נדל"ן ותשתיות

נתיבי איילון בדרך לשדרוג: זה הגשר שיחבר את תל-אביב

החלו העבודות להקמת גשר עמק ברכה שיכלול מדרכות מוצלות להולכי רגל, שביל אופניים רחב וכביש דו-סטרי, והוא צפוי להקל על עומס התנועה ויחבר בין מרחב המע"ר הצפוני לרחוב עמק ברכה בשכונת נחלת יצחק. העבודות מבוצעות ע"י עיריית תל אביב-יפו, באמצעות חברת נתיבי איילון ובניהול חברת דן בן עמרם, ובשיתוף משרד התחבורה

מערכת ice |  8
הנתיב המהיר (צילום יוסי זליגר / פלאש 90)

ממשיכים לחבר את מזרח ומערב העיר: בשבוע שעבר החלו העבודות להקמת גשר עמק ברכה, שיעבור מעל נתיבי איילון וישפר משמעותית את החיבור בין מזרח העיר למערבה - מרחוב עמק ברכה שבשכונת נחלת יצחק לאזור מע"ר צפוני. הגשר יכלול מדרכות מוצלות להולכי רגל, שביל אופניים רחב וכביש דו-סטרי, והוא צפוי להקל על עומס התנועה ויחבר בין מרחב המע"ר הצפוני לרחוב עמק ברכה בשכונת נחלת יצחק.


את הגשר תוכלו לחצות בהליכה על מדרכות רחבות ומוצלות, לדווש עליו בשביל אופניים רחב ודו כיווני וגם בנסיעה בכלי רכב בכביש דו-סטרי. העבודות מבוצעות ע"י עיריית תל אביב-יפו, באמצעות חברת נתיבי איילון ובניהול חברת דן בן עמרם, ובשיתוף משרד התחבורה. הגשר מתוכנן ע"י האוסמן אדריכלים.

 



ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "החיבור בין חלקי העיר, במקרה זה בין מזרחה למערבה, הוא חיוני לפיתוח מארג סביבתי, אורבני ושוויוני. אני שמח לבשר על תחילתן של העבודות על גשר עמק הברכה, שיעבור מעל איילון ויקשר בין מרחב מידטאון לבין שכונת נחלת יצחק וימשיך את הגשמת החזון העירוני להנגשת כל חלקי העיר, גם בהליכה, גם ברכיבה וגם בנסיעה. ביחד עם הקו האדום שיחל לפעול בעוד כארבעה חודשים, מדובר בבשורה של ממש עבור תושבות ותושבי העיר ועבור המבקרות והמבקרים בה".

גשר עמק ברכה תוכנן ואושר כחלק מחשיבות יצירת קשרים וגשרים בין שני חלקי העיר מזרח ומערב. אישור התכנית להקמת הגשר קשור במישרין לפיתוח מרחב המע"ר הצפוני בחלקו המערבי של דופן נתיבי איילון, אשר נבנה ומתאכלס בימים אלה, ותכנונו והקמתו משתלבים היטב עם תכנית העירייה והוועדה המקומית למימוש חזון קירוי איילון והרחבת הגשרים הקיימים.
המע"ר הצפוני עתיד לשרת כ-120,000 מועסקים בהתאם לגידול בשטחי התעסוקה במרחב השלום ועיקר הנגישות לאזור זה תתבסס על תחבורה ציבורית ובפרט על מערכת הסעת המונים, בכלל זה קווי רק"ל  - תחנת "שאול המלך" של הקו האדום תוקם במרחק כ-140 מ' מהגשר.
הגשר יעוצב בקשתות מפלדה ורוחבו יהיה כ-22 מ' והוא יכלול רצועת הולכי רגל רחבה ומוצללת ברוחב כ-6 מ' בצד הדרומי ורצועת הולכי רגל נוספת ברוחב 3 מ' בצד הצפוני; שביל אופניים דו סטרי; ונתיב לכלי רכב לכל כיוון. בנוסף, מתוכנן שדרוג לרחוב עמק ברכה בקטע שבין רחוב יגאל אלון לגשר, כולל טיפול בתשתיות, הסדרת מדרכות ושביל אופניים.

תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    לא כתוב היכן יחובר הגשר בצד התל אביבי שלו (ל"ת)
    אליעזר 07/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    ללא אגרה כן "דרך שווה" (ל"ת)
    שושנה 07/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מתי תחזית סיום ?
    בר 07/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא תחזית מונפצת כמו הרכבת.
    סגור
  • 4.
    אחלה גשר , מתי מתחילה העבודה ?
    יהונתן 07/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יותר חשוב מתי הסיום ???
    סגור
  • 3.
    רע מאוד
    סילבי 07/2022/28
    הגב לתגובה זו
    3 5
    לא נוסעים שביל אופניים הם צריכים לנסוע על הכביש גם אם יש בצד שביל אופניים תופס מקום יותר פקקים יותר עומס זה רע מאוד אתם לא שמים לב נמאס לי כבר אפילו עם האופנוע זה מאוד קשה כבר הרגתם אותי שלא וסרטן בשחי לראש העירייה
    סגור
  • 2.
    הכרחיות
    נהג 07/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גשר כזה היה חיוני בשד' יהודית. אני ממש מרגיש את זה. שם זה היה חיוני, והנה בזבזו את התוואי על גשר להולכי רגל ולאופניים.
    סגור
  • 1.
    מה זה המע"ר
    איזי 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אני תל אביבי מעל 80 שנה, ומעולם לא הבנתי מה ראשי התיבות הללו...
    סגור
  • מרכז עסקים ראשי (ל"ת)
    כפיר 07/2022/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור