רכב

מכה לרוכשי הרכבים: זה המס המטורף שתאלצו לשלם

המס על רכבי יוקרה הוארך עד 2025 למכוניות שמחירן מעל 300 אלף שקל, יו"ר הוועדה ח"כ אלכס קושניר, דרש מרשות המיסים לתקן את הצו ולהעמידו על הארכה ל-3 שנים, והיום אושר הצו
מערכת ice |  1
מיליוני שקלים יוחזרו בגלל טעות בגבייה (צילום pixabay, vecteezy, פלאש 90/ נתי שוחט)
ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר, האריכה היום (שני) את הוראת השעה לעניין מס על רכבי יוקרה, הקובעת כי מס הקניה על רכבי יוקרה, יחול על רכבים שעלותם מעל 300,000 שקל.
מס הקניה המוגדל על רכבי יוקרה נכנס לתוקף כהוראת שעה בספטמבר 2013 ומאז הוארך מידי תקופה, כאשר שיעור מס הקניה עולה באופן הדרגתי ככל שמחיר המחירון גדול יותר מ-300,000 שקל. ככל שמחיר הרכב לצרכן גבוה יותר כך המיסוי עליו גדול יותר, כאשר המקסימום יכול להגיע ל-20% מיסוי גבוה יותר מהמס הבסיסי העומד על 83%, קרי 103%.
 
בשנת 2018 נקבע כי ההוראות תחולנה גם על רכבים עם טכנולוגיות הנעה מתקדמות הנהנים משיעורי מס מופחתים: רכב היברידי בדרגת זיהום 2, רכב plug-in ורכב חשמלי. באוצר נימקו אז את הוספת הרכבים הירוקים לרשימה בכך שקיימת מגמה של ייבוא מוגבר של רכבי פאר בטכנולוגיות אלה ומחירם הגבוה נובע מהיותם רכבי פאר ולא מהטכנולוגיה המוטמעת בהם.
טרם פגרת החורף, ביקשה רשות המיסים לקבוע את ההוראה כהוראת קבע, אך חברי הוועדה ויו"ר הוועדה סברו כי יש להאריכה ב-3 שנים בלבד נוכח התנודתיות בשוק, והפיתוחים הרבים בעולמות טכנולוגיות הרכב.​
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד חבר כנסת שנכנע לרשות המיסים
    צביקה החשמלי 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומה עם הארכת הפטור לחשמליים זולים? על זה לא חשבת אדון קושניר. בושה.
    סגור