נדל"ן ותשתיות

השקעה בכ-6.3 מיליארד שקלים: חברת הנדל"ן הישראלית ברבעון מוצלח

גב-ים פרסמה הבוקר את הדוח הכספי לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2022 המצביע על המשך צמיחה וגידול בכל הפרמטרים התפעוליים לעומת הרבעון המקביל אשתקד, כולל גידול של כ-93% ברווח הנקי לבעלי המניות
מערכת ice | 
אבי יעקובוביץ׳, גב-ים הדמיית דיור ממשלתי בחולון (צילום אלדד רפאלי, אבנר ישר אדריכלים)
חברת גב-ים מציגה האצה משמעותית בפעילות הייזום האינטנסיבית, הכוללת צבר פרויקטים ענק, במוקדי הביקוש המרכזיים של ישראל, הכולל 19 פרויקטים, בשטח כולל של כ-900 אלף מ"ר (כ-715 אלף מ"ר חלק החברה), בהשקעה כוללת של כ-6.3 מיליארד ש"ח (חלק החברה).
כ-57% מהשטחים העיליים בפרויקטים שבביצוע (וכן פרויקט אחד בתכנון) - שווקו. גב-ים מציגה המשך מגמה של יציבות וגידול בכל הפרמטרים התפעוליים לעומת הרבעון המקביל אשתקד: גידול של כ-35% ב-FFO המיוחס לבעלי המניות, אשר הסתכם בכ-82 מיליון שקל, גידול של כ-5% ב-NOI של החברה אשר הסתכם בסך של 137 מיליון שקל.
כמו כן, גידול של כ-93% ברווח הנקי לבעלי המניות, אשר הסתכם בסך של כ-508 מיליון ש"ח. הגידול נובע בעיקרו מגידול בהכנסות מעליית שווי הוגן. החברה חתמה על הסכמי שכירות בנכסים קיימים בעלייה ריאלית ממוצעת בשיעור של כ-11% במהלך הרבעון השני, ובשיעור של כ-8% במחצית הראשונה של השנה. במחצית הראשונה של שנת 2022 השקיעה החברה סך של כ-371 מליון שקל בפרויקטים שנמצאים בתכנון, רישוי והקמה. 
 
אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים: "ענקיות הטכנולוגיה הבינלאומיות מתחזקות ומרחיבות את מרכזי הפיתוח בישראל במוקדי הביקוש המרכזיים, המהווים עבורן נכסים אסטרטגיים ברמה עולמית. החברות הנ"ל מעכלות את המשבר, מגלות עמידות ומחשבות מסלול לטווח ארוך. חברות הטכנולוגיה הבינלאומיות כאן כדי להישאר, לגדול ולהתפתח למשך שנים רבות, ומובילות את המגמה בשוק. 
"אנו חווים ביקושים חזקים ויציבים להקמת מרכזי פיתוח והרחבתם ולהון אנושי איכותי מצד תאגידי הטכנולוגיה הגדולים בעולם, וזאת בייחוד במוקדי הביקוש המרכזיים, הכוללים, בין היתר, את מטרופולין תל-אביב, מרחב הרצליה ופארק מת"ם. הביקושים במוקדים אלו קשיחים, והשטחים החדשים נספגים בשלבי ההקמה, וחלקם כבר בשלבי התכנון. אנו צופים, כי מגמה זו תישמר בשנים הקרובות, הן ברמת התפוסות והן ברמת שכר הדירה הגבוה בחוזי שכירות ארוכים. מוקדים אלו עומדים בחזית ומובילים, וצפויים להתחזק ולצמוח בשנים הקרובות".
"גב-ים פוגשת את הביקושים האלו במוקדי הביקוש המובילים של המדינה ומהווה שחקן מרכזי ומוביל עבור חברות הטכנולוגיה הבינלאומיות, TIER-1, הכוללות, בין היתר, את אפל, גוגל, אמזון, מייקרוסופט, אינטל ואחרות, אשר קבעו את משכנן בגב-ים לאורך שנים, וממשיכות להרחיב את מרכזי הפיתוח שלהן בגב-ים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה