נדל"ן ותשתיות

זו העיר שתקבל מלפיד תקציב ענק של 1.4 מיליארד שקל

במסגרת הסכם חדש שנחתם בין הממשלה לעריית ערד יוקצו תקציבים ייעודיים בסך כמיליארד שקלים לביצוע עבודות פיתוח בעיר ויבנו כ-5,000 יחידות דיור חדשות. במשרד רוה"מ ומשרד הבינוי והשיכון צופים זינוק של 50% במספר התושבים
מערכת ice |  5
הסכם עם ערד לפיד אלקין (צילום עמוס בן גרשום/ לע"מ)

משרד ראש הממשלה ומשרד הבינוי והשיכון הודיעו היום (חמישי) כי נחתם הסכם הגג בין יחד עם משרד האוצר והעיר ערד במסגרות יבנו כ-5,000 יחידות דיור בקרקע מדינה בתחום המועצה, וכן שטחי מסחר ותעסוקה. 
 


במסגרת הסכם הגג יוקצו תקציבים ייעודיים בסך כמיליארד שקלים לביצוע עבודות פיתוח בעיר. מתוכם כ-200 מיליון שקלים עבור תשתיות על, בתוך כך שדרוג כלל תשתיות העל הקיימות, הנותנות מענה לשכונות החדשות שיוקמו בהתאם להסכם. כמו כן, יועברו כ- 80 מיליון שקלים לקידום מוסדות ציבור בשכונות החדשות ושדרוג בשכונות הוותיקות, ובנוסף כ- 80 מיליון שקלים ישמשו לקידום 'ישן מול חדש' - שדרוג תשתיות ברחבי העיר הוותיקה. 
 


על פי הודעת המשרדים הסכם הגג צפוי להגדיל את כמות התושבים בעיר ב-50%, כשבהתאם גובש מתווה שיתוף פעולה ייחודי, בין הרשות המקומית ומשרד הבינוי והשיכון, המבטיח את תהליך הפיתוח הארגוני וקליטת התושבים.
 


מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אביעד פרידמן, מסר: "ההסכם שנחתם היום, יביא לצמיחה, התחדשות והתפתחות של העיר ערד תוך מספר שנים. ההסכם הזה מימוש של החזון הציוני בימינו, ועבורי זה המשך הגשמת חזונם של סבי וסבתי הרב זלמן ארונסון ז"ל ולוצי ארונסון, שהיו בין מקימי העיר ערד, כעולים צעירים מנורבגיה, שחלמו להקים עיר במדבר. יישוב, הפרחה, שגשוג ומיצוי מלוא הפוטנציאל של כל חבלי הארץ זהו יעד מרכזי בעבודת משרד הבינוי והשיכון ושליחות שאנו רואים את קיומה היום ומקדמים בכל מקום ברחבי הארץ".

תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    נבון וחכם
    ישראלי 07/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד לכל העוסקים בנושא -החלטה חכמה בהצלחה לערד
    סגור
  • 3.
    למכור רק ליוצאי צבא
    יעלה ג 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ערד מושכת לאחרונה בעיקר אוכלוסיות שלא תורמות לעיר דבר. יש לייעד את 5000 הדירות החדשות ליוצאי.ות צבא, כדי להבטיח את התפתחות העיר.
    סגור
  • 2.
    מטורף
    שטויות במיץ עגבניות 07/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה תמונה מסוייפת חיוכים ממש רואים את סיוף. האחלוץ בחייכם
    סגור
  • 1.
    ליהיא
    משה 07/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רעייתו גרה שם...חומר למחשבה...
    סגור
  • יאיר נתניהו מצא קשר בשביל להרוס לערד ולהקים מסביבה
    משה 07/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התוכנית הזו כבר על השולחן מעל 5 שנים. חלאס לחפש רע איפה שאין.
    סגור