נדל"ן ותשתיות

נחשף: ת"א ראשונה בדיווחי סיכונים בבנייה, ירושלים וחיפה אחריה

דירוג הערים המדווחות על סיכונים בענף הבנייה: ע"פ דו"ח המוסד לבטיחות ולגיהות, תל אביב ממשיכה להוביל ברשימת הערים המדווחות על סיכונים בענף הבנייה עם 132 דיווחים מתחילת השנה על ידי התושבים. ההפרות הנפוצות: עבודה רשלנית בגובה, היעדרות מנהל עבודה, הזנחת ציוד מגן ופיגומים רעועים
מערכת ice | 
בנייה (צילום unsplash)
דירוג הערים המדווחות על סיכונים בענף הבנייה נחשף: ע"פ הדו"ח החציוני של המוקד הלאומי 'קו החיים' של המוסד לבטיחות ולגיהות (המוס"ל) לשנת 2022, העיר ת"א ממשיכה להוביל ברשימת הערים המדווחות על סיכונים בענף הבנייה עם 132 דיווחים מתחילת השנה על ידי התושבים. ירושלים וחיפה אחריה עם 111 ו-47 דיווחים. 
ההפרות המרכזיות באתרי הבנייה: עבודה לא תקינה בגובה, אי הימצאות מנהל עבודה באתר, אי שימוש בציוד מגן ופיגומים רעועים.
המוסד לבטיחות ולגיהות פרסם את הדו"ח החציוני של דיווח סיכונים באתרי הבנייה ע"י הציבור למוקד הלאומי 'קו החיים' לשנת 2022, תל אביב שוב בראש רשימת הערים המדווחות על סיכונים בענף הבנייה עם כ-149 דיווחים מתחילת שנת 2022, המגובים בתמונות וסרטונים וכוללים תלונות על עבודה לא תקינה בגובה, פיגומים לא תקינים, אי־שימוש בצמ"א (ציוד מגן אישי), היעדר שילוט וגידור, שימוש לא בטיחותי במנופים ועגורנים ועוד. בירושלים התקבלו כ-125 דיווחים על הפרות בטיחות, ברמת גן התקבלו כ-75 דיווחים. את רשימת עשר הערים המדווחות על סיכוני בטיחות באתרי הבנייה משלימות בסדר יורד: חיפה עם 49 דיווחים, ראשל"צ 48 דיווחים, בני ברק עם 46 דיווחים, אשדוד עם 40 דיווחים, פ"ת עם 34 דיווחים, חולון עם 26 דיווחים ובסוף עשיריית הרשויות המדווחות רחובות עם 20 דיווחים בחצי הראשון של שנת 2022.
 
המוקד הלאומי "קו החיים" מציג בזמן אמת נתונים אודות מפגעים וסיכונים בענף הבנייה בישראל כפי שהציבור הרחב והעובדים דיווחו למוקד באמצעות סרטונים ודיווחים טלפוניים. מטרת המוקד שהוקם ע"י המוס"ל רק לפני כשלוש שנים לאפשר לכל התושבים להיות שותפים במזעור תאונות העבודה שנהפכו למכת המדינה. בשטח כבר נראות תוצאות השינוי בשיתוף התושבים לזהות סיכונים ולדווח עליהם, הציבור הרחב הרבה יותר ערני ולא מוכן לוותר לקבלנים וליזמים כשהוא מזהה סיכון באתר היכול לגרום למותו של העובד או פגיעה בעובר אורח. בתום הדיווח למוקד "קו החיים", מדריכי המוס"ל מגיעים אל האתר ומבצעים יחד עם המנהל אבחון סיכונים תוך כדי חניכה לדרכים ולפעולות למזעור הסיכונים שנמצאו במהלך הסיור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה