבית, במשרד ובדרכים".
אודי אליהו, מנכ"ל אפקון תחבורה חשמלית: "מטרתנו להמשיך לקדם ולהוביל את המהפכה החשמלית בישראל לתחבורה נקייה. אנחנו גאים להרחיב את השת"פ שלנו עם קבוצת דור אלון ולהיות הראשונים להציג רשת טעינה אולטרה מהירה בישראל שתופעל באמצעות יישומון אחד ומוקד נהגים אחד לטובת נוחות הנהגים. השת"פ יאפשר לנהגים פרטיים ולציי רכב פרישה רחבה ומשמעותית של מאות עמדות טעינה בישראל ותפעול קל ונוח של טעינה במרחב הציבורי. דור אלון תשלים את רשת הטעינה של אפקון באמצעות פרישת עמדות טעינה אולטרה מהירות בינעירונית ברשת תחנות הדלק שלה, ואלה ישתלבו לתוך הרשת הקיימת".
דורון ודאי יו"ר אפקון תחבורה חשמלית אמר בטקס החתימה: "הרשת האחודה היא בשורה לשוק הרכב החשמלי בישראל, מהיום הראשון הצבנו לעצמנו מטרה להקים חברת שירות בסטנדרט חדש. הפעלה של מאות עמדות לאורכה ולרוחבה של הארץ בעזרת אפליקציה ידידותית מגובה בשרות 24/7 עם רמת זמינות גבוהה, כך שהמעבר לרכב חשמלי יהיה קל, ללא חששות ובעל הרכב ייהנה מיתרונות הרכב החשמלי ולא ירגיש במגבלות. השילוב של אפקון תחבורה חשמלית ודור אלון הוא מושלם, שתי רשתות המשלימות אחת את השנייה גיאוגרפית ותפעולית תוך שילוב היכולות של שתי החברות".
בנוסף לרשת האחודה מקימות דור אלון ואפקון תחבורה חשמלית חברה ייעודית לטובת הקמה ותפעול של עמדות טעינה בבתים משותפים ובנייני משרדים. לחברה פתרון ייחודי המאפשר פרישת עמדות טעינה בחניונים של בתים משותפים כולל פתרון לניהול אנרגיה בהתאמה למגבלות ההספק ברב הבניינים ושרות הכולל חיוב בעלי הרכב בעלות החשמל והשרות ללא צורך בחסרונות של חיוב במסגרת וועד הבית או חברות הניהול.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה