נדל"ן ותשתיות

בהיקף של עשרות מיליונים: טורבינות חדשות ברמת הגולן

במסגרת המכרז החברות יהיו אמונות על תכנון וביצוע עבודות חשמל ועבודות אזרחיות להקמתן של 21 טורבינות בהספק כולל של 104.1 מגה וואט לייצור חשמל באמצעות אנרגיית הרוח 
מערכת ice | 
טורבינות רוח (צילום חן ליאופולד פלאש 90)
קבוצת מר, המספקת פתרונות בתחומי התשתיות, התקשורת, הביטחון, המודיעין והסייבר, וקבוצת אפקון מספקת פתרונות מתקדמים וטכנולוגיות שונות לתחום הבניה המערכות והמתח הנמוך ופועלת בתחום האנרגיה המתחדשת, מדווחות על התקשרותן בהסכם עם אנרגיית רוח נקייה בע"מ מקבוצת אנרג'יקס לתכנון וביצוע (Design-Built) עבודות חשמל ועבודות אזרחיות להקמת חוות טורבינות בצפון מזרח רמת הגולן, בהיקף של כ- 84-87 מיליון שקל. המכרז הינו כחלק ממימוש יעדי הממשלה לייצור חשמל ממקורות מתחדשים והפרויקט הוגדר כפרויקט לתשתית לאומי.
לצורך המכרז הקימו קבוצת מר וקבוצת אפקון מיזם בו יחזיקו בחלקים שווים (50% כל אחת). אנרג'יקס אנרגיות מתחדשות, הנמצאת בבעלות חברת הנדל"ן אלוני חץ ונסחרת לפי שווי של כ- 5.8 מיליארד שקל, עוסקת בהקמה, ניהול ומכירת חשמל ממערכות אנרגיה סולארית (פוטו וולטאית) ומטורבינות רוח.
במסגרת הפרויקט תוקם חוות טורבינות במתכונת תכנון-ביצוע (Design-Built) לעבודות חשמל ועבודות אזרחיות, לחווה הכוללת 21 טורבינות רוח בהספק כולל של כ- 104.1 מגה וואט. תקופת ההקמה המשוערת הינה כ-16 חודשים ולאחריה תתווסף תקופת אחריות בת עד כ-60 חודשים.
רועי הס, מנכ"ל קבוצת מר מסר כי "הזכייה בפרויקט משמעותי וגדול בתחום האנרגיות המתחדשות מהווה עדות ליכולות והניסיון העשיר של מר, ששמה לה למטרה להרחיב את האפיקים בתחום, בכוונתנו למנף את הזכיה ולהביא את ניסיוננו בפרויקטים נוספים בתחום, בארץ ובעולם. אנו גאים להקים פרויקט דגל שיסייע לייצר חשמל ממקורות מתחדשים ויפחית פליטות פחמן כחלק מהמאמץ הלאומי בתחום ומתוכננים להמשיך לפעול לטובת נושא חשוב זה בהרחבה".
 
ישראל רייף, יו"ר אפקון החזקות ומבעליה מסר כי "הפרוייקט מביא לידי ביטוי את כלל היתרונות של אפקון בתחום הבינוי, המערכות, המתח הנמוך והטכנולוגיות מחד, ומאידך את מימוש יכולותיה המקצועיות של אפקון בתחום האנרגיה המתחדשת, ואת האסטרטגיה שלה בהעמקת פעילותה בתחום, ובכלל זאת ייזום והקמת פרוייקטי רוח בישראל ובחו"ל, ייזום והקמת פרוייקטים סולאריים בפולין ובמדינות נוספות באירופה, וטעינת כלי רכב חשמליים, בישראל ובעולם, באמצעות אפקון תחבורה חשמלית וזוז פאוור (לשעבר צ'קראטק)".
אסי לוינגר, מנכ"ל אנרג'יקס מסר כי "החתימה על הסכם ההקמה הינה אבן דרך משמעותית לביצוע הפרויקט ולחיבורו לרשת החשמל והקמתו תמשיך את תנופת הצמיחה המשמעותית של אנרג׳יקס בייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה